Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Office / Word 2016 probleempje

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:36
Hallo,

Ik heb een vraag betreft het volgende: Elke keer als er een Word document opgeslagen wordt op een netwerkschijf, wordt er een mapje aangemaakt met allemaal rare karakters ( http://imgur.com/W1J1Ub5 ).
Het document wordt gewoon opgeslagen en functioneert ook gewoon. Alle toegevoegde data staat ook gewoon in het Word document, dus het lijkt een los staand iets. Het is ook niet zo'n Word temp file, die aangemaakt wordt, terwijl je in het document werkt. Want die wordt wel gewoon aangemaakt als het document nog open staat. Andere personen die toegang hebben tot deze netwerklocatie, zien deze mappen ook. Maar er is maar een persoon waarbij deze dingen worden aangemaakt, dus het lijkt toch een setting ofzo. Maar heb de Temp file locations al nagelopen en daar lijkt het ook niet in te zitten.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Windows 7 Enterprise
Office 2016
Symantec Endpoint Protection 14

Wat ik al geprobeerd heb:

- Verschillende virusscanners geprobeerd, zowel Symantec Endpoint Protection, als MalwareBytes en Avira als second / third opinion, plus Symantec IDS logs nagekeken aan de serverkant. Niks.
- Google geprobeerd, maar lijkt op niks uit te lopen. Weet niet zo goed wat ik moet zoeken eerlijk gezegd. :X
Heb al geprobeerd te zoeken op "Unicode folders get created with Word docs", maar het wordt er allemaal niet beter op.

Ik hoop echt dat iemand hier nog iets weet. Alle hulp stel ik op prijs, al is het maar een Google zoekopdracht! :)

Met vriendelijke groet,

dehardstyler

Alle reacties

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
Hi dehardstyler,

Ik heb het probleem nog niet eerder gezien, terwijl ik toch allemaal PC's heb hier met om en nabij dezelfde configuratie.

Soortgelijke problemen hebben vaak met Word plugin's te maken. Zijn die geinstalleerd toevallig?

Groet, Remco

[ Voor 3% gewijzigd door Bakkertjuhh op 27-06-2017 14:58 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou eerst even controleren of de harde schijf niet aan het overlijden is. Zijn de SMART-waarden bijvoorbeeld OK? Doe ook even een chkdsk (of vergelijkbaar).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dehardstyler
Bakkertjuhh schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:57:
Hi dehardstyler,

Ik heb het probleem nog niet eerder gezien, terwijl ik toch allemaal PC's heb hier met om en nabij dezelfde configuratie.

Soortgelijke problemen hebben vaak met Word plugin's te maken. Zijn die geinstalleerd toevallig?

Groet, Remco
Bedankt voor je bericht! Nee, geen plugins. Alleen wat macro's, maar daar is niks aan veranderd. En dit is sinds een paar dagen.
F_J_K schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:00:
Ik zou eerst even controleren of de harde schijf niet aan het overlijden is. Zijn de SMART-waarden bijvoorbeeld OK? Doe ook even een chkdsk (of vergelijkbaar).
Bedankt voor je bericht! Dit ga ik nog even proberen, niet aan gedacht! :)

• Bakkertjuhh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03-2024
dehardstyler schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:20:
Bedankt voor je bericht! Nee, geen plugins. Alleen wat macro's, maar daar is niks aan veranderd. En dit is sinds een paar dagen.
Hmm.. Balen.. Dat maakt het er niet makkelijker op. Ik weet dan ook niet meer echt concrete zaken.

Zelf denk ik wel dat het software matig is. Mocht je de oplossing vinden, houd ik me graag aanbevolen :) Kan nooit kwaad.

Succes!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Is het echt specifiek bij Word? Of gaat het ook "mis" bij Excel en powerpoint bijvoorbeeld? Als eens geprobeerd je office installatie te repareren?
Je zegt specifiek netwerkschijf, als je hem lokaal opslaat heb je het probleem niet?

Heb je trouwens iets van auto save ofzo aan staan? Je zou eens kunnen kijken of het nog gebeurd als je dat even uit zet.

[ Voor 21% gewijzigd door Rupie op 28-06-2017 19:48 ]

Desktop | Server | Laptop

• dehardstyler
Rupie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 19:45:
Is het echt specifiek bij Word? Of gaat het ook "mis" bij Excel en powerpoint bijvoorbeeld? Als eens geprobeerd je office installatie te repareren?
Je zegt specifiek netwerkschijf, als je hem lokaal opslaat heb je het probleem niet?

Heb je trouwens iets van auto save ofzo aan staan? Je zou eens kunnen kijken of het nog gebeurd als je dat even uit zet.
Het is echt specifiek bij Word. Reperatie werkt helaas ook niet ( online ). Lokaal opslaan werkt wel gewoon normaal, geen rare folders. Autosave staat ook al uit.
Anders toch maar Windows 10 installeren, moet toch gebeuren. :)
Pagina: 1