Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe router aanschaffen.

Pagina: 1
Acties:

• pctweakerdude1
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 30-10-2021
Hallo, ik een jaar geleden een nieuwe router aangeschaft, het gaat om de Sitecom gigabit router x5 wlr-5002.
Ik heb eigenlijk niets anders gehad dan problemen met deze router. Als ik bevoorbeeld een Update of een game wil downloaden van Steam, of van Battlenet. Laat deze router geen internet meer door en moet ik de router handmatig resetten. Het zelfde als iemand zijn smartphone wil verbinden met de router ofwel kan je niet verbinden ofwel laat hij geen internet meer door en moet ik weer handmatig resetten.

Nu heb al van alles gedaan en geprobeerd zoals een firmware update en de beveiliging uitgezet niets werkt.
De router staat boven, omdat mijn pc ook boven staat. Er gaat een Lan kabel van mijn Scarlet modem naar mijn router boven. En van mijn router een Lan kabel naar mijn pc.

Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe router, liefst een router die goed is voor te gamen, downloaden, streamen.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het kiezen van een nieuwe router of iets kan aanraden.

Alvast erg bedankt !

Verwijderd

Wat heb je zelf gedaan om tot een antwoord te komen?

• pctweakerdude1
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:59:
Wat heb je zelf gedaan om tot een antwoord te komen?
Op google naar routers gezocht maar er zijn er zo veel en ben geen crack op het gebied van routers.Daarom wou ik wat raad vragen aan de kenners als ik het zo mag stellen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ga eerst eens op zoek naar jouw provider in Internetproviders en Hosting en neem "Het grote topic" ervan door. Daar staan vast routers in vermeld en kan je verder op zoek naar ideeen en prijzen.

Op categorie: Modems en routers staan ook heleboel routers en modems vermeld; van een flink aantal ook reviews dus ook daar kan je opzoeken of iemand een bepaalde router gebruikt in combinatie met jouw ISP.

En als laatste kan je ook nog de ISP bellen om te vragen welke routers zij eventueel willen leveren, of ze goede ervaringen hebben met bepaalde andere merken/typen etc. Vergeet even niet dat je goed uitzoekt of je alleen internet afneemt of ook telefonie en/of ook TV. Dat kan nogal een impact hebben op eventuele extra apparatuur en configuratie; denk hierbij aan switches met IGMP-snooping en VLAN's.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:33
Scarlet modem is per toeval ook geen router?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• pctweakerdude1
Arator schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:23:
Scarlet modem is per toeval ook geen router?
De modem die ik van Scarlet heb gekregen mijn isp btw. Heeft ook wifi dus je kan er alles mee, en de digitaal tv en telefoon zijn er ook op aangesloten.

Maar mijn pc staat boven en ik game heel erg veel, en via wifi had ik lag en de download snelheid was niet zo goed. Maar ik wou geen internet kabel van 20 meter wegwerken dus had ik een router gekocht en die heb ik boven opgehangen met een internet kabel van uit mijn modem onder naar de router boven en een internet kabel van mijn router naar mijn pc. Maarja alleen maar last gehad vanaf hier !

Daarom dacht ik om een nieuwe router te kopen en dat jullie mij een goede konden aanraden want ben geen genie op gebied van internet pc's bouwen geen probleem !

Wat mij nu pas binnenvalt ik denk dat ik mijn scarlet router ook een modem is dus ik sluit een router op router aan en dat vecht zou dat kunnen ? Ik ga dadelijk een 20 meter internet kabel bestellen en morgen testen op mijn scarlet modem/router.

[ Voor 12% gewijzigd door pctweakerdude1 op 27-06-2017 21:19 ]

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:33
pctweakerdude1 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:11:
Wat mij nu pas binnenvalt ik denk dat ik mijn scarlet router ook een modem is dus ik sluit een router op router aan en dat vecht zou dat kunnen ? Ik ga dadelijk een 20 meter internet kabel bestellen en morgen testen op mijn scarlet modem/router.
Dat was mijn punt :P

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Juist.

Voordat je dus iets anders aanschaft, even hier kijken:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Neemt niet weg dat de WLR-5002 een bodem-schrapend stuk low-end prut is, dus nagenoeg elk ander AP (of als AP ingestelde router) gaat beter werken. Maar mogelijk is het met correcte instellingen goed genoeg voor jouw toepassingen.

Oslik blyat! Oslik!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
[...]
De modem die ik van Scarlet heb gekregen mijn isp btw. Heeft ook wifi dus je kan er alles mee, en de digitaal tv en telefoon zijn er ook op aangesloten.

Maar mijn pc staat boven en ik game heel erg veel, en via wifi had ik lag en de download snelheid was niet zo goed. Maar ik wou geen internet kabel van 20 meter wegwerken dus had ik een router gekocht en die heb ik boven opgehangen met een internet kabel van uit mijn modem onder naar de router boven en een internet kabel van mijn router naar mijn pc. Maarja alleen maar last gehad vanaf hier !
Misschien ben ik gek, maar je hebt dus al een netwerkkabel van jouw ISP modem beneden naar boven lopen?

Waarom hang je boven dan niet gewoon een switch op in plaats van nog een router?

Meestal knappen een hoop dingen er niet van op als je een dubbele NAT hebt.

Je kunt de interne latency eenvoudig testen door vanaf de PC het modem / router van de ISP te pingen. Dit zou altijd minder dan 1 ms moeten zijn.

Mocht de latency hoger zijn, dan kan het dus aan dat Sitecom apparaat liggen, maar bijvoorbeeld ook gewoon aan 1 van de 2 kabels. Om dit uit te sluiten zou ik eerst de PC direct met een kabel verbinden en controleren of de problemen dan zijn opgelost.

Zo niet, dan ben je wellicht toe aan een andere kabel :)

Als ik jouw situatie goed begrijp uiteraard.

Bespaar ook niet teveel op de kabels. Zorg ervoor dat je echt koper hebt (en dus géén CCA).

PS:
Een Netgear switch heb je al voor 28 euro:

https://www.routercenter....JH4lr3_39QCFYY_GwodSH0IfA

[ Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 28-06-2017 09:24 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Pagina: 1