[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !
Vraag
Beste antwoord (via Just me ! op 28-06-2017 10:53)
https://www.digikey.com/e...esistor-color-code-5-band
Lastig om te zien aan welke kant je moet beginnen, maar als hij naar de led gaat zal 110Ω geen gekke waarde zijn.
Edit: het lijkt dat de streepjes rechts dichter bij elkaar zitten, dus br-br-bl-bl-br, wat inderdaad 110Ω is.
Lastig om te zien aan welke kant je moet beginnen, maar als hij naar de led gaat zal 110Ω geen gekke waarde zijn.
Edit: het lijkt dat de streepjes rechts dichter bij elkaar zitten, dus br-br-bl-bl-br, wat inderdaad 110Ω is.
[ Voor 20% gewijzigd door IceBlackz op 27-06-2017 19:19 ]
Alle reacties
https://www.digikey.com/e...esistor-color-code-5-band
[ Voor 20% gewijzigd door IceBlackz op 27-06-2017 19:19 ]
Thnx voor de link, hier kun je het goed zien en is het dus zichtbaar dat na het gebied met de grootste ruimte de tolerantie komt.
Dan gaat het met de foto van links naar rechts wat betekent 1-0-0 x 10Ω ± 1%, dus 1kΩ; 1%
Een iets grotere waarde dan ikzelf had bedacht, bedankt !
Dan gaat het met de foto van links naar rechts wat betekent 1-0-0 x 10Ω ± 1%, dus 1kΩ; 1%
Een iets grotere waarde dan ikzelf had bedacht, bedankt !
[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !
Waarom wil je hem vervangen? Weerstanden hebben nou meestal niet de neiging zomaar kapot te gaan...
Even losknippen en nameten lijkt me de makkelijkste oplossing.
Even losknippen en nameten lijkt me de makkelijkste oplossing.
Nee, de gene op de foto wil ik niet vervangen, maar van een ander identiek printplaatje is dezelfde weerstand los/afgebroken.
Hier zitten nu helemaal geen aansluitingen meer aan om te meten of te solderen vandaar een vervanging voor deze..
Hier zitten nu helemaal geen aansluitingen meer aan om te meten of te solderen vandaar een vervanging voor deze..