Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-07 12:55
Mijn vraag
Enige tijd geleden heb ik een Samsung ks7000 gekocht, tot op heden bevalt deze prima, echter heb ik de laatste tijd problemen dat als de TV uit staat, hij niet meer aan gezet kan worden met de smart remote.

Het enige wat helpt is om de stekker van de tv er even uit te halen, er weer in te steken en spontaan reageert hij overal weer. Het lijkt er een beetje op alsof de software van de TV vast is gelopen.

Ik kan er geen peil op trekken. Soms doet hij het een paar dagen goed, soms kan ik hem elke dag op deze manier weer op gang helpen. Het begint ondertussen een beetje irritant te worden daar koop ik geen TV van ruim €1000 voor.

Ik heb gecontroleerd of er misschien een update van Samsung beschikbaar is om het probleem te verhelpen en ik kan elders op internet geen topics vinden met soortgelijke problemen.

Is iemand hiermee bekend en is er een oplossing voor?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonated
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 12:15
Ik ben bekend met het probleem en heb er ook af en toe last van. Soms gaat hij alsnog aan na >5 keer drukken. Je kan ook op het rode lampje rechtsonder de tv drukken, is een fysieke aan en uit knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineS
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-07 13:23
Is hier inmiddels al een oplossing voor gevonden? Ik heb sinds 2 maanden ook een KS7000 en onderstaand probleem ondervind ik ook. Heb een 2 weken terug de laatste Firmware update erop gezet, de 1203.6

Ik hoop dat er een simpele oplossing achter zit, anders maar Contact opnemen met Samsung?

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 967157

Ik heb het probleem ook af en toe bij m`n KS7000. Wat ik vaak even doe is het klepje van de ab er even afschuiven en 1 batterij even loshalen en er weer indrukken. Dan doet hij het weer. Ik heb het toestel zelf nog nooit hoeven resetten.

Ik weet niet of dit bij iedereen werkt, maar proberen kan geen kwaad. Omdat het een radiografische afstandsbediening is, lijkt het dan net of de tv en de ab even geen contact hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaineS
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-07 13:23
In het andere topic van Samsung TV's heeft @ThaBEN aangegeven dat het hem in de firmware zit en dat het opgelost zou moeten worden met de nieuwe update welke (als ik het goed begrepen heb) eind november uit zou moeten komen.

Ik heb inderdaad met het verwijderen van de batterij en weer opnieuw erin doen het probleem enkele keren kunnen verhelpen, maar de aanknop van de TV gebruiken werkt ook en daarna pakt hij de Smart Remote weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zemisch
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-05-2024
Ik heb de Samsung ks 7500 en omdat de afstandbediening via Bluetooth werkt.Is het de oplossing om even de batterijen een is genoeg eruit en weer terug plaatsen.Of bij sommige tv's de tweede afstandsbediening gebruiken en tv inschakelen voor het retour signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osluis
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-07 12:55
Gek genoeg krijg ik vandaag pas voor het eerst een melding van een reactie op dit topic. Sorry dat ik nooit een antwoord heb gegeven. Ik dacht dat mijn vraag een stille dood gestorven was.

Inmiddels heb ik zelf geen problemen meer met dit evuvel, maar wat de oplossing was durf ik niet te zeggen. Ik heb een paar maanden geleden een aftermarket afstandsbediening moeten kopen omdat de aan uit knop van de orginele niet goed meer werkte. De nieuwe heeft geen microfoon voor stem commando's, maar sindsdien heb ik nergens last meer van. Het kan toeval zijn dat het vervangen tegelijk is gebeurd met een firmware update. Wel jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Verder niets dan lof voor de tv. Hij bevalt prima.
Pagina: 1