Toon posts:

[LG G2] - Play store werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Henkieprob
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 31-10 12:13
Mijn vraag
Als ik de Play Store wil gebruiken krijg ik alleen een wit scherm. Dit heb ik sinds ik de telefoon heb geüpdatet via de officiële tool van LG, er stond eerst Android Kitkat op en nu Android Lollipop. Het werkt eerst prima maar na een tijdje deed de Play Store het niet meer waardoor ik geen nieuwe apps kan installeren.

Ook werken sommige andere apps niet meer goed, bijvoorbeeld Tinder. Deze geeft aan dat er geen verbinding kan worden gemaakt met mijn Google account.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het is een LG G2 ook wel LG-D802 genoemd. 16 GB geheugen.

Android versie 5.0.2

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de telefoon terug naar fabrieksinstellingen gezet. Hierbij blijft hij android 5.0.2 houden, maar voor de rest wordt de telefoon wel helemaal gereset. De Play Store doet het dan voor ongeveer een dag, maar daarna doet hij het niet meer (zelfde probleem met wit scherm). Ik kan dan dus wel even apps downloaden en installeren.

Wat ik ook geprobeerd heb is bij de app instellingen van de Play Store de Cache verwijderen. Ook heb ik de data van de app verwijderd. Dit helpt allemaal niets. Ook niet na het aan- het uitzetten van de telefoon.

Het probleem ligt denk ik bij het Google account. Als ik het Google Account verwijder wordt ook de Play Store verwijderd. Nadat ik terug ga naar fabrieksinstellingen krijg ik deze wel weer terug (en hij werkt dan voor een dag).

Ik heb na het resetten van de telefoon ook al een nieuw google account aangemaakt maar dit leverde ook geen goed resultaat op.

Wie weet een oplossing? Ik weet dat het al een aardig oude telefoon is, maar de accu is nog prima en de telefoon is ook nog behoorlijk snel. Ik zou het zonde vinden als ik een nieuwe moet aanschaffen, terwijl dit alleen een software fout lijkt te zijn.

Is er misschien een mogelijkheid om een geheel nieuw besturingssysteem op de telefoon te zetten?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
Kan het misschien ook niet liggen aan een of andere app die je installeert? Probeer eens een paar dagen zonder een app op je G2 te werken?

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Henkieprob schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:48:
Het probleem ligt denk ik bij het Google account. Als ik het Google Account verwijder wordt ook de Play Store verwijderd. Nadat ik terug ga naar fabrieksinstellingen krijg ik deze wel weer terug (en hij werkt dan voor een dag).
Als jij denkt dat het probleem bij het Google Account ligt, probeer dan eens je telefoon te gebruiken met een andere Google Account.
Is er misschien een mogelijkheid om een geheel nieuw besturingssysteem op de telefoon te zetten?
Dit is zeker mogelijk. Je kan er LineageOS op zetten, al wordt die momenteel niet bijgewerkt. Verder kan je ook eens op XDA kijken voor de verschillende ROM's.

• Henkieprob
silmaril8 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:52:
Kan het misschien ook niet liggen aan een of andere app die je installeert? Probeer eens een paar dagen zonder een app op je G2 te werken?
Ik gebruik eigenlijk niet zoveel apps. De apps die ik installeer zijn:
NS reisplanner
Spotify
Mijn Simyo
9292
Tinder

Dit zijn allemaal geen schokkende apps, maar als ik geen andere oplossing vind zal ik het een tijdje proberen.
rens-br schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:56:
[...]

Als jij denkt dat het probleem bij het Google Account ligt, probeer dan eens je telefoon te gebruiken met een andere Google Account.

[...]

Dit is zeker mogelijk. Je kan er LineageOS op zetten, al wordt die momenteel niet bijgewerkt. Verder kan je ook eens op XDA kijken voor de verschillende ROM's.
Een ander Google Account heb ik al geprobeerd en helpt niet helaas. Bedankt voor de links _/-\o_

• rens-br

rens-br

@Henkieprob welke versie van Google Play Store staat er nu op? Wellicht kan je via APKmirror een nieuwere versie downloaden?

• Henkieprob
rens-br schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:19:
@Henkieprob welke versie van Google Play Store staat er nu op? Wellicht kan je via APKmirror een nieuwere versie downloaden?
Er staat nu versie 7.9.35.Q-all [0] [PR]

Als ik het goed begrijp is dit een recente versie?

• rens-br

rens-br

Henkieprob schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:48:
Als ik het goed begrijp is dit een recente versie?
Op apkmirror zie ik een nieuwe versie staan, namelijk 7.9.80.Q-all [0] [PR] 159305549. Je zou die kunnen proberen.

• Mickman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-11 22:28
LineageOS werkt bij mij prima. D802 32 GB

• rens-br

rens-br

Mickman schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:43:
Heb jij de versie van Lineageos.org of van xda?

• Mickman
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-11 22:28
rens-br schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 13:26:
[...]

Heb jij de versie van Lineageos.org of van xda?
Gedownload van Lineageos.org. Had al TWRP en CyanogenMod draaien voordat ik naar LineageOS overging.

• rens-br

rens-br

@Mickman die werkt inderdaad er goed (op mijn OPO) het is alleen jammer dat die versie niet meer wordt bijgewerkt voor de LG G2.

• Henkieprob
Mickman schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 12:43:
Ik denk dat ik dit ga proberen :). Nog tips voor een leek als ik? Ik heb nog nooit zoiets met een telefoon gedaan dus ik weet niet hoe ingewikkeld het gaat worden.

• rens-br

rens-br

@Henkieprob Goed lezen is het stramien :)

Maar waarom probeer je niet eerst een nieuwere versie van de Google Play Store te installeren?

• Henkieprob
rens-br schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:06:
@Henkieprob Goed lezen is het stramien :)

Maar waarom probeer je niet eerst een nieuwere versie van de Google Play Store te installeren?
Ga ik inderdaad eerst ook nog proberen
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee