Gtx 970 geeft geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_wessel
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-03-2022
Gisteren een gebruikte gtx970 strix overgenomen van een kennis van mij.
Kaart in me pc geplaatst krijg ik bij het Opstarten een keer een boot scherm van de moederbord fabrikant en dat is het. Bij de 2de keer opstarten helemaal niks. Naar apparaat beheer gegaan alle drivers eraf gehaald. Display driver uninstaller erover heen gegooid nog steeds niks. Het leuke is als ik zowel mijn 960 erin steek dat alles wel werkt zonder drivers. 2de pcie slot ook geprobeerd daar wil het ook niet mee. Vind dat de kaart wel pittig door hangt aan de zijde waar de power connector zit. Weet niet of dat normaal is bij de 970 strix uitvoering. De 960 strix heeft een goed jaar met een pittige overclock super gedraaid.
Tips of advies word erg gewaardeerd

alvast bedankt groetjes wessel

Pc specs

I7 870 3.7 GHz en stock geprobeerd
Asus p7p55 lx moederbord
8 gb ddr 3 corsair lpx 1600 mhz (stock)
Corsair 650 watt voeding met een echte 8 pin geen molex verloop erop
Nzxt s61 kraken 240 Mm aio 2x 140mm ingaande lucht 2x 120 uitgaande lucht

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

in een andere computer getest? IGP uitgezet? Gaan de ventilatoren wel draaien?

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bios reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-10 14:01

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Van Nvidia-forums: Check your bios settings to see if you have a setting called PCI ROM Priority. (only applies if you have a motherboard that has UEFI) Trying switching back between UEFI Compatible, or Legacy PCI. If not, or that does not fix it, you more than likely need to flash the motherboard BIOS to a more recent version.

Sommige GPU's "lijken" net iets anders te zijn dan hun kleinere broertjes/zusjes en/of hebben een BIOS-update nodig?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:08
Mr_wessel schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 05:26:
Vind dat de kaart wel pittig door hangt aan de zijde waar de power connector zit. Weet niet of dat normaal is bij de 970 strix uitvoering.
Dit is geen issue, ik heb dezelfde kaart en dacht het doorhangen aan die kant te verminderen met een tiewarp en de kaart zo wat meer recht te krijgen. Dat resulteerde direct in slechtere koelprestaties. Fans op de kaart werden opeens hoorbaar onder load en temps liepen op met 11 graden onder load en 4 idle.

Het hangen (zeker als deze voorheen ook al zo hing) zorgt voor beter contact van het blok op de chip. Lekker laten hangen dus ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_wessel
Vins draaien de eerste keer boot wel even gaan daarna vrij snel weer uit. Had mijn 960 strix ook. De Intel virtulation tech uit gezet en aan maakt geen verschil bios reset gedaan. Bios update niet gedaan. Heb geen andere voeding met een 8 pin erop. Doe van het weekend wel een schone installatie en probeer een andere v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_wessel
UPDATE

clean install gedaan mocht niet baten. bij een mede tweaker een andere 970 strix opgehaald en het was plug en play. iedereen bedankt voor het meedenken en een fijn weekend
Pagina: 1