Toon posts:

Abit KT7A-RAID, problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet blij.

De problemen begonnen een week geleden.
M'n PC kast staat altijd open, op de grond (bigtower), vlak naast een boekenkast. Ik was dus wat aan het zoeken helemaal bovenin de kast. Valt er plotseling een adapter van 2,5 meter bovenop de voeding van m'n PC, terwijl deze aan staat. De computer ging dus helemaal over de zeik :(. Beeld zo zwart als de nacht, PC zo vast als sqrt(-1)

Affijn, de reset knop bracht weer wat licht in de duisternis, maar al gauw verschenen er donderwolken boven mijn hoofd; Windows lustte de registry niet meer. en weer stopte MS Finest ermee. Omdat ik ME gebruik kon ik dus niet met F8 in DOS opstarten, dus na veel gezoek vond ik nog ergens een stoffige Win98 opstartdisk *blaas* en het oude vertrouwde C:\> sierde mijn CRT.
code:
1
C:\>SCANREG.EXE

en het probleem leek verholpen te zijn. Jawel, de hete desktop-dame nam weer plaats in haar 1280x1024 matrixje. Allemaal leuk en aardig, maar na 5 minuten bleef het angstvallig stil in huize KT7A-RAID.
Van kwaad tot erger; na 5x opnieuw opstarten kreeg ik helemaal geen beeld meer. whaa?

Alle drives, behalve m'n opstart disk ontkoppeld, opnieuw opgestart - niks
Netwerkkaart eruit - niks
SBLive! eruit - BEELD!
Netwerkkaart erin - BEELD!
SBLive! erin - niks
SBLive! eruit - BEELD! (er begon me al wat te dagen)
SBLive! erin - BEELD! (Groot ? boven m'n hoofd)
Alle drives weer aangesloten - BEELD!

Goed, ik dus opnieuw WinME geinstalleerd, werkte allemaal prima, geen vastlopers meer.
Drivers geinstalleerd. Alles leek weer prima te werken. Ik blij :D

Nadat ik als laatste de SBLive! drivers had geinstalleerd, kreeg ik toch weer last van vastlopers om de x aantal minuten. Ik minder blij :(

Okee, SBLive! eruit (BEELD!), bijna tegen de muur kapotgesmeten, maar had toch wat beters te doen: verdergaan waar ik gebleven was. Ik dus wat meer software installeren. Daarna effe relaxen in de woonkamer (hapje, drankje, genieten van het uitermate slechte overklok-weer). Kom ik een anderhalf uurtje later terug, Is m'n PC in slaap gesukkeld. Ruw gewekt met een flinke ruk aan de muis.

Heej!! wat zien ik?!?! Een partij vertikale lijnen die er niet horen!! Alsof kleine reepjes beeld 10cm verschoven zijn, en die wat zenuwachtig lopen te trillen. Zo ziet mijn digitale desktop-stoeipoes er niet uit! Ik helemaal niet blij! ;(

Ik vlug de resetknop een zet gegeven (voor de zoveelste keer). Yep, streepjes weg. Ik weer blij 8-). Maar ik vertrouwde het niet helemaal. Ik maar effe handmatig de PC onder zijl geholpen, om daarna weer ruw te wekken. Daar zijn de streepjes weer!! Ik alweer niet blij :(

Toen ging ik nadenken. De problemen zijn begonnen met de voeding. Heb dus een andere 300W voeding gepakt en aangesloten. Helaas, de streepjes blijven terugkomen na slaapstand *zucht*

Nou denk ik dus dat m'n PCI-bus een beetje gaar is geworden na de klap op de voeding. Het lijkt me sterk dat en de SBLive, en de Geforce2 GTS 64Mb kapot zijn.
De voeding is het ook niet. En de proc lijkt me ook niet kapot. Het geheugen? Nahh..
M'n SBLive! kaart gaf nog prima geluid na her-installatie dus deze zal het ok wel overleefd hebben dan...Dus ik verdenk m'n Abit KT7A-RAID.

Of denken jullie dat het ergens anders aan kan liggen?

En als het idd m'n mainboard is, wat zou dan een goede vervangende mobo zijn??

(Sjesis wat een teringlang verhaal :))

edit:

Typen blijft een vak apart

Verwijderd

Ik wil niet lullig doen maar:
Waarom koop je niet weer een kt7a of denk je dat een asus wel van dergelijke opdonders houd? ;)
En kastje dicht denk ik dan... maar da's wel lullig van me.

Verwijderd

Topicstarter
Kastje dicht...sja...de behuizing ligt momenteel gemod te worden :)

En waarom niet weer een KT7A? Nou de moederboarden-branche ligt natuurlijk ook niet stil, dus waarschijnlijk liggen er nu wel betere boardjes in de schappen...

edit:

Typen blijft nog steeds een vak apart