Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ryzen Game PC ~900 Euro!

Pagina: 1
Acties:

• deltrich
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-04-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De absolute primaire taak van deze computer zal gamen zijn. Daarbij ben ik absoluut geen gebruiker met al te hoge eisen. Competitief counter-strike gespeeld met altijd lage settings, alles was er dus al beter uitziet dan dat is een lust voor het oog. Het gaat verder nu wat meer om casual gamen met titels als player's unknows battlegrounds, hier en daar een potje counter-strike, diablo, league of legends. In de toekomst zal ik graag titels spelen als Destiny 2, eventueel nieuwe mmo's of andere A-titels. Nogmaals gezegd te hebben dat ik niet per se alles op ultra hoef te spelen, wil ik wel bang voor buck zo ver dit kan. Als secundaire taken zal gedacht moeten worden aan streamen op kleine schaal en eventueel wat photoshop of videobewerking.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag rond de €900,- kosten. Graag wel de €900 aanhouden, maar mocht er een significante verbetering aan het systeem zijn met €50 meer te moeten besteden doe ik dit graag. Mocht er bespaard kunnen worden op enkele tientjes, is dit natuurlijk ook mooi meegenomen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord, muis, muismat en headset neem ik allemaal mee. Evenals mijn BenQ XL2411Z, die zal ook meegaan.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
zie mijn lijst

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag de stap maken naar een Ryzen cpu. Hiervoor altijd Intel gehad, maar de nieuwe chipset van Ryzen vind ik erg interessant.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag een zo stil mogelijk systeem willen. Ben nog inwonend en wil niet dat de mensen om mij heen moeten leiden onder het geluid van mijn PC. Daarnaast wil ik met deze PC redelijk future proef zijn zodat ik de komende jaren er tegenaan kan.

Ga je overklokken?
Inprincipe ben ik blij met standaard instellingen. Toch sta ik er eventueel open voor om in de toekomst te overklokken. Ik zie dus graag dat de kans nog daar is.

Wat verwacht je van ons?[i]
Heb de laatste periode veel andere topics gevolgd, waardoor ik een indicatie heb van wat er bij mijn budget past. Helaas bezit ik niet de ervaring en informatie, die vele van jullie wel hebben. Daarom dus graag advies op mijn huidige lijst en waar er eventueel binnen het budget nog te verbeteren is.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 215,95€ 215,95
1Asus Prime B350-Plus€ 88,95€ 88,95
1Asus DUAL-GTX1060-O6G€ 291,50€ 291,50
1Fractal Design Define S€ 74,95€ 74,95
1Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15R€ 76,75€ 76,75
1Corsair CX450M€ 51,-€ 51,-
1Crucial MX300 2,5" 275GB€ 95,40€ 95,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 894,50

Op het moment heb ik gekozen voor 8gb Ram uit twee kitjes. Zou ik toekomst bestendiger zijn als ik er een kitje ingooi van 1x 8gb om eventueel in de toekomst er nog eentje toe te voegen? Voorlopig doe ik het even met een 275gb SSD. In de toekomst ben ik van plan hier nog de benodigde opslag aan toe te voegen.

Bij deze graag jullie input!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 20:17
Lijkt me een mooi lijstje. Wat je eventueel kan overwegen is om voor een (wat compactere) m-atx build te gaan, met bv deze mobo en kast:
pricewatch: Fractal Design Define Mini C
pricewatch: Asus Prime B350M-A

Over het geheugen: je bedoelt 1 kit van 2 reepjes. Omdat je een moederbord met 4 dimm slots kiest hou je er nog 2 vrij voor toekomstige uitbreiding. Prima keuze.

• bozzch
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 26-02 16:15
Houd er rekening mee dat de meeste Nvidia kaarten een lange levertijd hebben op het moment. Als je je kaart snel wilt ontvangen, betaal je hier een fikse meerprijs voor.

Voor de rest is het een prima systeem!

[ Voor 11% gewijzigd door bozzch op 27-06-2017 16:57 ]