WIN10 v1703 kan niet meer activeren met WIN7 licentie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-09 16:56
Ik zet een Backup terug van een WIN10 versie 1703 (Creators Update) op een andere PC en wil die activeren met de code op de sticker. Ging altijd goed, maar niet meer met v1703, ik krijg de melding ongeldige licentie.

Backup teruggezet van een WIN10 versie 1607 op dezelfde PC en dan verloopt de activatie wel voorspoedig.

Op google krijg ik de indruk dat een Moederbord switch (wat ik in feite doe met een backup terugzetten op een andere PC) niet meer kan met v1703 en de WIN 7 licentie

Anderen ook dit probleem of een methode om toch v1703 te activeren?

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:28

TheVMaster

Moderator WOS
Je wilt dus een Windows 10 installatie verplaatsen naar een andere pc? Dan heb je natuurlijk een andere/nieuwe licentie nodig. Ik denk dat je echt gewoon een nieuwe (extra) licentie moet aanschaffen om die tweede pc te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Ik heb 10 PC's met een WIN7 OEM licentie. 1 PC heb ik de gratis upgrade naar WIN 10 gegeven, voor de andere PC's was ik te laat. Maar door die ene image naar een andere PC terug te plaatsen en dan een nieuwe activatie te doen, kon ik langzaam het restant upgraden naar WIN10. Met v1703 lukt dat opeens niet meer.

Ik besef dat dit een grijs gebied is qua licentiebeheer O-)

Op zich is het niet erg dat de PC's WIN7 blijven, maar wat als een WIN10 v1703 HD kapot gaat en ik de image terug plaats op een nieuwe HD, mag ik dan toch een nieuwe activatie doen, terwijl ik alleen maar een WIN7 OEM licentie sticker heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mwah...dit is geen grijs gebied, want je was met die andere machines gewoon te laat :+ Al is er nog wel een echt grijs gebied en dat is je voor te doen als iemand met een beperking en dan kun je volgens mij nog wel op de officiele manier je Windows 7 machines upgraden naar Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

bregweb schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:18:
Ik besef dat dit een grijs gebied is qua licentiebeheer O-)
Geen grijs gebied, gewoon illegaal. Je wilt een OEM licentie van 1 machine op 9 andere machines gebruiken. Bij een Bedrijfsaudit ga je dan gewoon nat.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Wim-Bart schreef op Tuesday 27 June 2017 @ 16:21:
[...]

Geen grijs gebied, gewoon illegaal. Je wilt een OEM licentie van 1 machine op 9 andere machines gebruiken. Bij een Bedrijfsaudit ga je dan gewoon nat.
^ Dat dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bregweb
Nee, ik heb in totaal 10 OEM licenties, elke PC zijn eigen sticker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Heb het thuis op een andere wijze gedaan. Had 5 Windows 7, 5 Windows 8 en 5 Windows 8.1 licenties (niet OEM). 1 VM ingericht met Windows 10 1603. En toen een script gemaakt die de licenties uit een teks file las, daarna slmgr.vbs /ipk <licentie> aanriep gevolgd door slmgr.vbs /aot. Omdat get Full package licenties waren zijn ze dus ook als zodaning op W10 inzetbaar en worden alle 15 keys bij creators update geaccepteerd.
bregweb schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:26:
Nee, ik heb in totaal 10 OEM licenties, elke PC zijn eigen sticker.
Ja 1 ervan is nu Windows 10, overige 9 niet. Dus mag je het niet zo maar kopieeren.

[ Voor 19% gewijzigd door Wim-Bart op 27-06-2017 16:30 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1