Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Tot afgelopen 25 juni 0 problemen met de verbinding op mijn xbox one.. sinds 26 juni blijft mijn NAT type strikt. Poorten opengezet op router (dd-wrt, ja oud ding maar werkt verder nog steeds).

Enige dingetje.. mijn buurman heeft een ziggo abonnement. Zijn woning is de enige woning met een aansluiting. Deze man gaat verhuizen en ik heb nu zelf ziggo aangevraagd op zijn adres (mocht van de nieuwe bewoner). Mijn abonnement zou ingaan op 26 juni 2017, maar zijn modem zit nog in het contact, want zijn abonnement verloopt op 1 juli en dan kan ik aan de slag met mijn spullen.

Ik heb ziggo om feedback gevraagd, maar die reageren niet..

Ik kan zowel in de modem als in de router (ik heb de gegevens). Verder werkt internet gewoon uitstekend, zowel via modem als via router.. alleen die xbox lukt niet. Je zou zeggen, duurt nog maar een paar dagen, klopt.. maar ik speel dagelijks op de xbox.. en nu moet ik ineens gtst, rtlln en Jinek kijken.. snap je? Hehehe

Relevante software en hardware die ik gebruik
Xbox one, router dd-wrt en modem.. ehh Motorola ofzo? Van ziggo iig..

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Poorten open gezet op router (wat xbox aangeeft open te zetten).

Beste antwoord (via Verwijderd op 29-06-2017 15:21)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:40
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:21:
@Wylana klopt..
Alleen kan ik dat zelf niet doen met die connect box. Ziggo zei 3 uur geleden dat ze dat voo me gingen doen... maar lijkt nog weinig veranderd.

Ik heb hier nog een andere modem liggen, voor mijn eigen aansluiting. Wellicht ga ik het daar maar mee proberen
Die zou dan al geregeld moeten zijn.
Log in je dd-wrt router eens en kijk of je daar het externe op kan zien. Als die hebt dan daarna je Xbox op je router aansluiten en nogmaals testen

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 15:58
Dat modem wat je hebt, is dat toevallig een Modem/Router? Het kan zijn dat de bridge er tussen uit gevallen is na een automatische update op het modem, dan zit je effectief met 2 routers tussen je xbox en dat werkt voor geen meter.

Kijk eens of je er achter kan komen wat het exact voor modem is, dan kunnen we vanuit daar verder :-)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@greyfox1987 goeie inderdaad!

Het gaat om de connect box van ziggo (witte modem). Foto plaatsen hier lukt niet, maar wellicht heb je wat aan onderstaande informatie:

Conform standaard specificaties : DOCSIS 3.0
Hardware versie : 4.01
Software versie : CH7465LG-NCIP-4.50.18.22m1a-NOSH
MAC-adres : 54:67:51:F2:CE:B2
Serienummer modem : DDAP6220083F
Beschikbaarheid : 3day(s)13h:28m:17s

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
Probleem wat je nu hebt is dat je een Router achter een Router hebt. Dat wil je niet.

Dus of je DD-WRT gaat eruit of je zet je ziggo modem in BRIDGE modus.

https://www.ziggo.nl/klantenservice/wifi/modem/bridge-modus/

Laatste heeft de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Wylana klopt..
Alleen kan ik dat zelf niet doen met die connect box. Ziggo zei 3 uur geleden dat ze dat voo me gingen doen... maar lijkt nog weinig veranderd.

Ik heb hier nog een andere modem liggen, voor mijn eigen aansluiting. Wellicht ga ik het daar maar mee proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
@Wylana klopt..

Het probleem is, dat zo lang het er zo uit ziet: Modem/router > Router > Xbox het niet gaat werken.. wat je zou kunnen doen is de router die je hebt staan vervangen voor een simpele domme switch, dit is het makkelijkste :-)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
@Wylana klopt..

Die zou dan al geregeld moeten zijn.
Log in je dd-wrt router eens en kijk of je daar het externe op kan zien. Als die hebt dan daarna je Xbox op je router aansluiten en nogmaals testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@greyfox1987 @Wylana ik heb uiteindelijk een technicolor modem geïnstalleerd ipv de connect box. Lijkt een stuk beter te werken.

De router gereset en opnieuw de ports opengezet die xbox aangeeft te openen. Nu blijft NAT op gemiddeld staan, maar games werkt wel uitstekend.. geen problemen met party chat of het spelen van online.

Geen idee wat de reden is dat NAT niet gewoon op open staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 15:22:
@greyfox1987 @Wylana ik heb uiteindelijk een technicolor modem geïnstalleerd ipv de connect box. Lijkt een stuk beter te werken.

De router gereset en opnieuw de ports opengezet die xbox aangeeft te openen. Nu blijft NAT op gemiddeld staan, maar games werkt wel uitstekend.. geen problemen met party chat of het spelen van online.

Geen idee wat de reden is dat NAT niet gewoon op open staat.
Maar heb je dan nu nog steeds die 2e router er tussen staan? Ikzelf heb ook een hoop gekloot gehad met Technicolor (TeliaSonera in Zweden gebruikt die baggerdingen ook) en ik heb uiteindelijk maar gewoon mijn eigen router ertussen gehangen met een bridge vanaf de technicolor, vervolgens heb ik m'n xbox uit pure wanhoop maar in de DMZ gegooid.. :-)

Pagina: 1