Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 938655

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb Office 365 op mijn laptop geïnstalleerd (HP Pavilion met SSD en Windows 10) en als onderdeel daarvan Outlook 2016. Deze crasht sinds kort vlak na het opstarten. Ik kan misschien 10 seconden werken in Outlook en dan sluit hij af met "Outlook 2016 werkt niet meer".

Relevante software en hardware die ik gebruik
Bitdefender

Wat ik al gevonden of geprobeerd
Ik heb afgelopen weekend 5 uur met Microsoft Support (India) aan de telefoon gehangen, een zeer frustererend proces omdat het uiteindelijk niet geholpen heeft. Ik heb weinig zin om weer uren aan de lijn te hangen dus misschien kan een van jullie de gouden tip geven.
Wat we hebben geprobeerd
- herstelprogramma van Office365 -> hielp niet
- volledige herinstallatie van Office365 -> hielp maar kort
- diverse diagnostische tools van Microsoft -> heeft geen grote problemen opgeleverd
- nieuw profiel aangemaakt -> helpt niet

De problemen begonnen toen ik een bericht verwijderde uit mijn inbox, maar dit kan natuurlijk toeval zijn.

Iemand misschien tips voor registry of iets anders dat geen "standaard"oplossing is die in in bovenstaand rijtje staat?

Alvast bedankt!
Gr. Patrick

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Heb je toevallig een Gmailaccount erin staan? Heb je wat meer details over de crash zoals foutmeldingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 22:07
Wat voor type accounts gebruik je (pop/imap/exchange)?
Misschien is de lokale pst corrupt.
Probeer een of het helpt als je Bitdefender verwijderd... (ja ik weet dat je eigenlijk niet zonder AV wil werken)
In het verleden heb ik wel vreemde dingen gezien i.c.m Bitdefender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bitdefender verwijderen en org windows bev. gebruiken om te testen. Gmail en andere accounts geven vaker problemen tov MSN accounts

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Wat krijg je in Event Viewer te zien?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 08:37

Tens

let me drink about it

hoewel je een ander melding zou verwachten bij een corrupte PST zou je toch even scanpst kunnen proberen.
staat als het goed is standaard in de map programfiles (x86)

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Huizenga
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 15:45
Disable alle externe invoer toepassingen. Ik heb regelmatig gezien dat hiervan 1 corrupt is geraakt.

Stone Cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 13:53
Mijn bericht zal niet veel helpen, maar dit probleem heb ik ook (af en toe). Zelf heb ik een Dell Latitude E6540 met een i7 en een SSD. Soms start ik Outlook 2016 op en dan kan het zijn dat als ik een mail wil openen, dat hij spontaan blijft hangen. Hoelang ik ook wacht, er is geen wind meer mee te bezeilen. Dit kan ook gebeuren wanneer ik een nieuwe e-mail wil opstellen, dan kan het ook zijn dat Outlook zomaar crashed.

Wat ik wel gemerkt heb is dat als ik mijn laptop in het dockingstation heb staan, dat Outlook nooit vastloopt. Pas wanneer ik bij een klant ben en ik gauw Outlook moet openen (waarbij de laptop niet aangesloten is op het netstroom), dat Outlook af en toe kan vastlopen. Ook wanneer ik in een hotel werk en ik zonder mijn laptop aan te sluiten op het stroom dat deze vastloopt.

Dit komt bij mij minimaal voor dus ik heb hier nog niet verder naar gekeken. Wellicht heb je hetzelfde probleem? Of wellicht zit je laptop in een bepaalde besparingsstand waarbij hij downclocked of bepaalde functionaliteiten uitschakelt?

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Toevallig hebben mijn schoonouders sinds eergisteren exact hetzelfde probleem. Vooralsnog lijkt het deels op te zijn gelost door in de Outlookprofielen (configuratiescherm, mail, profielen) één voor een de accounts te verwijderen en kijken wat er dan gebeurt. Het lijkt in mijn geval om een account te gaan waar een fout in zit. Op de iPad werkt het echter wel. De echte oplossing is er nog niet en ik zal dit topic dan ook volgen :)

PS. Windows 10 helemaal up-to-date, legaal Office 365-pakket, up-to-date. Heel Office "snel hersteld", werkte niet en later ook volledig hersteld zonder resultaat.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:24
Ik heb dit nu ook op de W10 HP laptop van mijn vrouw. Alles legaal en Office 365 zakelijk.
https://support.office.co...af-4441-82d2-44e5a43eee5a
Tot en met stap 5 helaas geen resultaat. Office herstellen geen resultaat.

Ben nu op de Imac alles snel aan het instellen.

Maar ik zie geen mailprofielen (configuratiescherm, mail, profielen) staan meerdere accounts op (exchange, imap).

Mocht ik wat oplossen laat ik het weten.

Edit: laptop offline en dan crasht Outlook niet. Gaat dus mis bij ophalen mail wat op de Imac wel goed gaat.

Edit 2: na de laptop in de vliegtuigstand te hebben gezet en start outlook dus op, daarna weer online en handmatig per box de mail binnengehaald. Alleen de Exchangebox heeft dus het probleem. Ik heb dat account verwijdert uit outllok (backup gemaakt van ost) maar helaas blijft de boel online vastlopen. Ga nu eerst alles omzetten naar de Imac. Maar zeer frustrerend.

[ Voor 30% gewijzigd door Turb0Turb0 op 29-06-2017 13:25 . Reden: edit 2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-06 22:07
Probeer het exchange-account eens in een nieuw profiel.
Mogelijk dat het profiel het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Ik heb dit nog gevonden:

All,
I spoke to a tech this morning (Rock star Ruffy in my books) and spent an hour doing a disk scan, online clean-up and restore health, the works. That didn't help. Finally - after he'd done some extra digging, I got the (so far it's golden!) fix:
1. Go into Outlook > File > Options > Advanced
2. Look for 'Display'
3. SELECT/CHECK the "Disable Hardware graphics acceleration" option. (mine was deselected prior to selecting)
I'm running SB with the NVIDIA GeForce graphics adaptor and it may be linked to Outlook 2016 not playing nice with the graphics acceleration.
Anyway, whatever it is, Outlook 2016 is behaving nicely now, and I'm giving high five to Ruffy from Tech Support who pulled me through this one.
Outlook has been stable for several hours since the option was selected.
Good luck!

Moet het zelf nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
TKroon schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:02:
Ik heb dit nog gevonden:

All,
I spoke to a tech this morning (Rock star Ruffy in my books) and spent an hour doing a disk scan, online clean-up and restore health, the works. That didn't help. Finally - after he'd done some extra digging, I got the (so far it's golden!) fix:
2. Look for 'Display'
3. SELECT/CHECK the "Disable Hardware graphics acceleration" option. (mine was deselected prior to selecting)
I'm running SB with the NVIDIA GeForce graphics adaptor and it may be linked to Outlook 2016 not playing nice with the graphics acceleration.
Anyway, whatever it is, Outlook 2016 is behaving nicely now, and I'm giving high five to Ruffy from Tech Support who pulled me through this one.
Good luck!

Helaas, vinkje stond wel uit maar naar aanvinken zelfde probleem nog.

Edit:

grrrr, zit dus toch in een imap account, is een file van 5GB. Als ik deze offline open in outlook kan ik alles zien en doen. Zodra ik online ga is het einde oefening met Outlook.

Ik heb een export naar PST gedaan en deze getracht te importeren op de Mac in Outlook maar dan is alles corrupt.

Heel bijzonder, maar je zou zeggen even opnieuw syncen vanaf de server. Nu heeft mijn vrouw allemaal mapjes aangemaakt om overzicht te hebben welke dus niet allemaal naar de server zijn gesynced. Ik ben nu die PST aan het inlezen op de W10 laptop in eM Client en voortgang 1160/41368 mailtjes.. Hoop dat dit wel goed gaat. Dan gaat het naar de iMac en daar laat ik de Time Machine een backup maken. En zorg er ook voor dat alle mappen ook > de mailserver gaan. Denk je alles voor elkaar te hebben met een Synology nas die alle files synct met Cloudstation en van de Synology weer naar een externe schijf en ook nog een online cloud backup van de bestanden. Leermomentje.

Nog eens gevraagd aan mijn vrouw wat ze aan het doen was op het moment dat het fout ging, maar ze starte outlook op en crash was er gistermiddag. En dan meld ze het dus de volgende dag pas weer bij mij.

Specs: HP Pavillion met W10 op een SSD. Toeval dat dit gelijk is aan TS?

[ Voor 37% gewijzigd door Turb0Turb0 op 29-06-2017 18:19 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
TKroon schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 14:02:
Ik heb dit nog gevonden:

All,
2. Look for 'Display'
Good luck!

Bij mij heeft dit het opgelost. Eerst een ander profiel selecteren zonder het probleemaccount, vinkje aanzetten, profiel terugzetten en het werkte weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
TKroon schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 20:05:
[...]

Bij mij heeft dit het opgelost. Eerst een ander profiel selecteren zonder het probleemaccount, vinkje aanzetten, profiel terugzetten en het werkte weer :)
Top! Bij mij bleef het vastlopen, ik heb gelukkig alles kunnen herstellen door alles te importeren in Em Client. Alles daar laten syncen naar de mailserver en dat weer op de imac binnengehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Niet online
Turb0Turb0 schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:39:
[...]

Top! Bij mij bleef het vastlopen, ik heb gelukkig alles kunnen herstellen door alles te importeren in Em Client. Alles daar laten syncen naar de mailserver en dat weer op de imac binnengehaald.
Ging het dan om Outlook op je iMac of op de HP (info voor TS)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
TKroon schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:58:
[...]

Ging het dan om Outlook op je iMac of op de HP (info voor TS)?
Het ging fout op de W10 laptop, daar d.m.v. de laptop offline te zetten een export gemaakt naar PST. Dit kon ik niet inlezen op de iMac (alles corrupt) maar wel kunnen inlezen op de W10 laptop naar Em Client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 234FaTaLiTy
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 06:50
Wat doet 'ie als je hem opstart met outlook.exe /safe ?
Pagina: 1