Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 893269

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo, ik vraag me af. Ik weet dat als je een malafide app heb geïnstalleerd. Dat je die kan verwijderen door middel van factory reset of in safe mode. Maar.. als de malware zichzelf in het systeem(met root) nestelt, hoe kan ik dit aantonen? Is het toestel dan ineens geroot? Of zijn rare processen te zien in RAM beheer? En hoe zit het met Secure boot in Android nougat en hoger? Krijg ik dan een melding te zien dat het systeem niet meer intact is en niet goed meer wilt opstarten omdat android het dan niet meer toelaat?

Relevante software en hardware die ik gebruik
ik gebruik android Nougat 7.0, op een Moto Z play.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb nog niks gevonden en ik heb al een factory reset uitgevoerd en allerlei scans uitgevoerd. Niks gevonden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:17

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Wil je deze informatie gewoon weten, omdat je het interessant vind of heb je daadwerkelijk Malware op je toestel (gehad)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 893269

Topicstarter
Ik verdenk mijn telefoon hiervan. Maar ik heb geen concrete bewijzen. Daarom zoek ik manieren om die concrete bewijzen te kunnen beantwoorden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 21:07

Standeman

Prutser 1e klasse

Anoniem: 893269 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:53:
Ik verdenk mijn telefoon hiervan. Maar ik heb geen concrete bewijzen. Daarom zoek ik manieren om die concrete bewijzen te kunnen beantwoorden.
Misschien is het dan handig om te vertellen wat de redenen zijn dat je denkt dat je malware hebt ;)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Heb je applicaties buiten de Google Play Store om geinstalleerd? De kans is velen malen groter dan in de Play Store zelf.