Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guusweb
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-01-2022
Ik heb mijn telefoon (Moto G4 Android 7.01) gereset naar fabrieksinstellingen. Nu wil de telefoon bevestiging van een eerder Google account op deze telefoon. Voorheen kon je gewoon de Google/email overslaan (dat heb ik dus voorheen gedaan voordat Android geupdate is), maar nu kom ik niet meer in de telefoon. Als ik nu op een computer wil inloggen op dat gmail account moet ik ook bewijzen dat ik het ben en wordt er voor de veiligheid een berichtje gestuurd naar de telefoon waar ik niet in kan !! :-( :(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Je hebt meerdere manieren om je te identificeren voor Google. Mogelijk dat je een herstel code op moet geven. Of je moet je tweestaps authenticatie uitzetten.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@guusweb ik begrijp niet geheel wat er gebeurd. Maar waarom wil je de inlog-stap overslaan tijdens het installeren? Normaal is het namelijk een kwestie van inloggen en meteen profiel restoren.

Verder kan je, als het berichtje een smsje betreft, de simkaart tijdelijk in een werkende telefoon stoppen.

[ Voor 22% gewijzigd door rens-br op 27-06-2017 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Volgens mij krijg je dit (FRP) alleen als je hem reset vanuit de recovery. Als je hem reset vanuit de instellingen zouden ook de gekoppelde accounts gewist moeten worden.

Eventueel kun je een aantal backup-codes aanmaken bij je Google account instellingen onder Authenticatie in twee stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guusweb
Ik wil die inlog stap niet perse overslaan, maar heb dat de eerste keer wel gedaan. Nu wil ik die telefoon met een bestaande gmail account gebruiken (die dus op een andere telefoon gebruikt is en die telefoon doet het niet meer) en kan ik niet inloggen, want Google wil bevestiging die ik niet meer kan geven op die oude telefoon. Dan kan ik nog wel inloggen op een pc want ik weet uiteraard het wachtwoord, maar dan wordt er ook een bevestiging op die oude telefoon gevraagd. Ik zit dus vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guusweb
@hcQd Ik heb inderdaad gereset vanuit de recovery. Zijn de accounts dan niet gewist? Ik dacht juist dat hij dan echt fabriek zou zijn, maar blijkbaar ziet Google dit als een hack poging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Als je toestel gestolen wordt kan iedereen hem wissen vanuit de recovery, en vervolgens zelf gebruiken of verkopen. Door accounts alleen te wissen als je hem wist vanuit de instellingen, waar je normaal eerst voor door het lockscreen moet, zorg je ervoor dat het minder aantrekkelijk is toestellen te stelen.
Pagina: 1