Hoi Allen,
Na een aantal jaartjes wordt het tijd om mijn huidige desktop een upgrade te geven. Hier heb ik jullie advies bij nodig.
Wat wil je doen met je vernieuwde systeem?
Voornamelijk gamen. Op dit moment merk ik dat met mijn huidige setup veel nieuwe games niet helemaal lekker lopen en daardoor moet inleveren op de graphics. Komende tijd moet ik hiermee vooruit kunnen. Met gamen worden zware games op hoge settings en goede framerates verwacht. Voorlopig nog op full-HD.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan een uiterlijke max van 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornamelijk een nieuwe videokaart. Deze is aan de oude kant, maar vraag mij af wanneer ik een goede videokaart neem de verhouding van het systeem nog wel goed is. Hiermee bedoel ik dat de videokaart veel sneller is en er bij zware games een bottleneck onstaat in bijvoorbeeld de CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDEA
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is natuurlijk mooi meegenomen, vandaar in mijn huidige setup ook de koeling. Gamen in VR is wens die ik met dit nieuwe systeem graag in vervulling zie gaan. Daarom zat ik te denken aan de Nvide geforce 1080, maar vraag mij af of de prestatie
Ga je overklokken?
Zie graag de mogelijkheid hiervoor
Wat verwacht je van ons?
Een advies. Is een upgrade van een videokaart voldoende of zijn er andere componenten die hierbij gekocht moeten worden zoals een koeling of andere CPU omdat die vervolgens dan een bottleneck vormen. Welke componenten raden jullie mij aan?
Na een aantal jaartjes wordt het tijd om mijn huidige desktop een upgrade te geven. Hier heb ik jullie advies bij nodig.
Wat wil je doen met je vernieuwde systeem?
Voornamelijk gamen. Op dit moment merk ik dat met mijn huidige setup veel nieuwe games niet helemaal lekker lopen en daardoor moet inleveren op de graphics. Komende tijd moet ik hiermee vooruit kunnen. Met gamen worden zware games op hoge settings en goede framerates verwacht. Voorlopig nog op full-HD.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zat te denken aan een uiterlijke max van 1000 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P8Z77-V LE Plus | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus GTX670-DC2-2GD5 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 71,50 | € 71,50 |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced (USB 3.0 version) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Dark Rock Pro 2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair CML16GX3M2A1600C10B | € 124,55 | € 124,55 |
| 1 | LG GH24NS95 Zwart | € 40,89 | € 40,89 |
| 1 | Corsair CX750M | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,45 | € 163,45 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 499,39 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornamelijk een nieuwe videokaart. Deze is aan de oude kant, maar vraag mij af wanneer ik een goede videokaart neem de verhouding van het systeem nog wel goed is. Hiermee bedoel ik dat de videokaart veel sneller is en er bij zware games een bottleneck onstaat in bijvoorbeeld de CPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
NVIDEA
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte is natuurlijk mooi meegenomen, vandaar in mijn huidige setup ook de koeling. Gamen in VR is wens die ik met dit nieuwe systeem graag in vervulling zie gaan. Daarom zat ik te denken aan de Nvide geforce 1080, maar vraag mij af of de prestatie
Ga je overklokken?
Zie graag de mogelijkheid hiervoor
Wat verwacht je van ons?
Een advies. Is een upgrade van een videokaart voldoende of zijn er andere componenten die hierbij gekocht moeten worden zoals een koeling of andere CPU omdat die vervolgens dan een bottleneck vormen. Welke componenten raden jullie mij aan?