Toon posts:

Welk onderdeel blaast mijn borden op??

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo; ik heb oa 2 MSI super-7 bordjes, best goeie bordjes.
Ik ruilde onlangs de 2 cpu's om (45mhz & 550mhz) en bouwde een 3com netwerkkaartje in.
Bij het aanzetten deed ie het nog wel (de 550mhz dus) maar na een minuut stonk het nogal naar electronica en nu is het bord kaduk en de cpu ook. 1 van de 2 "zwarte blokjes" met 3 voetjes vlak bij de ATX connector is opengesprongen.
Nou heeft deze bak 230watt voeding en zit behoorlijk vol. Toen ik de hele handel op het andere bord aanslot ging ook deze er aan.
Is de boel overbelast of is de netwerkkaart de boosdoener??

Verwijderd

Topicstarter
Voor de duidelijkheid; in elk slot zit wel een kaart. Plus 1 cdr + 1 cdrom + harddisk + diskdrive.
Kan een cdr drive een bord dood laten gaan?

John

Verwijderd

Heb je wel het juiste voltage gebruikt? Doet je koeler het? Zit er koelprut op je core?

Dat zijn toch wel de dingen die me te binnen schieten.

• oehoe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-08 16:52

oehoe

blije prutser, ouwe sok

Ik heb idd wel eens een 3com netwerkkaartje gezien dat heel erg vloekt met de rest, resultaat: een moederbord alsof het uit het tosti-ijzer kwam Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif. Maar dat betekent nog niet dat dat nu bij jou ook zo is. Kijk iig even naar de dingen die HlpDsk zegt. (posting hierboven)

George Orwell considered some variations of 1984. All money should be marked so that anything could be traced back and men should be made to carry devices so that their position would be known. It seemed so unrealistic that he dropped these ideas..