1080/70 GPU voor i7-2600 i.c.m. Asus P8H67-M en 12gb ram

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MC trouble
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-11-2024
*De titel aan proberen te passen... Excuses voor het dubbel posten en deze mag weg*

Geachte heer/mevrouw,

Ik heb nu een Sapphire HD 7970 OC Dual-X 3GB GDDR5 (geen dx12) en ik wil graag upgraden wegens de overstap naar 4k (en een 2560x1600 'on the side'). Een nieuwe 1060/70 of misschien een tweedehands Gtx1080 is binnen mij budget, maar is enkel de Gpu upgraden zinvol? De rest is vrij oud...

De set is inmiddels 5 á 6 jaar oud en het multiboxen van 6 Eve accounts gaat net niet soepel genoeg. BF1 draait redelijk op de medium setting icm de 2560x1600, maar ik bewaar de single player tot ik de 4k binnen heb en de andere GPU :9 . Inventor 2018 werkt super.

De HD7970 heeft me +- 100,- per jaar gekost. Een kaart die weer (ongeveer) 5 jaar meegaat geef ik er 'graag' weer 500 euro aan uit _/-\o_

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb;
-De gpu zou geen echte bottleneck moeten zijn, zelfs voor de 1080
-Ram is wat langzaam... More ram, more better?
-Zelfs de 1060 is een grote verbetering.
http://gpu.userbenchmark....vs-AMD-HD-7970/3639vs2163

Ik hoor graag van jullie,

Koen.

[ Voor 3% gewijzigd door MC trouble op 27-06-2017 14:11 ]

Alle reacties

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van het spel wat je wil gaan doen, maar dit is mijn ervaring.

CPU: 2600K zonder overclock
RAM: 16GB 1600mhz zonder overclock
GPU: GTX980 (welke volgens mij wel redelijk gelijk staat aan een 1060)

Als ik mijn resultaten in bijvoorbeeld Mass effect Andromeda vergelijk met benchmarks van deze site: http://kotaku.com/mass-ef...24-different-v-1793435595 dan zou een nieuwe cpu weinig doen (in mass effect) ik zie mijn fps niet droppen onder de 49 met gelijke instellingen.

Vooral met hogere resoluties denk ik dat een nieuwe grafishe kaart zeker geen slechte keuze is. Wel zal je afhankelijk van het spel gaan merken dat de cpu een bottleneck gaat vormen. Persoonlijk zou ik gewoon gaan voor die 2ehands 1080 en volgend jaar lekker je cpu\mobo\ram upgraden.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• MC trouble
Ik speel voornamelijk de AAA titels van vorig jaar. Niet veel, maar ze moeten wel goed draaien.

Fallout 4
Battlefield 1
Arma 3 staat in de planning
Tomb raider
Eve online het liefst met 6 accounts te gelijk (of meer)
Tom Clancy's Ghost Recon
DOOM

Ik wil om eerlijk te zijn niet wachten tot volgend jaar. Het liefst zou ik vandaag alles weer smooth willen spelen.

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:24
MC trouble schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:08:
Ik wil om eerlijk te zijn niet wachten tot volgend jaar. Het liefst zou ik vandaag alles weer smooth willen spelen.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, wat ik bedoel is dat als je nu voor een gtx1080 gaat dan is dat een beste upgrade welke je zeker gaat merken alleen zal je cpu dan wel een bottleneck gaan vormen om alle potentie uit die kaart te halen. Dus als je nu niet meer geld wil uitgeven dan alleen de kaart kan je altijd de volgende ronde de rest van je systeem aanpakken cpu\mobo\ram.
Vooral op de hogere resoluties zal je echt het verschil wel merken tussen een 1060 of 1080 waarbij de 1080 uiteraard positief is voor je framerate.

Zoals ik het bekijk kan je dus 2 dingen doen (waarbij ik voor B zou gaan).

A ) Een gtx1060 halen zodat je in iedergeval beter kan spelen dan nu en vervolgens doorsparen voor een nieuw systeem

B ) Nu vast voor die gtx1080 gaan waarmee je dus direct weer fatsoenlijk kan spelen en dan later de rest van je systeem aanpakken, waarbij je dan in iedergeval al geen nieuwe videokaart meer hoeft te kopen.

Je 2600 zal een bottleneck gaan zijn vooral in games die cpu intensive zijn of minder goed scalen op multithreading. Maar dit betekend dus niet dat je niet fatsoenlijk zal kunnen spelen, maar dat kan je zelf ook opzoeken met benchmarks.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• hanvandijk
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-01 14:24
Axewi schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:51:
[...]
B ) Nu vast voor die gtx1080 gaan waarmee je dus direct weer fatsoenlijk kan spelen en dan later de rest van je systeem aanpakken, waarbij je dan in iedergeval al geen nieuwe videokaart meer hoeft te kopen.
Doe ik eigenlijk ook altijd.
CPU/MOBO vervang ik iedere 4 a 5 jaar. GPU vervang ik iedere 2 a 3 jaar. Dit spreid de kosten een beetje (=minder gezeur van vrouwlief) en zorgt er voor dat je eigenlijk altijd alle spellen goed kunt spelen.
Een ander bijkomend voordeel is dat je dan vaak nog redelijk wat kunt vangen voor de oude hardware.

• MC trouble
Dan wordt het de 1080.

Bedankt voor de snelle response!
Pagina: 1