Toon posts:

I5-2500k of i7-2600 of i5-4590 of geen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is nu de beste keuze om te halen?
Ik wil de pc gebruiken om rustig aan te gamen, medium settings vind ik voldoende, ook wil ik 1080p 50 fps video's kunnen editen in Sony Vegas, wat ik nu doe met een Q6600(3,2 ghz), wat niet ontzettend slecht vergaat maar ik merk dat het zwaar is. _/-\o_

Wat ik er zelf over denk:
Ik hoor dat overclocken met de i5 2500k de computer alleen maar kwetsbaarder maakt, hij sneller stuk zou gaan. Ik zou beter voor een nieuwere en stock snellere variant kunnen gaan, de i5-4590. Of toch de i7-2600?

Ik gebruik mijn R7 250 1GB DDR5 als GPU. Nee, een upgrade ligt helaas echt niet in mijn budget, dus ik dacht laat ik eerst nog maar iets recenter gaan op cpu/mobo/memory en dan na een poos wel kijken naar een nieuwere GPU.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een i5 2500K OCen werkt juist prima. Het zijn echt de OCCPU's van vroeger.

Waarom ben je naar deze CPU's aan het kijken? Allen zijn al redelijk verouderd, als je er nog een moederbord bij moet zoeken kan dat nog een beste uitdaging zijn, waardoor gewoon wat nieuws mogelijk een stuk goedkoper is.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Eerst maar eens bedenken wat voor een cpu je hebt, want een q6600 op 3,2 GHz lijkt me wel een hevige overklok.

En dan, ja de nieuwere generatie cpu's zijn sneller, maar om er nu eentje van 6 jaar oud te kiezen...wordt een duur grapje. Je moet ook ander moederbord en geheugen kopen dan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al diverse upgradesets gevonden waarin de genoemde CPU's aan bod komen. Als ik benchmarks bekijk gaan ze nog heel goed mee. In verschillende topics zegt iedereen dat deze CPU's verschillende high-end GPU's nog aankunnen en geen bottleneck vormen.

Zoals ik al zei, ik heb een enorm laag budget <190. Ik moet dus wel iets ouders bekijken en nieuwere generaties i5 upgradesets kosten al gauw 300+, laat staan een i7.
Reepje schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:31:
Eerst maar eens bedenken wat voor een cpu je hebt, want een q6600 op 3,2 GHz lijkt me wel een hevige overklok.

En dan, ja de nieuwere generatie cpu's zijn sneller, maar om er nu eentje van 6 jaar oud te kiezen...wordt een duur grapje. Je moet ook ander moederbord en geheugen kopen dan.
Hij draait al zo'n 3 jaar steady as a rock op 3,2 ghz haha. Zit goede koeling in.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 22:41 ]

• Reepje
  • Niet online
Nou proficiat met die klok.

Tweedehands spul is ook duur hoor, zeker relatief gezien.

Als ik nu naar recenter spul kijk, en er dan een cpu uit pik die 2X sneller is dan een niet overgeklokte q6600, dan kom ik uit op deze. Zoveel kost dat toch ook weer niet?

pricewatch: Intel Pentium G4560 Boxed

Verwijderd

Topicstarter
Fijn dat een Pentium stukken nieuwer is, en misschien betere features heeft, beter vernieuwbaar is, maar een i5 2500k na een overclock werkt die Pentium wel stevig achter de doeken toch?
Een upgradeset kost me rond de 175€ met een oudere i5, moederbord, ssd en geheugen..

• Reepje
  • Niet online
Nou, dan doe je dat. Dat meen ik echt. Ben zelf de gelukkige bezitter van een i5 2500k en die is helemaal niet slecht. Het begint echter af en toe beetje krap te worden.

Verwijderd

Topicstarter
Daarom dacht ik aan een 4590, die is nog wat nieuwer. Kan dan ook niet met de processor geprutst zijn neem ik aan. Overclock kan dan niet maar dat neem ik dan voor lief...
Als die het editen maar beter aankan.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 23:33 ]

Pagina: 1