Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-11-2021
Hallo mede tweakers,

Op dit moment werk en game ik op een redelijke oude pc.
Eigenlijk nooit problemen mee gehad qua traagheid etc. alleen nu vraagt een spel om een nieuwe DX versie. Een versie die mijn huidige videokaart niet accepteert... :(

Nu is mijn vraag; is het mogelijk om alleen een videokaart te upgraden? Zoja, is dit handig?

Ik werk momenteel met deze computer;

Systeemmodel P5QL PRO
Processor Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E8400 @ 3.00GHz, 3003 MHz, 2 core('s), 2 logische processor(s)
Geïnstalleerd fysiek geheugen (RAM) 4,00 GB
videokaart NVIDIA GeForce 9800 GT

Ik heb verder nog niet gekeken welke videokaart ik wil nemen.

iRacing Profiel

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:21
Wat zijn je eisen aan de PC? Welke spellen wil je kunnen spelen, op welke settings en wat doe je nog meer met de PC?

Gebaseerd op bovenstaande specs IS het mogelijk om alleen de GPU te upgraden, maar nagenoeg alles wat je (nieuw) koopt zal worden gebottlenecked door het moederbord/CPU die inmiddels toch minimaal 8 jaar oud zullen zijn. als je echt lage eisen hebt aan specificaties dan zou een 2e hands kaartje een uitkomst kunnen zijn maar een nieuwe GPU zou ik er niet meer in zetten.

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

DAA beleid en reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017 ;)

Ik zou wel even heel goed bedenken wat je budget is; een game-PC die weer 8 of 9 jaar mee kan, zal een stuk prijziger uitvallen (nu en toekomst) dan een PC die je "tussen de oren" in 4 jaar afschrijft en over 4 jaar weer een nieuwe zou kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
MAX3400 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:55:
DAA beleid en reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2017 ;)

Ik zou wel even heel goed bedenken wat je budget is; een game-PC die weer 8 of 9 jaar mee kan, zal een stuk prijziger uitvallen (nu en toekomst) dan een PC die je "tussen de oren" in 4 jaar afschrijft en over 4 jaar weer een nieuwe zou kopen.
Ik hoef niet persee een nieuwe computer.
Als het mogelijk is om alleen een videokaartje te upgraden doe ik dat. Maar daar vraag ik jullie feedback voor :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalage
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09-01 15:36
Die processor wordt aardig oud inmiddels. Je kan wel een grafische kaart upgraden, maar de processor zal waarschijnlijk een bottleneck worden. Je hoeveelheid ram is ook erg minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
Scalage schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:14:
Die processor wordt aardig oud inmiddels. Je kan wel een grafische kaart upgraden, maar de processor zal waarschijnlijk een bottleneck worden. Je hoeveelheid ram is ook erg minimaal.
Het beste is dus om een portie ram erbij, nieuwe videokaart en de cpu?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scalage
Dan kan je net zo goed een nieuwe pc bouwen, heb je meteen al je aansluitingen gemoderniseerd. Die processor upgraden zou ik sowieso niet doen, die is van een dusdanig oude generatie dat dit niet veel effect heeft. Je kan niet zomaar een nieuwe processor op een oud moederbord doen, daar heb je het juiste socket voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
Scalage schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:23:
Dan kan je net zo goed een nieuwe pc bouwen, heb je meteen al je aansluitingen gemoderniseerd. Die processor upgraden zou ik sowieso niet doen, die is van een dusdanig oude generatie dat dit niet veel effect heeft. Je kan niet zomaar een nieuwe processor op een oud moederbord doen, daar heb je het juiste socket voor nodig.
Okay, dan wordt het meteen wel een erg duur grapje!
Ik zal er nog even over na denken, maar bedankt voor je hulpt! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scalage
Ja, dit soort beslissingen zijn meestal erg pijnlijk (vooral voor de portemonnee). Maar wat nog pijnlijker is is een upgrade doen en na een jaar merken dat die eigenlijk niet voldoende is, waarmee je weer terug bij af bent.

Ik zou zeggen, kijk alleen voor een lichte grafische kaart en meer ram als je geen nieuwe pc wil bouwen. Kijk dan ook of je voeding dat aan kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

hindrikv schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:25:
[...]

Okay, dan wordt het meteen wel een erg duur grapje!
Ik zal er nog even over na denken, maar bedankt voor je hulpt! :)
Vergeet je ook niet dat als je bijvoorbeeld DX12 nodig hebt voor een game, dat je naar Windows 10 moet en dat er een kans is dat jouw huidige moederbord niet goed ondersteund wordt omdat er geen (optimale) drivers voor zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hindrikv
MAX3400 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:31:
[...]

Vergeet je ook niet dat als je bijvoorbeeld DX12 nodig hebt voor een game, dat je naar Windows 10 moet en dat er een kans is dat jouw huidige moederbord niet goed ondersteund wordt omdat er geen (optimale) drivers voor zijn.
Als het goed is zijn alle drivers goed werkend op windows 10
Scalage schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:28:
Ja, dit soort beslissingen zijn meestal erg pijnlijk (vooral voor de portemonnee). Maar wat nog pijnlijker is is een upgrade doen en na een jaar merken dat die eigenlijk niet voldoende is, waarmee je weer terug bij af bent.

Ik zou zeggen, kijk alleen voor een lichte grafische kaart en meer ram als je geen nieuwe pc wil bouwen. Kijk dan ook of je voeding dat aan kan.
Welke grafische kaart zou je me aanraden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaerock
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik zou ff op V&A kijken:

categorie: Videokaarten

Die GTX650 voor €36 of AMD6950 voor 50 van Omni zijn leuke upgrade vanaf een 9800GT. Check wel of het voldoende is voor die game. Als die niet voldoen moet je toch aan een volledige upgrade gaan denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
De eerste reactie op je openingspost vraagt duidelijk wat je wil gaan spelen of je PC. We kunnen allemaal wat roepen, maar zolang er het idee is dat je spellen bedoelt als Duke Nukem is een upgrade overbodig.
Wat zijn je verwachtingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een HD 6950 voor 50 piek is veel te duur. Kan je voor die prijs beter een HD 7850 of R9 270 halen. Zuiniger en veel betere driversondersteuning.
Pagina: 1