Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-06 14:17
Hoi mensen!
Ik heb nu enkele draadloze headsets geprobeerd, maar allemaal hebben ze iets wat niet voor mij geschikt is..

Ik heb tot nu toe de volgende geprobeerd:
SteelSeries Arctis 7
Minpunten:
- Drukt te veel op je oren, en is te zwaar op je hoofd (bulky)
- Vond 7.1 niet super klinken om eerlijk te zijn

Pluspunten:
- Draadloos
- Supergoed bereik

Skullcandy Crusher Wireless
Minpunten:
- Bluetooth (vertraging / kwaliteit)

Pluspunten:
- Geluidskwaliteit
- Zit fijn om je hoofd

Ik heb tot nu toe gevonden:
- Sennheiser RS 160 (maar ik hoorde dat die een vertraging had van ong 100-300ms, wat ik niet zeker weet)
- Logitech G933 (maar ik denk dat die weer net zo bulky is als de Arctis 7)

Ik heb helaas niet echt de mogelijkheid om te testen, aangezien je in mijn dorp in bv. de MediaMarkt bijna niks kan testen...
En hetgeen wat er staat staat uit of is leeg.

Kortom:
- Ik zoek een headset die draadloos is (dus geen Bluetooth)
- Goed geluid heeft
- Niet te bulky is
- Microfoon is niet verplicht
- Hij mag niet boven de 200 / 250 zijn!

Ik gebruik de koptelefoon / headset vooral om te gamen (niet echt een noodzaak), om te praten met vrienden (Discord etc. Heb overigens wel een aparte microfoon!), en om muziek te luisteren.

Ik hoop dat jullie mij met deze (voor mij moeilijke) zoektocht kunnen helpen. _/-\o_ aan de persoon die mij kan helpen!

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Remy B

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-07 07:58
En waarom draadloos als ik vragen mag? Ik heb langere periode draadloze headsets gehad en eindelijk gegaan voor kabel, wat een verschil! Naar mijn mening blijft bekabeld beter, minder last van latency, disconnect, lege accu etc. Plus er zijn veel meer keuzes. Ik heb de g930 en de g933 gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemyB
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-06 14:17
Draadloos aangezien ik gewoon vrij wil kunnen bewegen tijdens het gamen, en als ik aan het werk ben. Latency is tegenwoordig echt niks meer bij de meeste koptelefoons.

Ik wil gewoon het gemak hebben dat ik niet aan een draadje verbonden ben.

Remy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-07 13:07
Ik heb een RS180 sinds 2009. Kan ik sessies van 10 uur mee halen, nooit langer volgehouden dus hoe lang die echt meegaat durf ik niet eens te zeggen. Laadt nog vrij snel op en geluidskwaliteit is subliem t.o.v. een "gaming" headset.

Wireless gaming headsets zou ik wel weg van blijven, maar goed, dat vind ik ook van bekabelde gaming headsets. Wil je geweldig geluid moet je niet bij een gaming headset zijn.

Maar goed, ga je voor een highend koptelefoon zal je wel een losse microfoon moeten kopen. Waar enkel de koptelefoon vaak al 2keer de prijs van een gaming headset is, zal je de mic in prijs ook mee moeten nemen. Het is dus altijd stukken duurder dan een gaming headset van max 100,-. Kwaliteit betaal je nou eenmaal voor.

[ Voor 28% gewijzigd door JeroenNietDoen op 01-07-2017 07:27 ]