Nieuwe TV - gamen en films/sport

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cygnus Y
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-04 12:10
Hallo allen,

Op zoek naar een nieuwe TV, welke voornamelijk gebruikt gaat worden voor gamen (o.a. shooters, PS4 Pro), en regulier films en sport kijken. Budget is 700,-. Ik zou het budget wel op kunnen rekken als blijkt dat een fantastische TV net wat duurder blijkt, maar 700,- voor een TV vind ik in beginsel wel een mooi bedrag. Afmeting van 43" en hoger lijkt me meer dan voldoende.

Geluid is geen issue want ik heb een soundbar waar ik zeer tevreden mee ben.

Voor de PS4 Pro begrijp ik dat het de moeite loont om UltraHD en HDR erbij te nemen. Dan zit je qua beeld voor het kijken van films ook gelijk goed, enkel voor met name het kijken van sport begrijp ik dan weer dat refresh rate relevant is (correct me if I'm wrong!).

Daarom wat onderzoek gedaan en ik kwam op een aantal modellen uit;

https://tweakers.net/pric...781;443610;491011;491019/

Vraag 1; de Philips schermen hebben wat hogere input lag (30 en 35ms) dan die van Samsung (21ms). Lijkt me allebei nog wel prima - dus niet relevant v.w.b. de keuze? Ik ben geen professionele gamer maar als je die lag gaat merken dan ben je het wel snel zat. Overigens vind ik het vrij lastig om een goede bron te vinden met info over input lag.

Vraag 2; de Philips van 699,- heeft een Refresh rate van 100hz, gaat dat inderdaad de gewenste beeldkwaliteit opleveren voor bovennoemde activiteiten?

Vraag 3; zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten? Reactietijd bijvoorbeeld? Daar kon ik maar weinig info over vinden.

Vraag4; weet je een tv die ik niet heb gevonden waar ik nog echt eens naar moet kijken?

Ik neig wel naar de Philips 49PUS6501/12, Ambilight vind ik wel een grappige functie, en hij lijkt net wat mooiere specificaties te hebben dan de anderen (ondanks het wat hogere energieverbruik). Ook een mooie afmeting. Maar voordat ik een definitief besluit neem wilde ik jullie nog even raadplegen.

Alvast hartelijk bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik denk alleen dat je voor dat bedrag géén tv krijgt die goed is in 4k en HDR. En dat je dan beter een goede FHD kunt kopen met een hoge refreshrate.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacialz
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-09 12:15

Spacialz

Ovenvers

Jorgen schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:38:
Ik denk alleen dat je voor dat bedrag géén tv krijgt die goed is in 4k en HDR. En dat je dan beter een goede FHD kunt kopen met een hoge refreshrate.
Eens!

Ik vind zelf de Philips TV's altijd traag ( lees heel traag ) met het opstarten nadat je hem wakker hebt gemaakt of gewoon wanneer je hem aanzet.

En mocht je ambilight een pre vinden kan je ook een aparte lamp kopen mocht het geen ambilight TV worden :)

Heeft u al geprobeerd opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cygnus Y
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-04 12:10
Dus geen UHD? Is dat dan niet zonde met die PS4 Pro erbij?

Welke bedragen moet je aan denken wil het wel op beide fronten 'goed' zijn?

Ambilight is een grapje, meer niet. Hecht er geen waarde aan verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:43

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik vond het in elk geval niet zonde. Je bent toch weer meer toekomstgericht.

UHD en HDR kan prima, maar dan wel met een hoger budget. Bijvoorbeeld de LG 6-serie. (7-serie is nog weer stukje duurder). Voor € 700 wordt dat echt lastig volgens mij.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06-10 23:05
Zou doorsparen als je de PS4 Pro optimaal wil benutten.
Anders inderdaad een FHD halen. Deze bijvoorbeeld:
pricewatch: Samsung UE55J6240 Zwart
Pagina: 1