Computer reboot uit zichzelf zonder enige waarschuwing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmdeZwaan
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-06 19:18
Beste Medetweakers,

Sinds een paar weken is mijn computer kuren aan het vertonen. Het gaat hier om het volgende verschijnsel, de computer gaat soms ineens volledig uit ( gelijk op zwart ) om in een nanoseconde weer op te starten. Dit is natuurlijk erg vervelend en ik zou niet weten hoe ik het op moet lossen.
Ik heb het gevoel dat dit vooral het geval is bij de ietwat zwaardere processen maar soms ook niet.

Ik heb al verschillende memory tests gedraaid waaruit bleek dat er niks mis is met het RAM geheugen. Daarnaast heb ik geen herstelpunt dat ik kan gebruiken helaas.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

I came, i saw, i conquered. ~ Julius Caesar

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:56

Onbekend

...

Kan het zijn dat jouw CPU te warm wordt?
En kijk eens in de Windows Event Log of daar meldingen in staan.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmdeZwaan
Onbekend schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:56:
Kan het zijn dat jouw CPU te warm wordt?
En kijk eens in de Windows Event Log of daar meldingen in staan.
De cpu functioneerd prima, had ik al naar gekeken.

Volume C: (\Device\HarddiskVolume4) moet offline worden gehaald voor een volledige Chkdsk. Voer CHKDSK /F lokaal uit via de opdrachtregel of voer REPAIR-VOLUME <station:> lokaal of op afstand uit via PowerShell. 27-6-2017 18:46:36

Het systeem is opnieuw opgestart zonder eerst correct te zijn afgesloten. Deze fout is mogelijk veroorzaakt doordat het systeem niet meer reageert of is vastgelopen of doordat de stroom is uitgevallen. 27-6-2017 18:46:36

Dit is wat ik vond in de systeem logboeken, hij had zichzelf namelijk net weer opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post eens een volledige lijst met onderdelen waaruit het systeem is samengesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmdeZwaan
De computer met kuren bestaat uit deze componenten.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700K Boxed€ 333,80€ 333,80
1MSI Z170A SLI Plus€ 135,27€ 135,27
1Gigabyte GV-N980G1 GAMING-4GD€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 94,95€ 94,95
1Scythe Fuma€ 42,50€ 42,50
1CM Storm Gaming Mousepad - Swift-RX Small€ 6,86€ 6,86
1Crucial Ballistix Sport LT BLS2C8G4D240FSE€ 122,86€ 122,86
1Corsair RM550x€ 90,-€ 90,-
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 169,-€ 169,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 995,24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
Ik denk dat je weinig anders kan dan de troubleshooter volgen. Dus dingen als de CPU-temperatuur idle & onder load bekijken en hier posten, slechts 1 reep geheugen proberen (en daarna de andere reep proberen), geheugen testen met memtest86+ - en daarna een voor een onderdelen tijdelijk uitwisselen om de boosdoener te vinden. Waarbij ik zelf altijd de voeding als eerste verdenk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmdeZwaan
vanaalten schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:22:
Ik denk dat je weinig anders kan dan de troubleshooter volgen. Dus dingen als de CPU-temperatuur idle & onder load bekijken en hier posten, slechts 1 reep geheugen proberen (en daarna de andere reep proberen), geheugen testen met memtest86+ - en daarna een voor een onderdelen tijdelijk uitwisselen om de boosdoener te vinden. Waarbij ik zelf altijd de voeding als eerste verdenk.
Als je het geheugen hebt getest met memtest86+ over de 300% kun je dan het wisselen van de ram repen achterwege laten? En wat is de waarschijnlijkheid van een defect in de videokaart met dit specifieke probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:27

Zorian

What the fox?

Voeding kan dit soort gedrag ook veroorzaken overigens.
Is het mogelijk dat je er 1 kan lenen van iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HarmdeZwaan
Zorian schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:25:
Voeding kan dit soort gedrag ook veroorzaken overigens.
Is het mogelijk dat je er 1 kan lenen van iemand?
Dat kan denk ik wel binnenkort, als ik ook de tijd heb om de pc een paar uur achter elkaar te gebruiken. Anders kan ik niet checken of dit het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
HarmdeZwaan schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:37:
[...]

Als je het geheugen hebt getest met memtest86+ over de 300% kun je dan het wisselen van de ram repen achterwege laten?
Ik weet niet precies wat je bedoeld met 300%, maar er wordt over het algemeen aangeraden om die memorytest zeker een nacht of zo te laten lopen. Met een uurtje ben je er niet.
En wat is de waarschijnlijkheid van een defect in de videokaart met dit specifieke probleem.
Kan het zijn, al zou ik dan video-bijverschijnselen verwachten.
Maar kan je natuurlijk makkelijk uittesten: haal de kaart er uit en gebruik je CPU integrated graphics.
(maar, als de voeding de oorzaak is, kan het zijn dat de videokaart weghalen voor minder belasting zorgt en dat je dan indirect het probleem oplost)
Pagina: 1