Locatie klopt niet met eigen locatie

Pagina: 1
Acties:
  • 17.420 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:54
Hallo allen, zoals de titel al zegt klopt mijn locatie al maanden niet met mijn eigen locatie. Ik gebruik geen VPN of iets en ik heb echt geen idee hoe dit kan. Als ik bijvoorbeeld een pizza wil bestellen kom ik in Eindhoven uit... tja, daar woon ik nou net niet. Echt totaal niet. Soms staat die op Amsterdam, maar over het algemeen staat mijn locatie ergens in brabant.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 17:49
Locatie op basis van je GPS moet gewoon goed zijn, het lijkt erop dat je locatie op basis van IP doet en dit kan per keer verschillen (wisselen van IPs)

[ Voor 9% gewijzigd door rafler op 27-06-2017 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-08 16:36
Wat voor apparaat laat jij je locatie bepalen? Oftewel, waar heb je het precies over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Alle apparaten. PC, laptops, tablets, foons... het maakt niet uit. Allemaal dezelfde verkeerde locatie. Het lijkt vanuit de router te komen. Al een paar keer een reset gedaan, maar blijft hetzelfde. GPS staat uit hier binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-08 12:25

Ypho

Allround Nerd

Lijkt inderdaad geolocating op basis van je IP. Ik heb ditzelfde als ik via mijn werk. Als ik op mijn iPhone een 2FA request krijg, krijg ik ook een locatie meestal ergens in Zuid-Holland, terwijl ik toch een heel stuk noordelijker zit.

Wisselt je IP wel eens? Dat kan ook verklaren waarom je op verschillende plaatsen "bent".

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: ⭐️ My Graded cards ::: 👀 TCG Codex Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-08 17:49
Wat geeft de onderstaande site aan?

http://www.mijn-ip.net/ip-adres-zoeken/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-08 10:49
Jouw lokatie wordt bepaald door het IP van je router en die is in jouw geval niet betrouwbaar, ga er dus ook niet verder mee werken.

Hattrick: Thorgal Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-08 16:36
OOohhh..... Thuis! Dan weet je toch waar je bent? Ik dacht dat je met een tomtom in the rockies stond, of met een mobieltje op de chinese muur...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:32
Geolocatie op basis van alleen je externe ip-adres is gewoon onbetrouwbaar, simpel zat. Een dienst die dat zo ingeregeld heeft is gewoon niet handig. Dusja, gebruik die automatische geo-bepaling van een dergelijke dienst gewoon niet.

Wij zaten voorheen bij xs4all, ons ip-adres kwam geografisch uit bij het kantoor van xs4all in Amsterdam - terwijl we in het zuiden van zuid-holland wonen. Hoe dit ingeregeld is zou zomaar per provider kunnen verschillen.

Sterker nog, er zijn ook ip-adressen uit andere geo-regio's in gebruik in Nederland. Als je dan dat ip-adres opzoekt kun je bijvoorbeeld zomaar in Afrika uitkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W84
Ypho schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:32:
Lijkt inderdaad geolocating op basis van je IP. Ik heb ditzelfde als ik via mijn werk. Als ik op mijn iPhone een 2FA request krijg, krijg ik ook een locatie meestal ergens in Zuid-Holland, terwijl ik toch een heel stuk noordelijker zit.

Wisselt je IP wel eens? Dat kan ook verklaren waarom je op verschillende plaatsen "bent".
Nooit op gelet eigenlijk, maar ik zal het in de gaten houden. Een aardige tijd terug klopte de locatie gewoon op basis van IP, zonder GPS.
Amsterdam. Google zegt Eindhoven.
bregweb schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:32:
Jouw lokatie wordt bepaald door het IP van je router en die is in jouw geval niet betrouwbaar, ga er dus ook niet verder mee werken.
Ja, alleen snap ik niet waarom dit sinds een paar maanden zo is. Daarvoor klopte het altijd.
eric.1 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:41:
Geolocatie op basis van alleen je externe ip-adres is gewoon onbetrouwbaar, simpel zat. Een dienst die dat zo ingeregeld heeft is gewoon niet handig. Dusja, gebruik die automatische geo-bepaling van een dergelijke dienst gewoon niet.

Wij zaten voorheen bij xs4all, ons ip-adres kwam geografisch uit bij het kantoor van xs4all in Amsterdam - terwijl we in het zuiden van zuid-holland wonen. Hoe dit ingeregeld is zou zomaar per provider kunnen verschillen.

Sterker nog, er zijn ook ip-adressen uit andere geo-regio's in gebruik in Nederland. Als je dan dat ip-adres opzoekt kun je bijvoorbeeld zomaar in Afrika uitkomen.
Duidelijk. Sowieso fijn dat ik niet de enige ben en dacht even dat ik afgetapt werd of mijn verbinding aan het delen was of iets. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mclegodude
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 20:31
Kan best zijn dat een van je buren een Router oid 2e hands heeft gekocht uit een andere regio. Google doet namelijk ook locatiebepalingen aan de hand van Wifi. Die router staat dan nog bekend bij google als zijnde actief in eindhoven. maar staat ondertussen in amsterdam. Als hij dan een request doet naar locatie kan het maarzo zijn dat die als leidend gepakt word. Kwestie van tijd voor dat dit zichzelf oplost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
Hm, dat zou dan kunnen verklaren waarom het pas sinds een paar maanden zo is. Veel studenten hier. Ik heb zelf namelijk niks aangepast. Nooit geweten. :)

We zien het wel, hopelijk lost het zichzelf op. Met google is het soms wel irritant, zeker als je een winkel of iets zoekt. Constant totaal een ander gebied...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Rapporteer je locatie aan Google.

Ik had ook een 2de hands WiFi router, en Google herkende dat MAC adres.

Zolang ik binnen zat, zat ik in Hasselt, en als ik buiten kwam zat ik 25 km verder.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-08 17:17
mclegodude schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:11:
Kan best zijn dat een van je buren een Router oid 2e hands heeft gekocht uit een andere regio. Google doet namelijk ook locatiebepalingen aan de hand van Wifi. Die router staat dan nog bekend bij google als zijnde actief in eindhoven. maar staat ondertussen in amsterdam. Als hij dan een request doet naar locatie kan het maarzo zijn dat die als leidend gepakt word. Kwestie van tijd voor dat dit zichzelf oplost :)
Daarom worden er in principe meerdere BSSIDs gebruikt voor die bepaling, dus het is wel enigzins vreemd dat het misgaat, maar het is de enige logische verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarah77
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-03-2021
Oké gps klopt dus niet?
Ik ben al bijna een jaar achter dat mijn maan zijn gps op huis adressen plaats voor meerdere uren?
Is het niet mogelijk dat dit ook niet klopt of gaat hij echt wel vreemd?
Via Google accounts ben ik er achter gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarah77
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 11-03-2021
Maan = man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Sarah77 maak even een nieuw topic aan. Het kicken en kapen van ouder topics is niet gewenst.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.