Inleiding
Telenet is een toonaangevende leverancier van netwerkdiensten in België.Producten
Telenet biedt analoge televisie, digitale televisie, vaste telefonie, mobiele telefonie en internet.All-in
Het meest bekende product is Whop. Een all-in combinatie van vaste telefonie, digitale televisie en internet (100/10, volume 200GB)Basic Internet
Wie enkel goedkoop en degelijk internet wil, kiest best voor Basic Internet. Kostprijs 27,80 euro per maand voor 150GB volume en sinds de aanpassing in juni 2017 is de snelheid 50/5Digitale televisie
Digitale televisie komt in drie vormen bij Telenet: via een Digibox, via een Digicorder, en via Tv met een kaartje. De eerste 2 zijn eigen toestellen, de derde is een CI+module die je in compatibele televisies kan steken. Een Digibox en Digicorder kan zowel gehuurd als gekocht worden (voor 4/9/99/249 euro).Apparatuur
Telenet installeert standaard een Home Gateway (HGW) bij klanten, die beheerd wordt via hun portaal Mijn Telenet. Tweakers kunnen na lang aandringen een modem only versie krijgen, om zelf alles in de hand te hebben.Veelgestelde vragen

Er zijn verschillende tools beschikbaar, ik gebruik zelf altijd http://speedtest.telenet.be/

Sinds de overname van Telenet door Liberty Global worden er geen nieuwsgroepen meer aangeboden bij nieuwe abonnementen.

In de praktijk krijgen ook alle particuliere klanten anno 2017 een IP-adres van Telenet dat jarenlang hetzelfde is. Om dit te resetten kan je proberen de modem lang (> 1 dag) zonder stroom te zetten.
Tot slot
Ook al heb ik geprobeerd dit bericht zorgvuldig te produceren met de meest actuele gegevens dan kan het nog zijn dat ik ergens iets over het hoofd heb gezien of niet juist heb verwoord.Wanneer je verbeteringen hebt of aanvullingen hebt stuur me dan een

[Voor 5% gewijzigd door Lulukai op 28-06-2017 09:30]
.