Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-08 20:23
Mijn vraag
Ik verander binnenkort van een HGW bij Telenet naar een modem-only. Ik werk echter met een NAS, PS4 (die in DMZ staat) en een pi-blocker voor alle ads binnen het domein (of dat laatste wil ik toch gaan opzetten).
Hoe zou de setup eruit komen te zien als ik naar een modem-only overstap.
Is dit dan iets zoals onderstaande:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/m9W8Z6N.png

Ben ik met volgende onderdelen in orde of moet ik nog iets aanpassen?
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-SG105-10/100/1000 Mbps Desktop switch met 5 aansluitingen€ 17,89€ 17,89
1Ubiquiti UniFi AP-AC LITE (1-Pack)€ 80,95€ 80,95
1Ubiquiti EdgeRouter X€ 52,90€ 52,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 151,74

Relevante software en hardware die ik gebruik
Synology NAS --> Plex media server en file server
PS4 die open NAT moet hebben
Pi-blocker die ads blocked binnen hele netwerk

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Voorlopig nog niets.
Ik wil een nieuwe setup opzetten.

Beste antwoord (via magatsu op 06-07-2017 10:11)

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-09 17:46
hangt een beetje van je omgeving af...
komt je telenet een beetje centraal binnen , of zitten er 4 muren tussen de woonkamer & slaapkamer
als je vrij open woont zou die opstelling prima kunnen zijn
als je vrij gesloten woont (veel muren) kan je best voor aparte accespoint gaan en die op een ideale plek hangen in je appartement (of zelfs 1 voor , 1 achter)

kan je moeilijk op voorhand zeggen , dus ik zou nu gaan voor de router + accespoint optie , want de accespoint kan je nog verhangen van plaats.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de snelheid van je internet connectie?

Als alternatief voor die TP-Link zou ik een HP Procurve of Cisco switch nemen. Zat op Marktplaats of e-bay te vinden. HP Procurve heeft levenslange garantie, ook voor tweede hands switches. Puur op basis van serienummer wordt service verleend (volgende dag een reserve switch met UPS of DHL bezorgd).

Maar ook een Netgear is goed.

[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:06

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Let op: de TP-Link die je in de boodscshappenlijst hebt, ondersteunt IGMP niet volledig. pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E doet dit wel.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Laatst online: 12:05
Ik ben geen expert op gebied van digitale televisie, maar die smart-tv, moet die niet aan de digicorder hangen?

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:39:
Wat is de snelheid van je internet connectie?

Als alternatief voor die TP-Link zou ik een HP Procurve of Cisco switch nemen. Zat op Marktplaats of e-bay te vinden. HP Procurve heeft levenslange garantie, ook voor tweede hands switches. Puur op basis van serienummer wordt service verleend (volgende dag een reserve switch met UPS of DHL bezorgd).

Maar ook een Netgear is goed.
Ik heb momenteel Telenet Whoppa, dus 200 down/20 up. En die HP Procurve zijn wel al direct 24 of 48 poorts... is beetje veel voor bij mij thuis achter de TV :).
Zou zoiets goed zijn: https://tweakers.net/pric...witch-(sf110d-05-eu).html?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
Arator schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:56:
Ik ben geen expert op gebied van digitale televisie, maar die smart-tv, moet die niet aan de digicorder hangen?
Euhm nee, de tv zit gewoon met HDMI aan de digicorder...

Je kan de edit knop gebruiken om je vorige post te editten of dingen toe te voegen, Meermalen achter elkaar reageren heeft weinig nut

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 28-06-2017 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als digitale TV bij Telenet met VLAN's etc... wordt binnen gebracht, dan heb jij een managed switch nodig. Dus niet een "dom" apparaat die alles doorgeeft op iedere poort, maar waar je VLAN's kan instellen en nog meer dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
smart tv kan best op intern netwerk inderdaad (achter je router)

als er sprake is van een 2e digicorder koop je best een switch met vlan ondersteuning.. dan kan je later via een trunk-utp 2 netwerken over 1 utp kabel laten lopen
buiten dat gaat dit prima werken :-) (behalve opnames van je digicorder naar je ipad streamen , vanwege anders subnetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:58:
Als digitale TV bij Telenet met VLAN's etc...
is niet via vlan's.. de modem herkend het mac adres van de digicorder en krijgt op die manier een ander ip adres toegewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
ijske schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:59:
smart tv kan best op intern netwerk inderdaad (achter je router)

als er sprake is van een 2e digicorder koop je best een switch met vlan ondersteuning.. dan kan je later via een trunk-utp 2 netwerken over 1 utp kabel laten lopen
buiten dat gaat dit prima werken :-) (behalve opnames van je digicorder naar je ipad streamen , vanwege anders subnetten)
Ok thanks! Streamen van Digicorder naar iPad deed ik al niet dus dat is niet zo erg.

Ik bedacht mij echter om eventueel een https://tweakers.net/pric...-wi-fi-router-ac1900.html erachter te zetten ipv de EdgeRouter en de Unifi AP.
Zou dat ook een goede oplossing zijn? Hou er rekening mee dat ik maar op een appartement van 60m² woon... :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ijske
hangt een beetje van je omgeving af...
komt je telenet een beetje centraal binnen , of zitten er 4 muren tussen de woonkamer & slaapkamer
als je vrij open woont zou die opstelling prima kunnen zijn
als je vrij gesloten woont (veel muren) kan je best voor aparte accespoint gaan en die op een ideale plek hangen in je appartement (of zelfs 1 voor , 1 achter)

kan je moeilijk op voorhand zeggen , dus ik zou nu gaan voor de router + accespoint optie , want de accespoint kan je nog verhangen van plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
Ok thanks! :)
Ja, op zich komt de modem op een vrij centrale plaats binnen. Net aan de achterkant van de TV.
En van daaruit heb je dan de leefruimte en momenteel dekt ook mijn telenet router de twee verdiepingen onder ons...
Pagina: 1