Je (game) collectie in een online database

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-09 14:42
In het verleden heb ik wel eens die van IGN gebruikt en momenteel zit ik een beetje met Excel en Google Drive te werken, maar ik zou toch eens willen kijken of er niet een fancier cloud oplossing is tegenwoordig!

In z'n algemeenheid ben ik benieuwd wat de mede-Tweakers gebruiken voor het bijhouden van hun game collectie (maar ik zou het ook nog kunnen overwegen voor cd's, dvd's, blu-ray's, boeken, comics, action figures).

Aantal voorbeelden zijn:
backloggery.com
collectorz.com
grouvee.com
raptr.com
www.reddit.com/r/gamecollecting/wiki/collectionspreadsheet
retrocollect.com
vgcollect.com

Tijd geleden dat ik er een beetje in verdiepte, maar ik heug me dat collectorz er wel fancy uit zag, en ook zo'n beetje de enige waar ook andere databases dan games worden bijgehouden. Het is er wel ook een waar je voor moet betalen.
vgcollect.com heb ik ook wel positieve geluiden over gelezen.

Maar ben benieuwd naar ervaringen en keuzes van anderen!

EDIT:
Aanvullend, wat videogames betreft zou ik het ook fijn vinden als er filters op genre en aantal spelers op zit! (en natuurlijk welk systeem)

[ Voor 7% gewijzigd door Shadow_Zero op 01-11-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

https://www.libib.com/ ?

Of maak je eigen catalogus met Wordpress ofzo? https://www.wpmultiverse....-product-catalog-plugins/

[ Voor 71% gewijzigd door MAX3400 op 27-06-2017 15:57 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Libib ziet er ook wel interessant uit, ga ik ook eens in verdiepen.
Ik ga sowieso niks zelf maken, een mooie Cloud oplossing is wat ik zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkie88
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:22
www.completionator.com is wat ik gebruik voor de gamecollectie. Heeft wel een filter voor genre maar niet voor hoeveel spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-09 12:12
Ik heb een tijdje Game Collector gebruikt. Wel een handig programma maar ze gingen op den duur over naar een abonnement model.
Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Gurty schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:01:
Ik heb een tijdje Game Collector gebruikt. Wel een handig programma maar ze gingen op den duur over naar een abonnement model.
Klik hier
Ik gebruik deze ook al jaren, maar had het ooit eenmalig aangeschaft. Je hoeft geen abonnement af te nemen maar kunt bijv. eens in de aantal jaar upgraden voor een bepaald tarief. Althans, zo was het bij mij nog verleden jaar. Ik exporteer vanuit het programma naar HTML zodat ik de lijst altijd kan opvragen omdat ik soms niet weet wat ik nu eigenlijk al bezit of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Zero
Dit 'project' staat al weer een tijd stil bij mij, maar na het lezen van @Arunia's post hier kunnen we 'Datacrow' ook aan de lijst toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Op dit moment ben ik eigenlijk alleen bezig geweest met het registreren van films op DVD, BD en UHD BD.
Je kunt er ook boeken in bijhouden, spellen en eigenlijk alles wat je wilt. Je kunt er namelijk ook eigen modules in maken en verwijzingen naar bepaalde sites om iets op te zoeken zoals dat al voor spellen, films en boeken automatisch kan.

Er zitten een aantal zoek sites in zoals Amazon, imdb, bol.com, moviemeter enzovoorts. Voor films dan.

Uiteraard Amazon en bol ook voor spellen.

Heel eerlijk moet ik je even de werking voor Spellen registreren schuldig blijven omdat ik me daar nog mee bezig moet gaan houden, maar verwacht dat dat hetzelfde zal zijn. Je kunt zelf ook velden definieren en uiteraard op elk veld zoeken als je typt in het zoek venster.
Dus als je 2-speler ergens definieert en dan daar op zoekt, dan komen al die spellen gewoon omhoog.

Er is een webserver mogelijkheid voor waardoor je via je telefoon er bij kunt, ikzelf heb het geprobeerd op mijn server thuis, maar had wat voeten in de aarde (meer poorten op de firewall die open moesten etc).
Het instellen van account, wachtwoord ip poorten etc is even goed lezen, maar dan is het vrij simpel.
Je kunt dan inloggen via het programma zelf met verwijzing naar je server, of je kunt via de webpagina onderdelen toevoegen. Dit kun je zelf met wat kennis ook buiten beschikbaar maken.

Als ik meer weet en heb, zal ik uiteraard mijn bevindingen posten.

Het gaat om www.datacrow.net en wordt ontwikkeld door een Nederlander. Volgens mij zit die zelfs soms hier op Tweakers als ik zijn links moet geloven op de pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-09 07:46
Voor blu rays gebruik ik de Movie Collection app (Android). Klik!
Voor games gebruik ik de 'My Game Collection' app (Android). Klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Morpheus2003 My Game collection gebruik ik zelf ook voor Amiibo en Skylanders poppetjes. Daarnaast gebruik ik dan de Disney infinity app van dezelfde makers voor de Infinity poppetjes.
Maar wellicht dat ik dat ook over ga zetten naar Datacrow als ik dat op orde heb en op afstand kan bereiken. Maar dat komt wel als ik mijn server ga vervangen.
Pagina: 1