Ik wil graag een Windows2016 server die als VPS draait, inzetten voor een kantoor omgeving.
Ik wil graag het volgende eindbeeld bereiken:
- Via site to site VPN (Windows server naar kantoor firewall)
- Windows server is dus 'lokaal' benaderbaar
- Ideaal zou zijn als iedere client computer op kantoor, netwerk mappen ter beschikking krijgt (dus ik stel in welke gebruikers tot welke dirs mogen)
- De garagesoftware (.exe) moet overal kunnen draaien. Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen, gezien er ook MAC computers zijn. RDP? Liefst een uniforme methode voor alle apparaten gelijk.
Ik ben nieuw met Windows Server (altijd Linux gebruik voor hosting), dus heel veel termen zijn nieuw voor me en ik heb de feeling nog niet te pakken. Powershell is ook totaal nieuw voor me. Dus liefst even GUI gebruiken in dit geval.
Welke services heb ik nodig?
Welke stappen / volgorde kan ik het best doorlopen?
...
- 5 kanoorgebruikers gelijktijdig, gemixt MAC / Win10 computers.
- De VPS die Windows2016 standard draait, heeft 4 core en 8GB mem.
- Gehost bij TransIP.
- Gratis template en dagelijkse backups included.
- Kantoor heeft een Sophos SG105 firewall direct achter de modem.
- Ziggo zakelijk 300/40 abbo met 99,9% uptime sla. Dus in principe moet het te doen zijn betreffende bandbreedte.
...
Ik heb Windows2016standard geinstalleerd en zit al een dag lang updates uit te rollen. Ook heb ik alle opties bekeken en voel me overwhelmed. Verder heb ik video tutorials gekeken en verwacht ik dat ik onder 'Server roles' zaken als 'File and Service storage' , 'Multipoint Services' en 'Print and Document services' kom uit te rollen en te configureren. Tenminste dat vermoed ik. Daarom dat ik liever globaal even de mening van ervaringsdeskundigen hoor, zodat ik me specifieker dan inlezen.
...
Ik wil graag het volgende eindbeeld bereiken:
- Via site to site VPN (Windows server naar kantoor firewall)
- Windows server is dus 'lokaal' benaderbaar
- Ideaal zou zijn als iedere client computer op kantoor, netwerk mappen ter beschikking krijgt (dus ik stel in welke gebruikers tot welke dirs mogen)
- De garagesoftware (.exe) moet overal kunnen draaien. Ik heb geen idee hoe ik dit voor elkaar ga krijgen, gezien er ook MAC computers zijn. RDP? Liefst een uniforme methode voor alle apparaten gelijk.
Ik ben nieuw met Windows Server (altijd Linux gebruik voor hosting), dus heel veel termen zijn nieuw voor me en ik heb de feeling nog niet te pakken. Powershell is ook totaal nieuw voor me. Dus liefst even GUI gebruiken in dit geval.
Welke services heb ik nodig?
Welke stappen / volgorde kan ik het best doorlopen?
...
- 5 kanoorgebruikers gelijktijdig, gemixt MAC / Win10 computers.
- De VPS die Windows2016 standard draait, heeft 4 core en 8GB mem.
- Gehost bij TransIP.
- Gratis template en dagelijkse backups included.
- Kantoor heeft een Sophos SG105 firewall direct achter de modem.
- Ziggo zakelijk 300/40 abbo met 99,9% uptime sla. Dus in principe moet het te doen zijn betreffende bandbreedte.
...
Ik heb Windows2016standard geinstalleerd en zit al een dag lang updates uit te rollen. Ook heb ik alle opties bekeken en voel me overwhelmed. Verder heb ik video tutorials gekeken en verwacht ik dat ik onder 'Server roles' zaken als 'File and Service storage' , 'Multipoint Services' en 'Print and Document services' kom uit te rollen en te configureren. Tenminste dat vermoed ik. Daarom dat ik liever globaal even de mening van ervaringsdeskundigen hoor, zodat ik me specifieker dan inlezen.
...
[ Voor 0% gewijzigd door thedude182 op 28-06-2017 01:59 . Reden: typo ]