Toon posts:

Videokaart kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Ik ga binnenkort, over 1 of 2 maanden mijn pc bouwen. Graag zou ik dus nog wachten tot de RX 570 & 80 Weer goed beschikbaar zijn. Een 1070 lijkt mij geen optie, aangezien er nog een aardig prijskaartje aan zit. Bovendien komen er misschien binnenkort weer nieuwe 10xx videokaarten uit. Kortom, ik heb met behulp van Pricewatch alle RX 570 & 80tjes bekeken maar ik kwam er niet uit welke de beste prijs kwaliteit verhouding had.

Ook weet ik niet in hoeverre de snelheden die aangegeven uitmaken. Dus bijvoorbeeld Base Clock en Turboclock frequenties.

TL;DR

*RX 570 Beste Prijs Kwaliteit verhouding.
*RX 580 Beste Prijs Kwaliteit verhouding.

*Van Beide, welke heeft de beste fps/euro?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Asus ROG Strix B350-F Gaming

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gigabyte AORUS RX 570 4GB: Lijkt mij wel een goede optie.

Alvast bedankt voor jullie input en alle info kan helpen _/-\o_

Alle reacties

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-02 21:33
Minstens 8 GB kopen.

Snelheden kun je uit testen/reviews halen via google.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:41:
Minstens 8 GB kopen.

Snelheden kun je uit testen/reviews halen via google.
Er zijn bijna geen 570's met 8GB, in fact er is er maar 1 die 8GB heeft, kan ik dan niet beter gelijk RX 580 kopen? Hoewel de RX 570 de beste Fps per euro geeft volgens TechSource.

Op google zijn de videokaarten die op Pricewatch staan niet te vinden in benchmarks. Vaak zeggen de benchmarks gewoon RX 580 en niet specifiek welke. Mijn vraag was dus of die Frequentie snelheden wat uitmaken of dat dat gewoon onzin was.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
RX470 en RX570 waren qua bang for buck altijd beter dan hun RX*80 tegenhangers. Het scheelde in prijs vaak 20%, en in prestatie 15%. Hier bovenop kun je ook nog zo'n 50 euro extra betalen voor 4 GB extra geheugen. Hiervoor is geen technische onderbouwing, behalve dat mensen in hun glazen bol kijken en bepalen dat 4 GB over 5 jaar niet genoeg meer is. Persoonlijk vind ik dit een niet onderbouwd statement. Een RX570-8G moet je in ieder geval niet kopen, daar is vrijwel iedereen het over eens.

Verwijderd

Topicstarter
lactaxative schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 11:21:
RX470 en RX570 waren qua bang for buck altijd beter dan hun RX*80 tegenhangers. Het scheelde in prijs vaak 20%, en in prestatie 15%. Hier bovenop kun je ook nog zo'n 50 euro extra betalen voor 4 GB extra geheugen. Hiervoor is geen technische onderbouwing, behalve dat mensen in hun glazen bol kijken en bepalen dat 4 GB over 5 jaar niet genoeg meer is. Persoonlijk vind ik dit een niet onderbouwd statement. Een RX570-8G moet je in ieder geval niet kopen, daar is vrijwel iedereen het over eens.
Bedankt voor je info, Dan ga ik denk ik toch voor een Rx 570 aangezien ik over 3 tot 4 jaar mijn hardware weer zal vervangen. Om dan een rx 580 te kopen is toch weggegooid geld met die 8gb. Dan zie ik tegen die tijd wel wat ik koop en heb ik tot dan lekker op 4GB kunnen gamen.

Maar wederom, maken die frequentie snelheden uit of heb ik dat mis?

• blinded
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:48
Je kan eventueel een fury proberen kopen.

• SecondGuess
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-02 15:27
Is wachten tot eind July om de informatie over vega mee te kunnen nemen?
Als 400euro buiten je budget is een 470 een goede keuze.
Je zou ook tweedehands kunnen rondkijken.
Zeker als je even de tijd hebt.
Dit geeft je misschien nog meer prijs/kwaliteit.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Waarom ? Is nogal een harde uitspraak, helemaal als je er ook nog minstens bij zegt. Je weet niet eens op welke resolutie hij speelt.

Draai hier op 3440x1440 met nog een 1920x1600 scherm er naast en speel games vrijwel allemaal op Ultra. Gaat prima met 4GB VRAM. Minstens 8GB nodig hebben zonder verder iets te weten slaat echt compleet nergens op.

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-02 22:39
De kloksnelheden maken uit, maar het verschil tussen kloksnelheden is normaal onder de 10%, terwijl de prijsverschillen groter zijn. Je kunt een videochip normaal gesproken ongeveer even ver overklokken.

• blinded
categorie: Videokaarten

Goedkoper dan een rx480 of rx580 en toch sneller. Je hebt wel een degelijke voeding nodig. Warm worden deze kaarten niet.

Verwijderd

Topicstarter
SecondGuess schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:00:
Is wachten tot eind July om de informatie over vega mee te kunnen nemen?
Als 400euro buiten je budget is een 470 een goede keuze.
Je zou ook tweedehands kunnen rondkijken.
Zeker als je even de tijd hebt.
Dit geeft je misschien nog meer prijs/kwaliteit.
Dat is zeker een optie, sterker nog, ik was van plan om mijn pc in augustus te gaan bouwen. Om eerlijk te zijn had ik eerst in gedachten om hem in mei al te bouwen, maar heb het steeds uitgesteld dus ja, je hebt gelijk, dan wacht ik toch nog maar eventjes op Vega :P.
PilatuS schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:04:
[...]

Waarom ? Is nogal een harde uitspraak, helemaal als je er ook nog minstens bij zegt. Je weet niet eens op welke resolutie hij speelt.

Draai hier op 3440x1440 met nog een 1920x1600 scherm er naast en speel games vrijwel allemaal op Ultra. Gaat prima met 4GB VRAM. Minstens 8GB nodig hebben zonder verder iets te weten slaat echt compleet nergens op.
Bedankt voor je input. Maar misschien bedoelde hij voor in de toekomst, maar ik denk dan dat dat nog echt héél lang gaat duren, misschien word er over 4 jaar pas 6gb vereist ofzo.
lactaxative schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:09:
De kloksnelheden maken uit, maar het verschil tussen kloksnelheden is normaal onder de 10%, terwijl de prijsverschillen groter zijn. Je kunt een videochip normaal gesproken ongeveer even ver overklokken.
Ah, dus als ik het goed begrijp maakt het niet heel veel uit, maar kun je het best gewoon de goedkoopste nemen, die dan rond de 15fps minder heeft dan bijvoorbeeld degene met de hoogste kloksnelheid. Of juist zoals die Gigabyte AORUS RX 570 4GB: Deze is namelijk best goedkoop en heeft goede kloksnelheden in verhouding met de prijs.
blinded schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:49:
categorie: Videokaarten

Goedkoper dan een rx480 of rx580 en toch sneller. Je hebt wel een degelijke voeding nodig. Warm worden deze kaarten niet.
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoeld aangezien je link me doorverwijst naar V&A, maar geen specifieke kaart. Bedoelde je toevallig een tweedehands R9 Fury? Aangezien je vorige comment dat hintte?

Nu zit ik nog wel met de volgende vraag, zal ik voor Vega wachten, dus is dat een valide optie?

In ieder geval kan ik iedereen alvast erg bedanken voor zijn of haar input, ik stel het dan ook echt zeer op prijs _/-\o_

• blinded
Jup, ik verkoop toevallig een tweedehands Fury :) koopje

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:33:
[...]
Bedankt voor je input. Maar misschien bedoelde hij voor in de toekomst, maar ik denk dan dat dat nog echt héél lang gaat duren, misschien word er over 4 jaar pas 6gb vereist ofzo.
Het hangt vooral af van welke resolutie je gebruikt. Hoe hoger de resolutie hoe hoger het VRAM gebruik. Aangezien hij je resolutie niet weet is zeggen dat minimaal 8GB nodig is onzin. Het kan best zijn dat 8GB aan te raden is, maar niet als je op 1920x1080 gaat gamen. Ga je gamen op 4K dan is 8GB geen overbodige luxe.

• SecondGuess
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:33:
[...]

Nu zit ik nog wel met de volgende vraag, zal ik voor Vega wachten, dus is dat een valide optie?

In ieder geval kan ik iedereen alvast erg bedanken voor zijn of haar input, ik stel het dan ook echt zeer op prijs _/-\o_
Volgens mij zitten duizenden nu met die vraag.
Zeker is dat afgelopen maanden er spannende verhalen verteld worden.

Denk dat de vraag is wat zijn je verwachtingen van je gk en hoeveel wil je uitgeven.

Misschien kost de goedkoopste vega 400 misschien 500 idk.
Dat hij de concurrent van de 1080 en 1080 ti moet worden is zeker.
Dus de prijs zal er naar zijn.

De goedkoopste vega denk ik is ongeveer 2x de 570.
De duurste 2x de 580rx . Dan zou je een prijs hebben tussen 400 -700 euro.
Als je nog een maand wacht weet je meer.

En kun je naar mijn mening een betere keus maken.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 21:45:
[...]

Het hangt vooral af van welke resolutie je gebruikt. Hoe hoger de resolutie hoe hoger het VRAM gebruik. Aangezien hij je resolutie niet weet is zeggen dat minimaal 8GB nodig is onzin. Het kan best zijn dat 8GB aan te raden is, maar niet als je op 1920x1080 gaat gamen. Ga je gamen op 4K dan is 8GB geen overbodige luxe.
Bedankt, dan ben ik weer een stap verder, het word 4GB aangezien ik idd op 1080p wil gaan gamen. Top! _/-\o_
SecondGuess schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 22:22:
[...]

Volgens mij zitten duizenden nu met die vraag.
Zeker is dat afgelopen maanden er spannende verhalen verteld worden.

Denk dat de vraag is wat zijn je verwachtingen van je gk en hoeveel wil je uitgeven.

Misschien kost de goedkoopste vega 400 misschien 500 idk.
Dat hij de concurrent van de 1080 en 1080 ti moet worden is zeker.
Dus de prijs zal er naar zijn.

De goedkoopste vega denk ik is ongeveer 2x de 570.
De duurste 2x de 580rx . Dan zou je een prijs hebben tussen 400 -700 euro.
Als je nog een maand wacht weet je meer.

En kun je naar mijn mening een betere keus maken.
Dat is wel een hele klap geld. Maar ik denk dat als het goed uitpakt ik het er wel voor over hebt. Maar ben echt benieuwd of Vega wat gaat worden, en ja waarschijnlijk zou ik dan voor de goedkoopste Vega gaan ofzo, ik vind 400 namelijk al zeer, zeer prijzig.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2017 09:08 ]

• SecondGuess
Als je dat teveel geld kost is het toch duidelijk? Koop de 470 of 570. Voor 1080 p gamen meer als voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
SecondGuess schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 10:53:
Als je dat teveel geld kost is het toch duidelijk? Koop de 470 of 570. Voor 1080 p gamen meer als voldoende.
Het kost niet TE veel geld. Ik vind het een hele hoop maar ik kan het makkelijk betalen. Ik wacht toch gewoon even tot Vega uitkomt, was dat niet eind deze week? Dan ga ik gewoon kijken wat de benchmarks zijn, en als ze corresponderen met de prijs word t zeker Vega.
Pagina: 1