PS4 - Lan kabel niet aangesloten!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Hallo allemaal,

Ik krijg altijd op mijn PS4 na 1 potje online te doen een melding: Er is geen LAN kabel aangesloten.... Waarna ik uit psn gegooid word. Na 1 seconde logt de PS4 weer in en kan ik weer connecten. Soms doet hij het 2e en 3e potje dit weer en daarna is het over...

Vind dit zo'n vaag probleem dat ik m hier ff neerzet... Na die 1-3 potjes kan ik naar hartelust gamen en zijn er geen foutmeldingen, lag oid. De lan kabel die er ligt heb ik al vervangen inclusief rj-45 stekker. In mijn router kom ik geen gekke dingen tegen en mijn instellingen van de PS4 staan ook gewoon normaal.

Het enige wat ik mij kan bedenken is dat de lan poort op de PS4 niet helemaal goed meer is en dat hij niet goed contact maakt. Maar omdat de PS4 na 1-3 potjes wel goed werkt voor uren achter elkaar zou dat ook niet kunnen lijkt mij...

Nu heb ik uiteraard gezocht op internet en het probleem lijkt meer voor te komen... Een oplossing heb ik helaas nog niet gevonden...

Heeft iemand een tip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:40
En de LAN poort op je switch/router/modem?
Heb je de kabel al eens in een andere poort daarom gedaan?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeyNytex
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 31-05-2024
Of heeft hij het vroeger wel gewoon gedaan? Dan zou ik enkel de router resetten om nieuwe IP's aan te maken.
Hoe doe je dat?
Er zit als het goed is een knopje op de achterkant van de router als je die circa 5 seconden ingedrukt houd dan wordt hij gereset.

[ Voor 59% gewijzigd door JoeyNytex op 28-06-2017 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Wylana schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 18:02:
En de LAN poort op je switch/router/modem?
Heb je de kabel al eens in een andere poort daarom gedaan?
Dit was m! Thx voor je antwoord! De kabel in de switch zat er niet lekker in, en het stekkertje was slecht gemonteerd... Kabel vervangen van PS4 naar switch en geen melding meer gehad! Stom dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb om die aansluiting te checken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:40
wizzlewaxx schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:02:
[...]

Dit was m! Thx voor je antwoord! De kabel in de switch zat er niet lekker in, en het stekkertje was slecht gemonteerd... Kabel vervangen van PS4 naar switch en geen melding meer gehad! Stom dat ik daar zelf nooit aan gedacht heb om die aansluiting te checken!
Graag gedaan. Goed te zien dat het is opgelost.

Vergeet je niet nog mijn antwoord als oplossing aan te melden ;-)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1182214

Ik heb precies hetzelfde probleem maar de ‘oplossing’ werkt niet bij mij... dit gebeurt sinds ik de nieuwe ps4 slim heb aangeschaft.. had dit probleem nog nooit eerder meegemaakt op mijn oude ps4...
Pagina: 1