Windows 10 Agenda export of sync

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij het toevoegen van afspraken in Windows 10 Agenda blijkt de app automatisch de agenda "Agenda - Microsoft account" te kiezen. Dit is een lokale agenda, enkel gebruikt voor de app Agenda (dus niet te verwarren met een online account van Microsoft). De overige twee agenda's (een van Outlook en Google) zijn toegevoegd en werken. Aangezien een lokale agenda erg onhandig is, wil ik deze onderbrengen in het Google account. De vraag is: hoe?

Reeds geprobeerd:
- agenda items toewijzen aan andere agenda => optie bestaat niet
- agenda items opnemen in gesyncte agande Google => optie bestaat niet
- exporteren agenda en dan importeren in Google => export functie bestaat niet

Handmatig overzetten van alle items in de agenda lijkt me een vreselijk werk. Heeft iemand een oplossing?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:24
Vreemd: als ik een afspraak maak in de kalender kiest hij standaard de agenda die ik het laatst heb gebruikt. Sowieso moet je natuurlijk van die lokale agenda af. Ben je ook ingelogd met een lokaal account, misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
zetje01 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:51:
Vreemd: als ik een afspraak maak in de kalender kiest hij standaard de agenda die ik het laatst heb gebruikt. Sowieso moet je natuurlijk van die lokale agenda af. Ben je ook ingelogd met een lokaal account, misschien?
Er is niet lokaal ingelogd op de pc. De pc is gekoppeld aan het Microsoft account. Voor dit probleem maakt het echter weinig uit. Via enkele Google-acties kwam ik er achter dat ik niet de enige ben met dit probleem. Het ongeloof is over het algemeen ook groot dat er geen enkele manier is de lokale agenda te synchroniseren of te exporteren. Dit lijkt me echt een absolute basisfunctionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibeten
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-05 11:07
Ik heb precies hetzelfde probleem en kom er niet uit.
Heb je toevallig wat gevonden wcduck?
Of iemand anders met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
Mibeten schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 17:23:
Ik heb precies hetzelfde probleem en kom er niet uit.
Heb je toevallig wat gevonden wcduck?
Of iemand anders met een oplossing?
Helaas. Alles handmatig overzetten bleek de enige oplossing. Te bizar voor woorden gewoon dat een kalender die wordt meegeleverd met Windows 10 niet gesynct kan worden met een online platform. Zoiets kan je verwachten in Windows 95 of 98, niet 20 jaar later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
wcduck schreef op Tuesday 10 October 2017 @ 19:11:
[...]

Helaas. Alles handmatig overzetten bleek de enige oplossing. Te bizar voor woorden gewoon dat een kalender die wordt meegeleverd met Windows 10 niet gesynct kan worden met een online platform. Zoiets kan je verwachten in Windows 95 of 98, niet 20 jaar later.
Tuurlijk kan die kalender wel gesynct worden met een online platform. Als je Windows installeert dan zou je geen 'lokale' kalender moeten hebben. Als je die al hebt, dan is hij leeg (aangezien die dan nergens mee gesynchroniseerd wordt). Als je er dan allerhande afspraken in gaat zetten, tja...die zijn dan inderdaad niet over te zetten naar een andere online kalender, aangezien er geen 'export' functie in zit (zoals die wel in Outlook zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wcduck
  • Niet online
JackSparrow schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:18:
[...]

Tuurlijk kan die kalender wel gesynct worden met een online platform. Als je Windows installeert dan zou je geen 'lokale' kalender moeten hebben.
....dit is dus helaas vaak wel het geval. Zie ook de honderden meldingen elders op het internet.
Als je die al hebt, dan is hij leeg (aangezien die dan nergens mee gesynchroniseerd wordt).
Hij is er. Daarnaast kan je je eigen accounts toevoegen. Als je echter iets nieuws in de kalender zet, wordt deze meestal automatisch bij de lokale agenda toegevoegd.
Als je er dan allerhande afspraken in gaat zetten, tja...die zijn dan inderdaad niet over te zetten naar een andere online kalender, aangezien er geen 'export' functie in zit (zoals die wel in Outlook zit).
Uit de "tja" merk ik op dat je het onhandig van een gebruiker vindt om iets in een lokale kalender te zetten. Het punt is echter dat het onduidelijk is dat je een lokale kalender gebruikt. Daarnaast is het naar mijn mening bizar dat er niet een export functie of een sync functie zit ingebakken in Windows Kalender. Mij Palm Zire uit het jaar 2000 kon al een lokale agenda laten syncen met een exchange account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibeten
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-05 11:07
Hmm... Nou daar gaan we dan maar. Het is inderdaad ongelofelijk dat deze optie niet bestaat.
Hij is er. Daarnaast kan je je eigen accounts toevoegen. Als je echter iets nieuws in de kalender zet, wordt deze meestal automatisch bij de lokale agenda toegevoegd.
Ik heb dit probleem eerder ook niet gehad. Maar ik moet nu telkens aangeven dat ik hem niet in mijn lokale agenda wil zetten. Daar wordt je dus heel moe van. Ik kan die lokale agenda ook niet verwijderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TheVMaster

Moderator WOS
wcduck schreef op Tuesday 10 October 2017 @ 23:38:
[...]

....dit is dus helaas vaak wel het geval. Zie ook de honderden meldingen elders op het internet.

[...]

[...]

Uit de "tja" merk ik op dat je het onhandig van een gebruiker vindt om iets in een lokale kalender te zetten. Het punt is echter dat het onduidelijk is dat je een lokale kalender gebruikt. Daarnaast is het naar mijn mening bizar dat er niet een export functie of een sync functie zit ingebakken in Windows Kalender. Mij Palm Zire uit het jaar 2000 kon al een lokale agenda laten syncen met een exchange account.
Heb dat trouwens ook wel gehad hoor, dat ik perongeluk iets in de lokale agenda gezet heb. Tja, je kunt bij het maken van een afspraak ook selecteren in welke agenda het moet komen te staan. Overigens heeft bijvoorbeeld een iPhone dit ook (ben recentelijk overgestapt en kwam er achter dat sommige afspraken ineens niet gesynchroniseerd werden), dus dit is zeker niet Windows only :+
Pagina: 1