Toon posts:

Vreemde melding bij installatie GFE

Pagina: 1
Acties:

• Ciske
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Hoi,

Ik wilde GeForce Experience installeren maar zodra ik op het installatiescherm kom krijg ik een vreemde melding, heeft iemand dit nog? En wat betekent het?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Komt dit zeker weten van de install af? Vreemde melding inderdaad. Gedownload van de Nvidia website?

Geen pop-up die over de installatie heen zit? Dus dat het niet van de installatie af komt?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Heb jij je Google-account gebruikt om de Geforce Experience ooit te koppelen / in te loggen? Daar zou het vandaan kunnen komen.

Als je het niet vertrouwt, stop de installatie, maakt een System Restore Point van je systeem, installeer de Experience en de cookie en zoek je nieuwe cookies op op je systeem om te controleren welke gegevens/URL daarin staan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Ciske
  • Niet online
De melding hoort bij de installatieprogramma ja. En nee, nooit een Google account gebruikt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
"These cookies are placed when you request either an automated or manual scan of your device to enable NVIDIA to suggest drivers to download for the NVIDIA hardware installed in your device."

Source: http://www.geforce.co.uk/information/cookie-policy

Heb je een scan gedaan waarbij nieuwe versie is gevonden en van daaruit de installatie gestart?

• Ciske
  • Niet online
Nee echt gewoon via de site de installatie file gedownload. Niet geupdate ofzo van de vorige versie.

• Squ1zZy
  • Niet online
Staat er wat in de gebruikersovereenkomst? Vind het toch vreemd dat hij deze melding geeft tijdens een Install. Wordt er tijdens het installeren informatie getoond wat wordt opgehaald op de website van Nvidia?

Procmon en hash vergelijken lijkt mij eventueel nog een optie. Wat heb je trouwens gedaan? Drivers gewoon geïnstalleerd? Of ben je gestopt met de install?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Waarschijnlijk gebruikt de launcher/installer gewoon een web-control om de inhoud van het scherm te renderen. Dus het menu is feitelijk een lokale webpagina. Webpagina's zetten cookies (om wat voor reden dan ook, het zou in dit geval prima een cookie kunnen zijn die opslaat of je de gebruikersovereenkomst al hebt geaccepteerd zodat het niet nogmaals gevraagd wordt). En kennelijk wil deze lokale pagina een lokale cookie wegschrijven. Er zijn genoeg launchers/installers die dit doen, inclusief diegene van Microsoft zelf (bijvoorbeeld oudere versies van Exchange of SQL server).

Lijkt mij persoonlijk niks om ongerust over te zijn, een systeem opnieuw te installeren of andere extreme maatregelen voor te nemen.

[Voor 12% gewijzigd door spone op 27-06-2017 21:56]

• Ciske
  • Niet online
Ik heb gewoon "yolo" gedaan en het geïnstalleerd. Wel bedankt voor de hulp iedereen!

[Voor 67% gewijzigd door Ciske op 30-10-2018 11:55]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee