Toon posts:

Gitaarversteker en niet geaarde stopcontacten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn elektrische gitaar en gitaarversterker dat terug te leiden is naar een aardingsprobleem. Helaas heb ik niet overal hier in mijn woning (huur) geaarde stopcontacten en ben dus praktisch gedwongen om een niet geaard stopcontact te gebruiken. Gebruik ik een niet geaard stopcontact dan krijg ik storing op mijn versterker. Het is geen cleane brom, maar meer zoals de ratel hier:

https://www.popschoolmaas...llege_brom_kraak_ruis.php

Pak ik de verwarming goed vast en hou ik één vinger op een schroefje op de achterkant van de versterker dan is het weg. In een geaard stopcontact is het ook weg. Ik heb het op twee niet geaarde groepen geprobeerd, omdat ik eerst dacht dat het mijn pc of iets dergelijks kon zijn, maar bij een groep waar alleen een wekker opzit is het precies hetzelfde probleem. Precies even hard.

Is er een oplossing? Anders ga ik een verlengsnoer van 15 meter gebruiken...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 19:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon-B
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-10 18:43
een draadje maken van de schroefje naar de kachel ? (denk niet dat dit eigenlijk een goed idee is ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leon-B schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:35:
een draadje maken van de schroefje naar de kachel ? (denk niet dat dit eigenlijk een goed idee is ...)
Volgens mij is dat inderdaad niet veilig (als er spanning op de verwarming staat krijgt iemand die hem aanraakt een optater die niet goed voor je is), daarnaast heb ik het even geprobeerd met een stuk speakerkabel maar dat maakt blijkbaar niet genoeg contact. Eén vinger op de verwarming helpt ook niet, moet echt m'n hele hand gebruiken.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dano_nl
  • Registratie: December 2004
  • Nu online

dano_nl

Meh

Als het een buizen versterker is moet hij altijd in een geaard stopcontact, de truukjes hierboven lijken mij niet echt verantwoord. (Zie ook de gebruiksaanwijzing van je amp)

[
quote]Koeitje schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:31:
Ik heb een probleem met mijn elektrische gitaar en gitaarversterker dat terug te leiden is naar een aardingsprobleem. Helaas heb ik niet overal hier in mijn woning (huur) geaarde stopcontacten en ben dus praktisch gedwongen om een niet geaard stopcontact te gebruiken. Gebruik ik een niet geaard stopcontact dan krijg ik storing op mijn versterker. Het is geen cleane brom, maar meer zoals de ratel hier:

https://www.popschoolmaas...llege_brom_kraak_ruis.php

Pak ik de verwarming goed vast en hou ik één vinger op een schroefje op de achterkant van de versterker dan is het weg. In een geaard stopcontact is het ook weg. Ik heb het op twee niet geaarde groepen geprobeerd, omdat ik eerst dacht dat het mijn pc of iets dergelijks kon zijn, maar bij een groep waar alleen een wekker opzit is het precies hetzelfde probleem. Precies even hard.

Is er een oplossing? Anders ga ik een verlengsnoer van 15 meter gebruiken...
[/quote]

Meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is geen buizenversterker.