Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefwillems
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-05 20:08
Hallo,
ik had een tv gekocht de samsung 55 inch ku6000 dit was een mooi beeldscherm,alleen beviel mij de 50hz niet,gezichten vervaagde bij films of zelfs gewoon tv kijken.

nu ben ik aan het twijfelen tussen de PHILIPS 55PUS6501 899 euro 200hz
of de lg 55uh850v 1099 euro ook 200hz en met meer functies 3d dolby vision en super hdr enz

afgezien van de prijs welke zou beter zijn of wat zijn de min punte van de tv's als iemand die toevallig weet of uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

De NATIVE refresh rate is belangrijk, ik zou adviseren een TV te kopen die native 100hz/120hz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:07
Koop sowieso geen LG LCD TV. Dat zijn TV's met IPS panelen, dus met een laag contrast en belabberde zwartwaardes. De 850 en 950 hebben ook nog eens zeer irritante local-dimming. Liever spaar je even door voor een iets meer luxe Samsung TV.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
sjefwillems schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:30:
Hallo,
ik had een tv gekocht de samsung 55 inch ku6000 dit was een mooi beeldscherm,alleen beviel mij de 50hz niet,gezichten vervaagde bij films of zelfs gewoon tv kijken.

nu ben ik aan het twijfelen tussen de PHILIPS 55PUS6501 899 euro 200hz
of de lg 55uh850v 1099 euro ook 200hz en met meer functies 3d dolby vision en super hdr enz

afgezien van de prijs welke zou beter zijn of wat zijn de min punte van de tv's als iemand die toevallig weet of uit ervaring.
Eigenlijk wil je een oled tv.
meerprijs is als je het aanbieding topic volgt niet eens erg veel meer voor de LG 55" B6.
nu nog 1k of meer uitgeven aan lcd of qled techniek vind ik zonde. dat is techniek voor de budget tv's (ook niets mis mee trouwens).

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

alleen beviel mij de 50hz niet,gezichten vervaagde bij films of zelfs gewoon tv kijken.
Ik lees eigenlijk: de TV uitgepakt, aangezet en het beviel niet. Iets zegt me hierdoor dat je de handleiding niet hebt gelezen, geprobeerd hebt om bepaalde TV-modussen aan/uit te zetten en/of contact te hebben met Samsung om het issue te troubleshooten.

50Hz is wat we in NL al kijken sinds de eerste TV-uitzending. Als dat op een nieuwe TV niet loopt, zit het probleem tussen bank en kabel-aansluiting; een stukje menselijke inzet en een stukje techniek aanpassen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefwillems
ago schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:20:
De NATIVE refresh rate is belangrijk, ik zou adviseren een TV te kopen die native 100hz/120hz is.
dat zijn ze allebij 100hz idd

en ik heb al zo veel mogelijk gespaard :) oled valt niet in mijn uitgave helaas.

en ik heb veders geen contact gehad met samsung,dit blijkt gewoon bekend te zijn met 50hz tv's
de uitzendingen op tv zijn idd 50hz maar blurays bestanden op de pc niet ,en dat is net waar ik het het meest voor gebruik

[ Voor 39% gewijzigd door sjefwillems op 27-06-2017 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ago
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 20-01 18:58

ago

De 55KS7000 is deze week in de reclame bij de MediaMarkt, die kan jou gelukkig maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:38

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@sjefwillems En waarom heb je 100 of 300Hz nodig? Een BD film is 24fps (afgerond).

Ik blijf erbij dat je geld wil weggooien omdat de TV niet goed is ingesteld.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Misschien is het handig om reviews van deze toestellen op te zoeken... Verder krijgt dit topic een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies. Daar kun je ontelbare soortgelijke topics vinden; doe er je voordeel mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
MAX3400 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:26:
@sjefwillems En waarom heb je 100 of 300Hz nodig? Een BD film is 24fps (afgerond).

Ik blijf erbij dat je geld wil weggooien omdat de TV niet goed is ingesteld.
Een 50/60Hz LCD televisie kun je niet goed instellen om zodoende de vervaging/bewegingsonscherpte tegen te gaan. Het is inherent aan de techniek en frequentie en niet op te lossen met een andere beeldinstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefwillems
ik heb het wel gehad denk ik met 4k wat een onzin is dat voor nu nog
niks is noig echt klaar voor 4k zo lijkt het,al de problemen die in het begin met hd waren heb je nu terug in de vorm van 4k.

ik heb nu 2 toestellen geprobeerd ,en tig types opgeocht.allebij zie je soort van ghosting vertraagd beeld,en dit terwijl die ik nu heb d philips 6501 100hz zou moeten zijn.

100hz maakt dus geen enkel verschil gezichte vervagen nog steeds en nu met ghosting dus.

ook al is het beeld veel mooier met deze problemen kijk ik er liever niet na,en als tegen reactie dast oled het helemaal is klopt ook niet ook daar heb je weer andere problemen zucht,kost allemaal ontzettend veel geld.

dit is toch niet wat ik er vnan verwachte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:02
Begin eens met alle PictureHD-perfect+ onzin uit te zetten, dan heeft de TV weer tijd om te doen waar bij voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12:14
sjefwillems schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:05:
ook al is het beeld veel mooier met deze problemen kijk ik er liever niet na,en als tegen reactie dast oled het helemaal is klopt ook niet ook daar heb je weer andere problemen zucht,kost allemaal ontzettend veel geld.
Welke problemen bedoel je?
Ik heb zelf een OLED 55B6 maar ben er echt 100% tevreden over.

Ik weet niet waar je woont maar je mag gerust komen kijken, in de winkel vergelijken is niet te doen met standaard instellingen en TL verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefwillems
jadjong schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:11:
Begin eens met alle PictureHD-perfect+ onzin uit te zetten, dan heeft de TV weer tijd om te doen waar bij voor bedoeld is.
dat had ik idd al gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefwillems
Idanue schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:47:
[...]

Welke problemen bedoel je?
Ik heb zelf een OLED 55B6 maar ben er echt 100% tevreden over.

Ik weet niet waar je woont maar je mag gerust komen kijken, in de winkel vergelijken is niet te doen met standaard instellingen en TL verlichting.
de problemen weet ik zo niet uit mijn hoofd,wel geloof ik dat oled tuurlijk wel erg mooi en beter zou zijn,maar daar hangt ook echt een enorm prijskaartje aan :)

ik woon bij eindhoven
dankje wel aardig van je!maar helaas kan ik oled nu niet betalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjefwillems
wel raar ik heb als laatste otpie de hdmi kabel maar vervangen voor de oude hdmi kabel en het is compleet weg opgelost dus.
maar zou ik nu wel 4k beeld hebben met een standaard high speed cable?

ik ga het even testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:49
Welk 4K beeld heb je het over? Van een aparte toespeler een UBD player of de 4K box van KPN?
Of via je tv van een App, bijvoorbeeld Netflix, Amazon of youtube in 4K?
Een normale HD uitzending op een 4K wordt door de tv vanzelf al naar 4k omgezet, anders zou je geen beeldvullend scherm meer hebben, van matig beeld kan hij natuurlijk nooit een perfect plaatje maken door middel van het automatische upscalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:18
Vergeet Philips... bagger software en zeer slechte service.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Pagina: 1