Link maken via CTRL+K

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:41

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
In veel pakketten (oa Wordpress en Outlook) is het mogelijk om van een geselecteerd stuk tekst een link te maken middels CTRL+K. Zou deze shortcut toegevoegd kunnen worden aan editors in forum en nieuwsdeel?

Nu kun je al een stuk tekst selecteren en op de link-button klikken, maar als toetsenbordninja zou ik dit ook graag via CTRL+K kunnen doen. Nu moet ik mijn handen weer van het toetsenbord halen. Voor functies als Bold / Italic / Underline / Doorhalen zijn er al shortcuts, maar voor link maken nog niet.

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:42

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom moet dat een aparte functie worden? Als je gewoon www.google.nl typt in je veld, wordt er al automatisch een link van gemaakt. Tenzij je er een omschrijving aan wilt geven, zoals dit Google Zoeken, snap ik niet precies wat je bedoelt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
In teksten verwijs ik met enige regelmaat naar iets, maar vaak wil ik een link kort hebben in plaats van een massa brij achter elkaar als dit; http://www.cats.org.uk/up...r_kids/grief-and-loss.jpg Een functie om geselecteerde tekst naar link om te bouwen is dan wel makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Omweg voor @P_Tingen kan je niet een ninja-macro maken die de URL direct tussen correcte URL-tags zet?

Gewoon, out of the box denken ;)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik wil hiermee niet zeggen dat het een slecht idee is, maar je kan natuurlijk ook van te voren bedenken wat je met de URL wilt doen en dan tijdens het typen al [url="plak url hier"]omschrijving[/url] gelijk toepassen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
@MAX3400 daar heb ik inderdaad wel aan gedacht om met autohotkey oid iets te knutselen, maar eigenlijk leek me mijn idee niet eens zo gecompliceerd (famous last words). En omdat er ook al hotkeys zijn voor andere opmaakfuncties dacht ik: waarom zelf moeilijk doen als je het ook door een ander kan laten doen :+

[ Voor 5% gewijzigd door P_Tingen op 27-06-2017 20:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

@P_Tingen iedereen weet toch dat godmode onder SHIFT+ALT+F4 zit? :+

Ik denk dat je even voor jezelf moet bedenken of je eigen hotkeys beter werken; ik kan niet inschatten welke tags je vaak/niet gebruikt. Zoals @Hero of Time zegt, ik tik ook al automagisch de URL-tag blind in als ik snel(ler) wat wil posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen

P_Tingen

omdat het KAN

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:34:
Zoals @Hero of Time zegt, ik tik ook al automagisch de URL-tag blind in als ik snel(ler) wat wil posten.
Met die redenatie kunnen CTRL+B / CTRL+I / CTRL+S en CTRL+U er ook wel uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400

MAX3400

P_Tingen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:04:
[...]

Yup... Ik vind het fijner om blind te typen dan om allerlei tags aan te moeten klikken of (custom) shortcuts te moeten gebruiken. Als ik net de focus in het antwoord-window verlies en ik druk CTRL+B, komt mijn bookmark-toolbar alweer tevoorschijn.

Voor mij dus: blind tikken, die paar codes uit mijn hoofd kennen en daarna TAB en ENTER

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

P_Tingen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:04:
[...]

Niet helemaal, want in tegenstelling tot jouw voorstel hebben die sneltoetsen geen extra optie in de tag beschikbaar. ;) Als je de eenvoud van die sneltoetsen zou doortrekken naar het maken van een link krijg je domweg [url]www.google.nl[/url] en dat heeft alleen nut als de URL speciale tekens bevat zoals een komma. ;)

Pagina: 1