Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop school

Pagina: 1
Acties:

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-11 09:45
Wat ga je met je laptop doen?
Ik ga windows draaien voordereest weet ik nog niet welke programma er gebruikt worden op deze school Dit zijn in ieder geval de eisen zoals ze op de school website staan:
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2yl6zkj.png
Er moet naar het rechtste rijtje gekeken worden dus er moet een i5 of beter inzitten.

Ik wil het liefst wel meer dan 200 gb schrijfruimte en een ssd samen met een hdd

Wat is je budget?
Max 1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ik moet er veel mee lopen en wil daarom ook graag een laptop met lange accuduur en die niet te zwaar is. ik heb nu een msi van 2.7 kg deze is toch redelijk zwaar om steeds mee te nemen. zeker aangezien de oplader ook redelijk groot is..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen medion daar heb ik slechte ervaringen mee.

Ik zat zelf te denken aan deze laptop:
pricewatch: HP Omen 15-ax235nd

Grote ssd groot genoeg scherm samen met een numeriek toetsenbord. Alleen is 2.1 kg nog redelijk zwaar denk ik om elke dag mee te nemen. en ik weet niet hoe goed de omen line is van hp.

[ Voor 25% gewijzigd door sgouman op 27-06-2017 11:38 ]

• Readdy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-11 20:08
Heey sgouman,

je mist een paar belangrijke onderdelen.

Zou je dit:LAA beleid nog even kunnen doorlezen?

• sgouman
Readdy schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:33:
Heey sgouman,

je mist een paar belangrijke onderdelen.

Zou je dit:LAA beleid nog even kunnen doorlezen?
Aangepast(hoop dat het zo goed is)

• Engineer Stewie
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42
Dat is nog steeds een 15,6". Ik heb sinds enige tijd voor het werk een Latitude E7470 en dat is een i5, 8GB RAM en 14" (1080p) scherm en weegt slechts 1,5kg. Enige nadeel is slechts 128GB SSD maar daar is een mouw aan te passen natuurlijk. Batterijduur is met 7-8 uur ook dik in orde.
Enig minpunt is dat er geen numiriek klavier opstaat maar met Qwerty layout is dat niet zo een punt. En mogelijk het je niet genoeg aan een dual core i5?

Hiervoor had ik een 15,6" en het verschil in gewicht is enorm en je verliest qua resolutie niets. Misschien het overwegen waard.

Het overwegen waard (nog kleinere behuizing)
pricewatch: Asus ZenBook BX410UA-GV182R

[ Voor 17% gewijzigd door Engineer Stewie op 27-06-2017 11:54 ]

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
15' is niet draagbaar!
Kijk eerder naar 13 of 14'.

En voor schoolgebruik wil je iets robuust!

Kijk eens naar een HP Probook, of een Lenovo X1 in 14'.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:13
ik werk al 3 jaar met een 15.6 inch gaming laptop die ik 4 dagen per week ook gebruik voor werk. Zeker wel draagbaar.

• Engineer Stewie
Baelrog schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:50:
ik werk al 3 jaar met een 15.6 inch gaming laptop die ik 4 dagen per week ook gebruik voor werk. Zeker wel draagbaar.
Natuurlijk wel, heb 7 jaar gewerkt met een 15" notebook en heb persoonlijk ook een (zware) 15" maar die komt het huis nooit uit. Maar qua portabiliteit scheelt het toch nog wel een bak tussen een notebook of ultrabook.
Als je de laptop in de auto zwiert en dan tot aan het werk rijdt valt dat allemaal nog mee, maar met openbaar vervoer scheelt die 5-600 gram toch wel.

Het is niet enkel de laptop die je moet meezeulen maar ook nog een lader en muis + boeken. Enfin, in mijn tijd waren er toch nog boeken ook :+
2de tip, ga voor een degelijke rugzak en geen laptoptas als je je laptop vaak vervoert. De gewichtsverdeling bij een rugzak is veel beter.

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:10
Een pracht ding. Helaas momenteel slecht verkrijgbaar.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

• Engineer Stewie
caspervc schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:17:
[...]

Een pracht ding. Helaas momenteel slecht verkrijgbaar.
Duurt nog wel even vooraleer de opleidingen starten...

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Engineer Stewie schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:59:
[...]

Natuurlijk wel, heb 7 jaar gewerkt met een 15" notebook en heb persoonlijk ook een (zware) 15" maar die komt het huis nooit uit. Maar qua portabiliteit scheelt het toch nog wel een bak tussen een notebook of ultrabook.
Als je de laptop in de auto zwiert en dan tot aan het werk rijdt valt dat allemaal nog mee, maar met openbaar vervoer scheelt die 5-600 gram toch wel.

Het is niet enkel de laptop die je moet meezeulen maar ook nog een lader en muis + boeken. Enfin, in mijn tijd waren er toch nog boeken ook :+
2de tip, ga voor een degelijke rugzak en geen laptoptas als je je laptop vaak vervoert. De gewichtsverdeling bij een rugzak is veel beter.
Goh, ik gebruik voornamelijk een Zbook 15" G3, niet echt een lichte laptop. Maar ik heb een goede rugzak van Osprey en neem hem zoveel mee in de auto als ook op de fiets en in het OV. Gaat prima, ja je voelt dat je iets op je rug hebt maar dat is nooit storend. Misschien ook omdat ik ook graag hike met een zwaardere rugzak. Maar ik ervaar echt geen probleem met die laptop. Natuurlijk is een ultrabook lichter maar dan lever je ook in op specs over het algemeen.

De topic starter kan ook eens kijken naar de T serie van Lenovo. Dan heb je een goede degelijke laptop die even mee kan en die nog eens een stootje kan hebben. Probook van HP.

Ik zou toch een numeriek toetsenbord aanraden als je straks veel cijfers moet intoetsen, dat werkt echt een heel stuk sneller dan zonder. Ook 16GB RAM is echt geen onnodige luxe. Er zijn trouwens nog wat van dit soort topics, neem die ook eens door.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Engineer Stewie
Uiteraard ga je inleveren op specs maar de vraag is of die nodig zijn.
Je hebt een dual core i5/i7 en een quad-core i5/i7, het verschil tussen beide is wel zeer groot, maar een dual core i5 kan opzich alles prima afhandelen.

Ik ben van een quad i7 naar een dual i5 gegaan en dat werkt perfect.

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Engineer Stewie schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:33:
Uiteraard ga je inleveren op specs maar de vraag is of die nodig zijn.
Je hebt een dual core i5/i7 en een quad-core i5/i7, het verschil tussen beide is wel zeer groot, maar een dual core i5 kan opzich alles prima afhandelen.

Ik ben van een quad i7 naar een dual i5 gegaan en dat werkt perfect.
Dat hangt ervan af, als je een paar Virtual machines moet gaan draaien heb je toch echt liever een HQ processor dan een dual.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• sgouman
https://www.asus.com/nl/L...ZenBook-UX430UA/Features/

Deze laptop gevonden. echter staat er op de site van asus dat die tot 16 gb i7 en 512 gb ssd te leveren is. ik kan helaas alleen geen winkels vinden die de i7 samen met de 256 gb verkoopt.

• Engineer Stewie
Goede laptop, wel maar een dual core i7 (met hyperthreading).
Beperkt de mogelijkheden soms tot virtualisatie (Tot 2 zal wel makkelijk gaan).
Die tot wil niet zeggen dat ze elke configuratie aanbieden natuurlijk. Wss wordt er vanuit gegaan dat een gebruiker die een i7 nodig heeft ook een 512GB SSD nodig heeft.
Diskspace is toch geen overbodige luxe, zeker als er enkel een SSD.inzit.

Veel success ermee!

• sgouman
Engineer Stewie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:42:
Goede laptop, wel maar een dual core i7 (met hyperthreading).
Beperkt de mogelijkheden soms tot virtualisatie (Tot 2 zal wel makkelijk gaan).
Die tot wil niet zeggen dat ze elke configuratie aanbieden natuurlijk. Wss wordt er vanuit gegaan dat een gebruiker die een i7 nodig heeft ook een 512GB SSD nodig heeft.
Diskspace is toch geen overbodige luxe, zeker als er enkel een SSD.inzit.

Veel success ermee!
de i7 samen met 512 gb is ook nergens te vinden.

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Tommie12 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:55:
15' is niet draagbaar!
Kijk eerder naar 13 of 14'.

En voor schoolgebruik wil je iets robuust!

Kijk eens naar een HP Probook, of een Lenovo X1 in 14'.
Bij mij op school zijn er genoeg mensen met een 17 inch die ook nog eens zonder veel problemen ver reizen. 15.6 inch vind ik zelf prima te doen. 14 inch zou ook nog wel te doen zijn, maar als je grote handen hebt, dan zijn al die kleine laptopjes (en dus een klein toetsenbord) niks. Daar moet je dus wel even aan denken.

De requirements zijn trouwens wel vaag. Want het is nu helemaal niet duidelijk welke i5 je nodig hebt. Ik zou sowieso aan ouderejaars vragen wat zij hebben. Bij ons moet je minimaal een i5 hebben (nu zelfs een i7), maar zelfs een pentium dual core is voldoende. En ik zou sowieso even navragen of je je boeken actief in de les gebruikt of als naslagwerk bedoelt zijn (bij mij zijn alle boeken als naslagwerk bedoeld), want als je geen boeken gebruikt in de les scheelt het ook weer een hoop gewicht als je ze niet meeneemt.

• caspervc
sgouman schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 09:34:
https://www.asus.com/nl/L...ZenBook-UX430UA/Features/

Deze laptop gevonden. echter staat er op de site van asus dat die tot 16 gb i7 en 512 gb ssd te leveren is. ik kan helaas alleen geen winkels vinden die de i7 samen met de 256 gb verkoopt.
Let wel op: deze (ux430) is volgens mij niet uitbreidbaar. Niet qua RAM als HDD. Alles zit op het moederbord gebakken,

Zie hier de verschillen tussen de 410 en 430 serie
http://www.ultrabookrevie...nbook-ux430-ux410-ux3410/

[ Voor 11% gewijzigd door caspervc op 29-06-2017 16:22 ]

• sgouman
https://www.asus.com/nl/Commercial-Laptops/ASUSPRO-B9440UA/

Deze gaat iets over mijn budget maar ik denk dat deze het wordt

• caspervc
Why? Reteduur, niet uitbreidbaar, en niet zoveel spannender dan een gewone Zenbook.

Sterker nog: voor dat geld kan je nu een Zenbook kopen, en over 3 jaar weer een!

• sgouman
caspervc schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:23:
Why? Reteduur, niet uitbreidbaar, en niet zoveel spannender dan een gewone Zenbook.

Sterker nog: voor dat geld kan je nu een Zenbook kopen, en over 3 jaar weer een!
Ik kan alleen geen zenbook vinden die 16 gb ram of(8 met zrlf uitbreiden) een i7 en minimaal 256 gb ssd

• sgouman
Ik zit ook nog naar deze te kijken.
Stuk goedkoper en de ram kan ik zelf upgraden:

https://www.laptopshop.nl...nbook-ux410ua-gv190t.html
Pagina: 1