Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:41

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter

Inleiding

Telenet is een toonaangevende leverancier van netwerkdiensten in België.

Producten

Telenet biedt analoge televisie, digitale televisie, vaste telefonie, mobiele telefonie en internet.
All-in
Het meest bekende product is Whop. Een all-in combinatie van vaste telefonie, digitale televisie en internet (100/10, volume 200GB)
Basic Internet
Wie enkel goedkoop en degelijk internet wil, kiest best voor Basic Internet. Kostprijs 27,80 euro per maand voor 150GB volume en sinds de aanpassing in juni 2017 is de snelheid 50/5
Digitale televisie
Digitale televisie komt in drie vormen bij Telenet: via een Digibox, via een Digicorder, en via Tv met een kaartje. De eerste 2 zijn eigen toestellen, de derde is een CI+module die je in compatibele televisies kan steken. Een Digibox en Digicorder kan zowel gehuurd als gekocht worden (voor 4/9/99/249 euro).

Apparatuur

Telenet installeert standaard een Home Gateway (HGW) bij klanten, die beheerd wordt via hun portaal Mijn Telenet. Tweakers kunnen na lang aandringen een modem only versie krijgen, om zelf alles in de hand te hebben.

Veelgestelde vragen

:? Hoe meet ik het beste mijn snelheid
Er zijn verschillende tools beschikbaar, ik gebruik zelf altijd http://speedtest.telenet.be/

:? Heeft Telenet ook nieuwsgroepen
Sinds de overname van Telenet door Liberty Global worden er geen nieuwsgroepen meer aangeboden bij nieuwe abonnementen.
:? Is het IP-adres dynamisch of statisch?
In de praktijk krijgen ook alle particuliere klanten anno 2017 een IP-adres van Telenet dat jarenlang hetzelfde is. Om dit te resetten kan je proberen de modem lang (> 1 dag) zonder stroom te zetten.

Tot slot

Ook al heb ik geprobeerd dit bericht zorgvuldig te produceren met de meest actuele gegevens dan kan het nog zijn dat ik ergens iets over het hoofd heb gezien of niet juist heb verwoord.
Wanneer je verbeteringen hebt of aanvullingen hebt stuur me dan een https://tweakimg.net/g/forum/images/icons/dm.gif dan pas ik het zo spoedig mogelijk aan. Of nog beter: word mede-auteur :*)

[Voor 5% gewijzigd door Lulukai op 28-06-2017 09:30]

.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-03 18:53

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Mooi topic. Ik heb even de titel aangepast, zodat het in lijn is met de andere topics.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-03 18:10
Telenet installeert standaard een Home Gateway (HGW) bij klanten, die beheerd wordt via hun portaal Mijn Telenet. Tweakers kunnen na lang aandringen een modem only versie krijgen, om zelf alles in de hand te hebben.
Even kleine nuance. Het is de dag van vandaag al minder moeilijk om een modem-only te krijgen, als je er iets voor wil doen. De installateur zal een router installeren maar die kan je dan gewoon demonteren en naar de telenet verdeler gaan en zonder vragen omruilen voor modem only.
Installateur bij mij wou persé een router installeren en heeft pas modem-only willen installeren nadat ik zei dat hij weer mocht vertrekken en dat hij een telefoontje deed naar Telenet zelf. Maar onlangs enkele vrienden geholpen en die routers konden gewoon omgeruild worden

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:41

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Telenet voelt volgens mij wel de druk van Orange, want ze pakken uit met opvallende kortingen.

.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Over de wifi snelheid een "tip" voor de 2,4Ghz band:
Je kan mixed mode opzetten, 802.11bgn, maar ook enkel 802.11gn of exclusief 802.11n.

Aangeraden wordt om je wifi-modem op één mode te plaatsen, echter kies bij Telenet "bgn" om alle snelheid te halen. Bij een test heb ik gemerkt dat de snelheden terugvielen als je andere modes kiest!

De meest bandbreedte-vretende toestellen, zet je liefst op de 5Ghz band, maar voor wie de andere band gebruikt, kies 2,4Ghz op bgn-configuratie. (92mbit/sec haalbaar -> 45mbit/sec als ik naar exclusief 'n' ging)

Als iemand dit kan verklaren en nog een tip kan geven, welkom !

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

• Vertor
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08:36
Ik zit op 90% van mijn download limiet (150GB per maand).
Maar hun waarschuwing werkt niet meer & nu krijg ik constant onderstaande error message.

EDIT: het lijkt dat ik enkel nog HTTPS websites kan bezoeken, geen HTTP.
FreeMarker template error (DEBUG mode; use RETHROW in production!): The following has evaluated to null or missing: ==> salesOffering.primaryOffer [in template "warning.ftl" at line 7, column 25] ---- Tip: It's the step after the last dot that caused this error, not those before it. ---- Tip: If the failing expression is known to be legally refer to something that's sometimes null or missing, either specify a default value like myOptionalVar!myDefault, or use <#if myOptionalVar??>when-present<#else>when-missing. (These only cover the last step of the expression; to cover the whole expression, use parenthesis: (myOptionalVar.foo)!myDefault, (myOptionalVar.foo)?? ---- ---- FTL stack trace ("~" means nesting-related): - Failed at: #assign primaryOffer = salesOffering... [in template "warning.ftl" at line 7, column 1] ---- Java stack trace (for programmers): ---- freemarker.core.InvalidReferenceException: [... Exception message was already printed; see it above ...] at freemarker.core.InvalidReferenceException.getInstance(InvalidReferenceException.java:134) at freemarker.core.Assignment.accept(Assignment.java:139) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:326) at freemarker.core.Environment.visit(Environment.java:332) at freemarker.core.Environment.process(Environment.java:305) at freemarker.template.Template.process(Template.java:378) at org.springframework.web.servlet.view.freemarker.FreeMarkerView.processTemplate(FreeMarkerView.java:367) at org.springframework.web.servlet.view.freemarker.FreeMarkerView.doRender(FreeMarkerView.java:284) at org.springframework.web.servlet.view.freemarker.FreeMarkerView.renderMergedTemplateModel(FreeMarkerView.java:234) at org.springframework.web.servlet.view.AbstractTemplateView.renderMergedOutputModel(AbstractTemplateView.java:167) at org.springframework.web.servlet.view.AbstractView.render(AbstractView.java:303) at org.springframework.web.servlet.DispatcherServlet.render(DispatcherServlet.java:1286) at org.springframework.web.servlet.DispatcherServlet.processDispatchResult(DispatcherServlet.java:1041) at org.springframework.web.servlet.DispatcherServlet.doDispatch(DispatcherServlet.java:984) at org.springframework.web.servlet.DispatcherServlet.doService(DispatcherServlet.java:901) at org.springframework.web.servlet.FrameworkServlet.processRequest(FrameworkServlet.java:970) at org.springframework.web.servlet.FrameworkServlet.doGet(FrameworkServlet.java:861) at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:687) at org.springframework.web.servlet.FrameworkServlet.service(FrameworkServlet.java:846) at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:790) at io.undertow.servlet.handlers.ServletHandler.handleRequest(ServletHandler.java:85) at io.undertow.servlet.handlers.FilterHandler$FilterChainImpl.doFilter(FilterHandler.java:129) at org.springframework.web.filter.CharacterEncodingFilter.doFilterInternal(CharacterEncodingFilter.java:197) at org.springframework.web.filter.OncePerRequestFilter.doFilter(OncePerRequestFilter.java:107) at io.undertow.servlet.core.ManagedFilter.doFilter(ManagedFilter.java:61) at io.undertow.servlet.handlers.FilterHandler$FilterChainImpl.doFilter(FilterHandler.java:131) at be.telenet.telegate.web.filter.StaticFilter.doFilter(StaticFilter.java:78) at be.telenet.telegate.web.filter.StaticFilter.doFilter(StaticFilter.java:67) at org.springframework.web.filter.DelegatingFilterProxy.invokeDelegate(DelegatingFilterProxy.java:346) at org.springframework.web.filter.DelegatingFilterProxy.doFilter(DelegatingFilterProxy.java:262) at io.undertow.servlet.core.ManagedFilter.doFilter(ManagedFilter.java:61) at io.undertow.servlet.handlers.FilterHandler$FilterChainImpl.doFilter(FilterHandler.java:131) at be.telenet.telegate.web.filter.JavascriptForwardFilter.doFilter(JavascriptForwardFilter.java:40) at org.springframework.web.filter.DelegatingFilterProxy.invokeDelegate(DelegatingFilterProxy.java:346) at org.springframework.web.filter.DelegatingFilterProxy.doFilter(DelegatingFilterProxy.java:262) at io.undertow.servlet.core.ManagedFilter.doFilter(ManagedFilter.java:61) at io.undertow.servlet.handlers.FilterHandler$FilterChainImpl.doFilter(FilterHandler.java:131) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy$VirtualFilterChain.doFilter(FilterChainProxy.java:317) at org.springframework.security.web.access.intercept.FilterSecurityInterceptor.invoke(FilterSecurityInterceptor.java:127) at org.springframework.security.web.access.intercept.FilterSecurityInterceptor.doFilter(FilterSecurityInterceptor.java:91) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy$VirtualFilterChain.doFilter(FilterChainProxy.java:331) at org.springframework.security.web.access.ExceptionTranslationFilter.doFilter(ExceptionTranslationFilter.java:114) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy$VirtualFilterChain.doFilter(FilterChainProxy.java:331) at org.springframework.security.web.session.SessionManagementFilter.doFilter(SessionManagementFilter.java:137) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy$VirtualFilterChain.doFilter(FilterChainProxy.java:331) at org.springframework.security.web.authentication.AnonymousAuthenticationFilter.doFilter(AnonymousAuthenticationFilter.java:111) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy$VirtualFilterChain.doFilter(FilterChainProxy.java:331) at org.springframework.security.web.servletapi.SecurityContextHolderAwareRequestFilter.doFilter(SecurityContextHolderAwareRequestFilter.java:170) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy$VirtualFilterChain.doFilter(FilterChainProxy.java:331) at org.springframework.security.web.savedrequest.RequestCacheAwareFilter.doFilter(RequestCacheAwareFilter.java:63) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy$VirtualFilterChain.doFilter(FilterChainProxy.java:331) at org.springframework.security.web.authentication.ui.DefaultLoginPageGeneratingFilter.doFilter(DefaultLoginPageGeneratingFilter.java:177) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy$VirtualFilterChain.doFilter(FilterChainProxy.java:331) at org.springframework.security.web.authentication.AbstractAuthenticationProcessingFilter.doFilter(AbstractAuthenticationProcessingFilter.java:200) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy$VirtualFilterChain.doFilter(FilterChainProxy.java:331) at org.springframework.security.web.csrf.CsrfFilter.doFilterInternal(CsrfFilter.java:100) at org.springframework.web.filter.OncePerRequestFilter.doFilter(OncePerRequestFilter.java:107) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy$VirtualFilterChain.doFilter(FilterChainProxy.java:331) at org.springframework.security.web.header.HeaderWriterFilter.doFilterInternal(HeaderWriterFilter.java:64) at org.springframework.web.filter.OncePerRequestFilter.doFilter(OncePerRequestFilter.java:107) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy$VirtualFilterChain.doFilter(FilterChainProxy.java:331) at org.springframework.security.web.context.request.async.WebAsyncManagerIntegrationFilter.doFilterInternal(WebAsyncManagerIntegrationFilter.java:56) at org.springframework.web.filter.OncePerRequestFilter.doFilter(OncePerRequestFilter.java:107) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy$VirtualFilterChain.doFilter(FilterChainProxy.java:331) at org.springframework.security.web.context.SecurityContextPersistenceFilter.doFilter(SecurityContextPersistenceFilter.java:105) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy$VirtualFilterChain.doFilter(FilterChainProxy.java:331) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy.doFilterInternal(FilterChainProxy.java:214) at org.springframework.security.web.FilterChainProxy.doFilter(FilterChainProxy.java:177) at org.springframework.web.filter.DelegatingFilterProxy.invokeDelegate(DelegatingFilterProxy.java:346) at org.springframework.web.filter.DelegatingFilterProxy.doFilter(DelegatingFilterProxy.java:262) at io.undertow.servlet.core.ManagedFilter.doFilter(ManagedFilter.java:61) at io.undertow.servlet.handlers.FilterHandler$FilterChainImpl.doFilter(FilterHandler.java:131) at com.codahale.metrics.servlet.AbstractInstrumentedFilter.doFilter(AbstractInstrumentedFilter.java:97) at be.telenet.mijntelenet.status.api.metrics.MetricsServletFilter.doFilter(MetricsServletFilter.java:38) at io.undertow.servlet.core.ManagedFilter.doFilter(ManagedFilter.java:61) at io.undertow.servlet.handlers.FilterHandler$FilterChainImpl.doFilter(FilterHandler.java:131) at io.undertow.servlet.handlers.FilterHandler.handleRequest(FilterHandler.java:84) at io.undertow.servlet.handlers.security.ServletSecurityRoleHandler.handleRequest(ServletSecurityRoleHandler.java:62) at io.undertow.servlet.handlers.ServletDispatchingHandler.handleRequest(ServletDispatchingHandler.java:36) at org.wildfly.extension.undertow.security.SecurityContextAssociationHandler.handleRequest(SecurityContextAssociationHandler.java:78) at io.undertow.server.handlers.PredicateHandler.handleRequest(PredicateHandler.java:43) at io.undertow.servlet.handlers.security.SSLInformationAssociationHandler.handleRequest(SSLInformationAssociationHandler.java:131) at io.undertow.servlet.handlers.security.ServletAuthenticationCallHandler.handleRequest(ServletAuthenticationCallHandler.java:57) at io.undertow.security.handlers.AbstractConfidentialityHandler.handleRequest(AbstractConfidentialityHandler.java:46) at io.undertow.servlet.handlers.security.ServletConfidentialityConstraintHandler.handleRequest(ServletConfidentialityConstraintHandler.java:64) at io.undertow.security.handlers.AuthenticationMechanismsHandler.handleRequest(AuthenticationMechanismsHandler.java:60) at io.undertow.servlet.handlers.security.CachedAuthenticatedSessionHandler.handleRequest(CachedAuthenticatedSessionHandler.java:77) at io.undertow.security.handlers.NotificationReceiverHandler.handleRequest(NotificationReceiverHandler.java:50) at io.undertow.security.handlers.AbstractSecurityContextAssociationHandler.handleRequest(AbstractSecurityContextAssociationHandler.java:43) at io.undertow.server.handlers.PredicateHandler.handleRequest(PredicateHandler.java:43) at org.wildfly.extension.undertow.security.jacc.JACCContextIdHandler.handleRequest(JACCContextIdHandler.java:61) at io.undertow.server.handlers.PredicateHandler.handleRequest(PredicateHandler.java:43) at io.undertow.server.handlers.PredicateHandler.handleRequest(PredicateHandler.java:43) at io.undertow.servlet.handlers.ServletInitialHandler.handleFirstRequest(ServletInitialHandler.java:292) at io.undertow.servlet.handlers.ServletInitialHandler.access$100(ServletInitialHandler.java:81) at io.undertow.servlet.handlers.ServletInitialHandler$2.call(ServletInitialHandler.java:138) at io.undertow.servlet.handlers.ServletInitialHandler$2.call(ServletInitialHandler.java:135) at io.undertow.servlet.core.ServletRequestContextThreadSetupAction$1.call(ServletRequestContextThreadSetupAction.java:48) at io.undertow.servlet.core.ContextClassLoaderSetupAction$1.call(ContextClassLoaderSetupAction.java:43) at io.undertow.servlet.api.LegacyThreadSetupActionWrapper$1.call(LegacyThreadSetupActionWrapper.java:44) at io.undertow.servlet.api.LegacyThreadSetupActionWrapper$1.call(LegacyThreadSetupActionWrapper.java:44) at io.undertow.servlet.api.LegacyThreadSetupActionWrapper$1.call(LegacyThreadSetupActionWrapper.java:44) at io.undertow.servlet.api.LegacyThreadSetupActionWrapper$1.call(LegacyThreadSetupActionWrapper.java:44) at io.undertow.servlet.api.LegacyThreadSetupActionWrapper$1.call(LegacyThreadSetupActionWrapper.java:44) at io.undertow.servlet.handlers.ServletInitialHandler.dispatchRequest(ServletInitialHandler.java:272) at io.undertow.servlet.handlers.ServletInitialHandler.access$000(ServletInitialHandler.java:81) at io.undertow.servlet.handlers.ServletInitialHandler$1.handleRequest(ServletInitialHandler.java:104) at io.undertow.server.Connectors.executeRootHandler(Connectors.java:202) at io.undertow.server.HttpServerExchange$1.run(HttpServerExchange.java:805) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor.runWorker(ThreadPoolExecutor.java:1142) at java.util.concurrent.ThreadPoolExecutor$Worker.run(ThreadPoolExecutor.java:617) at java.lang.Thread.run(Thread.java:745)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:40
Jammer dat dit topic geen actief leven heeft!

Telenet heeft ondertussen nieuwe abbonementen aangekondigd.
Misschien interessant om dit aan te passen in de OP?

Zijn er hier trouwens tweakers die een modem only hebben?
Ikzelf heb overlaatst de HGW omgeruild voor een modem only.

Dat instellen via mijn telenet is toch een heel gedoe, werkt traag en je kan bijna niks instellen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JKpowned
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 31-12-2020
Telenet is echt niet meer wat het ooit was. Ze geven geen moer meer om klantenservice en blijven hun prijzen maar opdrijven ik heb het gehad met dit bedrijf.

Dit is hun klantendienst Anno 2019

Ze kunnen niet eens een modem opsturen via de post of 1 sturen naar een winkel zodoende je die kan ophalen. Klant is koning kennen ze daar niet hier is geld het enige wat telt. Ik ga mijn contract dus opzeggen en een nieuwe starten dan heb ik wel mijn gratis installatie ze laten liever een klant zo'n omweg gaan terwijl het veel goedkoper kan voor hen en mij.

• Tman11S
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 07-08-2020
Telenet samengevat:
- lokken je met een leuke korting/bonus
- houden je vast omdat ze de enige zijn die een redelijke snelheid kunnen leveren
- je moet voor alles betalen, sinds recent moet je zelfs bonus betalen voor security op je modem
- een zwijnenstal geeft een betere klantenservice ervaring

• Asterion
JKpowned schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 18:42:
Telenet is echt niet meer wat het ooit was. Ze geven geen moer meer om klantenservice en blijven hun prijzen maar opdrijven ik heb het gehad met dit bedrijf.

Dit is hun klantendienst Anno 2019

[Afbeelding]

Ze kunnen niet eens een modem opsturen via de post of 1 sturen naar een winkel zodoende je die kan ophalen. Klant is koning kennen ze daar niet hier is geld het enige wat telt. Ik ga mijn contract dus opzeggen en een nieuwe starten dan heb ik wel mijn gratis installatie ze laten liever een klant zo'n omweg gaan terwijl het veel goedkoper kan voor hen en mij.
De ene Telenet-winkel is de andere niet.

Ik heb mijn HGW omgeruild voor een modem-only.
Toen ik daarvoor naar een Telenet winkel ging konden ze mij niet helpen, dat mocht niet meer volgens de medewerker.
Ik ben daarop naar een andere Telenet winkel gegaan. Zij maakten hier geen probleem van en hadden ze zelfs op stock liggen.
Zij hebben hem ook direct geactiveerd na omruiling van de HGW.
Zelfs de klantendienst spreekt in tweevoud. Van de ene mag het niet terwijl de andere er geen probleem van maakt.

Ik stel voor dat je eens belt naar andere telenet winkels in je buurt of zij dat wel doen.

Als je in de omgeving van Gent woont kan ik je alleszins een Telenet winkel aanbevelen. Stuur maar een PB voor het adres.

• De Fluppe
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-03 10:06
Ik zit met een ietwat vreemde situatie.

Ik heb de volgende setup:

- Internet komt binnen via Telenet Modem (zijn jullie nog mee? 8)7)
- Bedraad naar Telenet Powerline contactpunt in dezelfde kamer
- Telenet Powerline met Wifi accesspunt in de bureaukamer boven
- Eigen desktop staat boven onder het bureau, op 20cm afstand van de Powerline
- Laptop van de werkgever staat eveneens boven op het bureau in docking station, op 50cm afstand van de Powerline

Mijn intentie was om met de laptop van de werkgever via Remote Desktop ook de eigen desktop aan te spreken, om om het even wat leuks te doen. De performance is echter niet zo top. Ik merk hierbij op dat de powerline 1 LAN poort heeft, en na wat prutsen kom ik tot de volgende conclusie:

- Speedtest op de laptop van de werkgever geeft 76/17 Mbps over de bedrade connectie van de Powerline.
- Speedtest op de laptop van de werkgever geeft 265/17 Mbps over WiFi wanneer de WiFi van de Powerline uit staat.
- Speedtest op de laptop van de werkgever geeft 234/17 Mbps over WiFi wanneer de WiFi van Powerline aan staat.
- Speedtest op de Desktop geeft 73/17 Mbps over de bedrade connectie van de Powerline.
- Speedtest op de Desktop geeft 57/17 Mbps over WiFi wanneer de WiFi van de Powerline uit staat.
- Speedtest op de Desktop geeft 38/17 Mbps over WiFi wanneer de WiFi van Powerline aan staat.

Hoe is het mogelijk dat het gebruiken van de bedrade connectie trager is dan de WiFi?
In welke setup zal de Remote Desktop tussen beide systemen optimaal presteren?

De Powerline met access point werd aangeschaft toen bleek dat de Wifi (hoewel getest door de installateur) de Desktop niet kon bereiken op de vorige plaats waar deze stond. Het gaat om de Powerline die Telenet enkele weken later gratis in huur gaf.

• Asterion
Heb je een Telenet Modem of een HomeGateWay?
Want je geeft enkele tegenstrijdigheden.

Je zet wifi uit op de Powerline. Met welk wifi ap verbind je dan? De modem heeft zelf geen wifi.

Ik denk overigens dat je dit beter in netwerken post dan onder dit topic.

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-03 18:10
@Asterion Het zal wel een gateway zijn anders denk ik dat ie wel het merk van router zou vermelden.

@De Fluppe De snelheden die je opgeeft, zijn in principe meer dan voldoende om RDP te gebruiken. Ik heb het nog gebruikt indertijd toen ik een upload had van 5Mbps naar buiten toe.
Maar het is inderdaad niet logisch.

Ik zou eigenlijk gewoon een switch'ke plaatsen met daarop dan powerline, laptop en desktop. Als ik me niet vergis, maak je dan rechtstreeks verbinding tussen laptop en desktop.
Maar het zou niet nodig moeten zijn.

Heb ook altijd gehoord dat te dicht bij een access point ook niet goed is. Kan je die powerline niet eens in een ander stopcontact in de kamer stoppen

• De Fluppe
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-03 10:06
Kenhas schreef op woensdag 15 april 2020 @ 09:47:
@Asterion Het zal wel een gateway zijn anders denk ik dat ie wel het merk van router zou vermelden.

@De Fluppe De snelheden die je opgeeft, zijn in principe meer dan voldoende om RDP te gebruiken. Ik heb het nog gebruikt indertijd toen ik een upload had van 5Mbps naar buiten toe.
Maar het is inderdaad niet logisch.

Ik zou eigenlijk gewoon een switch'ke plaatsen met daarop dan powerline, laptop en desktop. Als ik me niet vergis, maak je dan rechtstreeks verbinding tussen laptop en desktop.
Maar het zou niet nodig moeten zijn.

Heb ook altijd gehoord dat te dicht bij een access point ook niet goed is. Kan je die powerline niet eens in een ander stopcontact in de kamer stoppen
Bedankt voor jullie reacties.

Het is inderdaad een gateway, sorry voor het gebruik van de foutieve term.

Ik heb een switch geplaatst die ik in het mediameubel onder mijn TV gebruikte, en de Synology ook naar het bureau gebracht om dan nog voldoende poorten te hebben beneden (hij staat hier normaal ook koeler). Ik merk meteen en veel vlottere verbinding bij Remote Desktop. Bedankt voor de suggestie. _/-\o_

• Asterion
Voor de Tweakers die een “Internet Only” abbonement hebben bij Telenet.

Ik betaal nu iets meer dan €33 euro per maand maar op de site is het €2 euro goedkoper geworden.

Even in de gaten houden dus of het voor ons ook automatisch goedkoper wordt 🧐

Edit: ik heb niks gezegd! Een acces point die gratis zou moeten zijn werd bij mij wel aangerekend. 🤦🏻

[Voor 17% gewijzigd door Asterion op 12-09-2022 17:25]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee