Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:26
als cadeau voor mijn ouders ben ik op zoek naar een GPS navigator die ze gaan gebruiken tijdens hun wandeltochtjes. ze gaan regelmatig de bergen in om een wandeling te maken. de tochten zijn nooit langer dan 1 dag. nu willen ze graag vooraf routes kunnen plannen en deze op een apparaat laden zodat ze tijdens de wandeling niet (makkelijk) verdwalen of juist de interessante stukken van de route niet kunnen vinden.

nu heb ik zelf wat apparaten bekeken en zie ik dat ze eigenlijk allemaal GPX of een vergelijkbaar formaat route ondersteunen, en dat voornamelijk de weergave anders is.

de Garmin E-trex 10 geeft volgens mij alleen de richting aan middels een pijl en heeft geen of een beperkte kaartweergave?
de E-trex 20 heeft geloof ik wel een volledig kaart overzicht en werkt daarmee meer als een auto navigatie systeem. dat lijkt me erg makkelijk omdat je dan gemakkelijker iets kan plannen tijdens je wandeling. maar ook in de stad een POI kan zoeken.

verder kom ik zojuist ook de Teasy One 3 tegen, in de prijs categorie E-Trex 20 maar komt wat luxer over, helaas ken ik het merk niet en hoop ik hier misschien ervaringsdeskundigen te vinden met aankoop tips en gebruikservaring.

/short/ welke "wandel GPS" gebruik je of zou je mijn ouders adviseren? /short/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dit betreft aankoopadvies, dus schopje naar de MAA.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 645634

Voor het wandelen met gps kun je het beste naar een van de types van Garmin kijken. De teasi die je noemt is spatwaterdicht en is vooral gericht op fietsers. Bij alle, behalve de eTrex 10, Garmin outdoor typen kun je zelf kaarten plaatsen. De eTrex 10 is een basic toestel. De eTrex 10, 20 en 30 vinden veel mensen vanwege het knopje lastig te bedienen. de eTrex touch en de Oregon zijn mooi toestellen met touchscreen. De resolutie van de Oregon is wel veel beter dan de eTrex touch. De gpsmap serie is een goed alternatief wanneer je graag knopjes gebruikt. De resolutie van het scherm is een stuk minder dan de Oregon en hetzelfde als de eTrex touch. Een uitgebreider overzicht vind je op onze hobby website. Voor de Oregon 700 zie ook: https://tweakers.net/pricewatch/572029/garmin-oregon-700.html. We verkopen daar zelf geen gps'en,
gpswijzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 20:24
Ik gebruik gewoon een simpele (android) smartphone daarvoor. Tot nu toe alleen in Nederland gebruikt.
De app Oruxmaps erop gezet, en aangevuld met een offline openadromap van Nederland.

Kwestie van een GPX track downloaden, inladen en wandelen.
Kost je een fractie van een gps tracker. Waterdicht hoesje er bij kopen desnoods.
Ik gebruik deze combi al 2 jaar en gaat gewoon perfect.