Vandaag had ik in het centrale S7 topic al gepost dat er rook uit mijn toestel was gekomen. Maar zojuist constateerde ik nog wat anders. Dit schreef ik in het centrale topic:
Ik vind dit wel schokkend dat er niet genoeg beveiliging tegen dit soort gevaren ingebouwd blijkt te zijn. Zoiets verwacht ik niet met originele samsung laders en de originele samsung kabels. Er zullen genoeg mensen, met name kinderen denk ik, zijn die hun telefoon in bed leggen terwijl hij oplaadt.
Hebben jullie dit weleens meegemaakt?
Het zal mijn inziens wel gerepareerd worden zonder discussie, maar dan ben ik nog steeds verbaast dat het zomaar kan gebeuren met een merk dat ik hoog had staan op het gebied van kwaliteit.
In de post kun je lezen dat ik sprak over het idee dat het 's nachts ook had kunnen gebeuren. En wat ik net constateerde was dat de originele laadkabel die ik boven langs het bed gebruik aan de micro-usb kant verkoold is. Het is dus ook daadwerkelijk vannacht tijdens het slapen al fout gegaan. Dit terwijl mijn vrouw en ik lagen te slapen. Wat ik later dus meemaakte met een tweede kabel, was dus een herhaling van wat er vannacht gebeurde."Er kwam zojuist rook uit de onderkant van mijn S7 toen ik mijn originele lader aansloot. Ik trok natuurlijk zo snel mogelijk de kabel er weer uit, maar de aansluiting ziet er al verkoold uit. Vannacht heeft ie al niet goed opgeladen en er stond vanmorgen een melding op het scherm dat hij niet verder kon laden in verband met te hoge temperatuur.
Sowieso een eng idee dat dit dus ook 's nachts had kunnen gebeuren. Stel dat ik hem had aangekoppeld in het donker en de rook niet had gezien. Ik leg de telefoon altijd op de grond naast het bed, maar een vonkje of vlammetje kan dan wel ernstige gevolgen hebben.
Het toestel zal nu ook naar een Samsung servicepunt moeten. Hopelijk kunnen ze hem daar maken terwijl ik erop wacht."
Ik vind dit wel schokkend dat er niet genoeg beveiliging tegen dit soort gevaren ingebouwd blijkt te zijn. Zoiets verwacht ik niet met originele samsung laders en de originele samsung kabels. Er zullen genoeg mensen, met name kinderen denk ik, zijn die hun telefoon in bed leggen terwijl hij oplaadt.
Hebben jullie dit weleens meegemaakt?
Het zal mijn inziens wel gerepareerd worden zonder discussie, maar dan ben ik nog steeds verbaast dat het zomaar kan gebeuren met een merk dat ik hoog had staan op het gebied van kwaliteit.