[MaXXimum - Onbeperkt 4G voor thuis] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

Deze boer heeft 4-6mb. Zodra de vrouw des huizes tv gaat kijken (interactieve tv) wordt de verbinding 2-3mb. Als vervolgens Netflix nog aan gaat voor één van de kids, blijft er voor papa wel heel weinig over.
Buitengebied is hier wel beschikbaar en binnenshuis haal ik op mijn tel 20-40mbit. Dus dat is dikke prima. Probeer ze enkel al een half uur te bellen nu, er wordt niet opgenomen.

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:54
Redwood schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 09:26:
Deze boer heeft 4-6mb. Zodra de vrouw des huizes tv gaat kijken (interactieve tv) wordt de verbinding 2-3mb. Als vervolgens Netflix nog aan gaat voor één van de kids, blijft er voor papa wel heel weinig over.
Buitengebied is hier wel beschikbaar en binnenshuis haal ik op mijn tel 20-40mbit. Dus dat is dikke prima. Probeer ze enkel al een half uur te bellen nu, er wordt niet opgenomen.
Er staat op de KPN website dat het druk is en het dus langer kan duren :P

Opzich niet vreemd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-08 17:52

Redwood

The Truth Is In Here

68 minuten nu. Vraag me af wat de definitie van “langer” is ;)

Edit: Inmiddels geregeld. Omdat ik nog bij XS4All zit dient eerst dit te worden aangepast om gratis buitengebied te ontvangen. Dit duurt een maand. Gek genoeg een aantal jaar terug gekozen voor XS4ALL omdat deze een stuk goedkoper bleek, echter scheelt het met KPN inmiddels bijna 10 euro. Sowieso 5 euro omdat het goedkoper is en ik krijg nog eens 5 euro korting omdat er geen 20mb mogelijk is via de vaste lijn op mijn adres. Het buitengebied gedeelte wordt gelijk geleverd/gekoppeld en vanaf 5 september gaan we dus over.

Enige wat jammer is, is dat de dame aan de telefoon mij niets kon vertellen m.b.t. de techniek. Zo wist ze geen concreet antwoord of een buitenantenne mogelijk is. Dit zie ik t.z.t. wel.

[ Voor 82% gewijzigd door Redwood op 05-08-2017 10:53 ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
m-ruiter227 schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:24:
Iemand al een leuke modem/router met sms script in elkaar gezet om weer met een Tele2 kaartje verder te kunnen eigenlijk ?
Dat heb ik werkend met ROOter firmware i.c.m. een Huawei 4G dongle.

/usr/lib/sms/smsread.lua
Lua:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
                if m_text == "::reboot!!" then
                    os.execute("(sleep 60; reboot -f) &")
                elseif m_text == "::pwrtoggle!!" then
                    os.execute("(sleep 60; /usr/lib/rooter/pwrtoggle.sh 3) &")
                elseif string.find(m_text, "je hebt nog 500MB over") then
                    os.execute("/usr/lib/sms/smsout.sh 1280 'NOG 1GB'")
                    os.execute('/usr/lib/rooter/gcom/gcom-locked "/dev/ttyUSB$(uci get modem.modem'.. modemn ..'.commport)" "run-at.gcom" "'.. modemn ..'" "AT+CMGD='.. m_index ..'"')
                elseif string.find(m_text, "1GB is geactiveerd") or string.find(m_text, "100% van je dagelijkse") then
                    os.execute('/usr/lib/rooter/gcom/gcom-locked "/dev/ttyUSB$(uci get modem.modem'.. modemn ..'.commport)" "run-at.gcom" "'.. modemn ..'" "AT+CMGD='.. m_index ..'"')
                end

De huidige ROOter release van 1 juli vereist nog een aantal bugfixes om het soepel te laten werken, stuur een DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:48
[b][message=52142855,noline]Zodra de vrouw des huizes tv gaat kijken (interactieve tv) wordt de verbinding 2-3mb.
Het is eigenlijk bizar en imho asociaal dat KPN je durft te zeggen dat interactieve TV mogelijk is op jouw adres. Bij ons proberen ze het ook wel eens, maar als je dan aan de telefoon zegt dat je wel eens op Youtube of Netflix kijkt dan houden ze snel op.
Je zou eigenlijk gewoon naar Digitenne of CanalDigitaal (of tegenwoordig Joyne) moeten overstappen voor TV en je internetlijn puur op internet houden.
Sowieso is het belachelijk dat je voor die verbinding de 'hoofdprijs' betaalde bij XS4ALL...

Al eens gekeken naar internet+bellen bij Telfort, en er een losse 4G SIM bij overwogen? Vermoedelijk een stuk goedkoper.

Of inderdaad nu de oplossing van KPN, maar vergeet niet dat KPN daar geen TV over wil laten streamen; wil je stabiel HD dan zit je alsnog aan CanalDigitaal vast.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Titusvh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:09
dutchnltweaker schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:41:
Op dit moment van schrijven kan je bij maxximum weer bestellen, weet iemand wat er nu met tele2 is afgesproken?
Dat viel mij ook op. Ze hebben dus toch wat kunnen regelen. Met Tele2? Andere provider?

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:48
Ik heb ook naar deze oplossing zitten kijken voor bij mijn ouders maar heb besloten om naar KPN te gaan.

Mijn ouders betalen nu € 37,- per maand aan XS4ALL en gaan nu de eerste 6 maanden bij KPN € 24,- betalen en daarna € 34,-. Omdat de internetverbinding daar zo traag is krijgen ze gratis de 4G oplossing van KPN met onbeperkte data.

In ons geval zijn we dus goedkoper uit bij KPN inclusief onbeperkt 4G data.

• bArAbAtsbB
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-12-2024
Sinds afgelopen vrijdag een modem/router van Maxximum, nu zijn mijn ervaringen met Maxximum niet heel goed tot nu toe..de verbinding die men levert is eigenlijk wel prima...maar het bedrijf op zich...wat een drama!

Kon in 1e instantie geen telefonisch contact krijgen...een dag later maar eens gewhatsapp't bleek dat er blijkbaar een telefoonstoring was...waarvan niemand zich daar af vroeg waarom er niemand belde...men wist dus van niets! terwijl men al 2 dagen niet bereikbaar was...zowel op mobiel als de vaste lijn! maar goed uiteindelijk contact gekregen...begon die medewerker af te geven op de rest van het presoneel omdat men de telefoonstoring niet had doorgehad!

Gisteren via de chat wat vragen gesteld over het router...ging allemaal prima werd snel en duidelijk beantwoord! echter vandaag nog wat vragen gesteld via de chat...maar blijkbaar ging dat niet goed want geen antwoord! dus ik net telefonisch contact gezocht...krijg ik iemand ad lijn met 0 verstand van de dienst die men daar aanbiedt...en de technische heren...ZIJN ER NIET! en men meld simpel; "het is een dienst in de kinderschoenen, en bij het abonnement wat u heeft zit geen support!!!!! waarom ik redelijk geïrriteerd antwoord dat er op elke dienst support zit omdat dit zo in de wet staat! waarop mij meteen werd gemeld...wij dwingen niemand onze dienst af te nemen, dus dan gaat u toch weg! :-(

ah einde van het gesprek werd ook nog even vermeld dat men deze dienst aanbied maar er eigenlijk niet op ingericht is support te leveren..beetje vreemd...aangezien ondersteuning/garantie in Nederland verplicht is!

nu heb ik al veel meegemaakt in mijn zakelijke bestaan, maar een startup diensten aanbieder die zijn klanten op deze manier wegjaagt is wel heel bijzonder! als dit langer zo gaat is dit bedrijf gedoemd te mislukken!

owja...mijn originele vraag ging over het updaten van de firmware..aangezien Maxximum een router levert met een firmware uit 2015! maarja heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
dutchnltweaker schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 14:41:
Op dit moment van schrijven kan je bij maxximum weer bestellen, weet iemand wat er nu met tele2 is afgesproken?
men heeft nu een overeenkomst met T-Mobile afgesloten...de dienst werkt redelijk al heb ik wel last van hoge pingtijden (60 of hoger) en is de helpdesk bij Maxximum niet bestaand! men heeft totaal geen verstand van het product en is niet echt goed voorbereid op technische vragen...men heeft ook eigenlijk geen helpdeskmedewerkers! je krijgt dus alsje geluk hebt 1 vd managers ad lijn die er een beetje kijkop heeft...maar ook die zijn heel vaak afwezig! ik geeft dit bedrijfje als het zo doorgaat nog een paar maanden..en dan houden ze er zelf mee op! tis veel te veel werk voor de paar euros die ze er aan over houden..men dacht een simpel doorgeefluik te zijn zonder support! maarja....zo werkt t niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 16:03
bArAbAtsbB schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

men heeft nu een overeenkomst met T-Mobile afgesloten...de dienst werkt redelijk al heb ik wel last van hoge pingtijden (60 of hoger) en is de helpdesk bij Maxximum niet bestaand! men heeft totaal geen verstand van het product en is niet echt goed voorbereid op technische vragen...men heeft ook eigenlijk geen helpdeskmedewerkers! je krijgt dus alsje geluk hebt 1 vd managers ad lijn die er een beetje kijkop heeft...maar ook die zijn heel vaak afwezig! ik geeft dit bedrijfje als het zo doorgaat nog een paar maanden..en dan houden ze er zelf mee op! tis veel te veel werk voor de paar euros die ze er aan over houden..men dacht een simpel doorgeefluik te zijn zonder support! maarja....zo werkt t niet!
Heb je de zelfde 5GB limiet als T-Mobile klanten?

• AMD and INTEL
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 23:52
GrooV schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:25:
[...]

Heb je de zelfde 5GB limiet als T-Mobile klanten?
Ja precies hetzelfde systeem.

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
bArAbAtsbB schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:20:
[...]

Waar heb je de info vandaan? (Dat ze naar tmobile zijn overgestapt).

• Richh
Hebben alle klanten nu dan ook een T-Mobile SIM gekregen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
Ik heb afgelopen vrijdag een modem ontvangen met Tmobile sim erin...ik zou eigenlijk een week eerder geactiveerd worden..maar dat kon niet doorgaan omdat men nog ah onderhandelen was met T-mobile! ik heb dit als uitleg gekregen van Maxximum medewerkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
Heb ondertussen ook contact gehad met Maxximum over de melding van gisteren...ze hebben uitgebreid excuses gemaakt..en wat mevrouw heeft gezegd kon niet door de beugel etc...

en de firmware..tja als het misgaat zijn ze niet verantwoordelijk...dus borg eventueel weg!

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 01-09-2017 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
bArAbAtsbB schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:33:
Ik heb afgelopen vrijdag een modem ontvangen met Tmobile sim erin...ik zou eigenlijk een week eerder geactiveerd worden..maar dat kon niet doorgaan omdat men nog ah onderhandelen was met T-mobile! ik heb dit als uitleg gekregen van Maxximum medewerkers
vraag me af waarom ze naar tmobile zijn overgestapt, btw op hun site staat dat ze 5gb roaming in de eu hebben, terwijl tmobile 10gb voor hun onbeperkt aanbied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dutchnltweaker schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:51:
[...]

vraag me af waarom ze naar tmobile zijn overgestapt,
Waarschijnlijk konden ze na het fiasco met Tele2 geen deal meer met ze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
dutchnltweaker schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 08:51:btw op hun site staat dat ze 5gb roaming in de eu hebben, terwijl tmobile 10gb voor hun onbeperkt aanbied.
Ik denk dat dat pure luiheid/vergetelheid is, ook gezien hoe andere processen verlopen binnen dit bedrijfje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Richh schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 14:34:
[...]

Ik denk dat dat pure luiheid/vergetelheid is, ook gezien hoe andere processen verlopen binnen dit bedrijfje :P
Denk dat het afgesproken is met T-mobile om kosten te drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
AMD and INTEL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:44:
[...]

Denk dat het afgesproken is met T-mobile om kosten te drukken.
Zou kunnen, maar iets hierboven zei je dat ze hetzelfde systeem gebruiken (aka, na 5GB stuurt je modem een SMS'je?).
Als ze dit soort afspraken maken, dan vind ik dat nog een vrij 'hacky' oplossing terwijl dat niet nodig zou moeten zijn, toch?

Sowieso, waarom gaat T-Mobile in zee met MaXXimum? T-Mobile biedt zelf al 4G voor thuis-producten aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Richh schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:47:
[...]

Zou kunnen, maar iets hierboven zei je dat ze hetzelfde systeem gebruiken (aka, na 5GB stuurt je modem een SMS'je?).
Als ze dit soort afspraken maken, dan vind ik dat nog een vrij 'hacky' oplossing terwijl dat niet nodig zou moeten zijn, toch?

Sowieso, waarom gaat T-Mobile in zee met MaXXimum? T-Mobile biedt zelf al 4G voor thuis-producten aan.
Ik zou het niet weten, tele2 bood 6gb niet 5gb aan dus volgensmij klopt het dan ook niet.

Daarnaast miss is tmobile vanplan om dit later te kopen, voor aanbieder voor 4g voor thuis.

Ik zou geen andere reden kunnen bedenken waarom ze met hun in zee gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:33
Net de spullen van Maxximum binnen. Router staat al een paar stevige downloads te doen. Zo te zien is de firmware nu de nieuwste :)

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Doane schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:25:
Net de spullen van Maxximum binnen. Router staat al een paar stevige downloads te doen. Zo te zien is de firmware nu de nieuwste :)
Mooi! :)

Hoe is de snelheid/ping?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doane
AMD and INTEL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:16:
[...]

Mooi! :)

Hoe is de snelheid/ping?
Eerste test ongeveer 30 down en 6 à 7 up.
Ping 27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Doane schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:30:
[...]

Eerste test ongeveer 30 down en 6 à 7 up.
Ping 27
Das denk ik prima voor thuis internet!

Goed om te horen na de vele negative reacties.

Veel plezier ermee! :)

Wat ik wel afvraag: ondersteund de router 900mhz 4g en ca/mimo/QAM256

[ Voor 11% gewijzigd door AMD and INTEL op 01-09-2017 18:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doane
AMD and INTEL schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:33:
[...]

Das denk ik prima voor thuis internet!

Goed om te horen na de vele negative reacties.

Veel plezier ermee! :)

Wat ik wel afvraag: ondersteund de router 900mhz 4g en ca/mimo/QAM256
Laatste zou ik niet weten. Specs zullen toch wel te vinden zijn.
Ik moet nu na 5 gb steeds een 1 gb 'aanvuller' aanzetten, bummertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Doane schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:46:
[...]

Laatste zou ik niet weten. Specs zullen toch wel te vinden zijn.
Ik moet nu na 5 gb steeds een 1 gb 'aanvuller' aanzetten, bummertje...
Ja, dat was al duidelijk. Maar hoe kan je die 1 gb aanvullen?
Werkt dat via de router of ... ?

Zie idd dat ie 900 mhz ondersteund.

Maar de rest kan ik niet vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door AMD and INTEL op 01-09-2017 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Ik heb nu paar keer via https://www.t-mobile.nl/my/verbruikstatus elke keer 1 gb aangevuld, maar met een download van 8 gb is dat omslachtig.

/update: De support van Maxximum is op de app ook vrijdagavond bereikbaar en zei dat er bij t-mobile veel fouten in de activatie worden gemaakt. Hij ging morgen met t-mobile tech proberen mijn sim goed te zetten.
Blijkbaar zou de aanvulling automatisch moeten of meer dan 1 gb moeten zijn. Op zich netjes. Ik wacht af.

[ Voor 53% gewijzigd door Doane op 01-09-2017 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD and INTEL
Doane schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 18:53:
Ik heb nu paar keer via https://www.t-mobile.nl/my/verbruikstatus elke keer 1 gb aangevuld, maar met een download van 8 gb is dat omslachtig.
Kan me voorstellen, maar dat aanvullen werkt bij mij ( t-mobile unlimited abbo )

Werkt het gewoon meteen dus ik heb er nooit echt last van.

Maarja ik gebruik het ook niet als vervanger van de lijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
bij mij wordt er onafhankelijk van gebruik elke dag een bundle uitbreiding bij tmobile aangevraagd...dus ook op dagen dat de verbinding niet gebruikt wordt! (je kan alle smsjes van Tmobile in het modem lezen!)

het lijkt er toch op dat de gebruikte router voor veel haperingen zorgt, regelmatig valt het internet weg...na een paar minuten is de verbinding er weer...dat lijkt me een probleem met de TPlink router/modem! en niet met het Tmobile netwerk ofzo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb zo'n zelfde router ism een t mobile sim gebruikt.. (unlimited data blokken van 24/48u) en dat ging opzich perfect.

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Hmm. Ik moet nu toch elke keer een 'aanvuller' via site of sms aanvragen. Voor dit een vervanger van koper of coax kan worden, moet dat er wel tussen uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Het staat allemaal nog wat in de kinderschoenen gok ik zo

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
Doane schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 10:24:
Hmm. Ik moet nu toch elke keer een 'aanvuller' via site of sms aanvragen. Voor dit een vervanger van koper of coax kan worden, moet dat er wel tussen uit...
heb je maxximum? want bij mijn Maxximum router doet de router dit automatisch! of iig draait er bij Maxximum een scriptje ergens die er voor zorgt!

[ Voor 8% gewijzigd door bArAbAtsbB op 05-09-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
bArAbAtsbB schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:46:
[...]

heb je maxximum? want bij mijn Maxximum router doet de router dit automatisch! of iig draait er bij Maxximum een scriptje ergens die er voor zorgt!
Dacht ik ook. Zal ze nog eens porren. Ze belden net nog even op om wat toelichting te geven. Tot nu toe best te spreken over de support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aan iedereen die nu MaXXimum gebruikt. Waarom zijn jullie daarvoor gegaan en hebben jullie niet zelf een simkaart gehaald bij Tele2 of T-Mobile?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-ruiter227
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:17
De oude klanten, Tenminsten van 3 waaronder ikzelf weet ik zeker dat ze nog geen enkele nieuwe sim of verdere uitleg van hu nu verder is gekomen.

Alleen 0 euro facturen ... Het blijft een stelletje ongeregeld...
Ik wacht nog even af....

Heb inmiddels een mooie 4G router vanaf ali express met de laatste versie van openwrt.
De helft van wat maxximum als borg vraagt.

Tele2 kaartje erin en even de sms config voor remote commando's aagevuld dat als tele 2 een waarschuwing stuurt dat er nog 500mb over is hij een SMS stuurt met nog een GB.
Daarvoor een random sleep ingebouwd zodat Tele 2 nooit kan zien dat het altijd binnen 3 seconden is.

Ik denk dat ik maar een MaxxiAutoRouter Webshop opzet.... Beter optie dan voor maxximum te kiezen.
Ze hebben geen structuur iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 23:31
bArAbAtsbB schreef op maandag 4 september 2017 @ 12:11:
bij mij wordt er onafhankelijk van gebruik elke dag een bundle uitbreiding bij tmobile aangevraagd...dus ook op dagen dat de verbinding niet gebruikt wordt! (je kan alle smsjes van Tmobile in het modem lezen!)

het lijkt er toch op dat de gebruikte router voor veel haperingen zorgt, regelmatig valt het internet weg...na een paar minuten is de verbinding er weer...dat lijkt me een probleem met de TPlink router/modem! en niet met het Tmobile netwerk ofzo!
Kun jij het nummer zien waar die SMS heen gestuurd wordt om de 1 GB aanvuller aan te vragen en wat de tekst van de SMS is?

Veel 'unlimited' abonnees zullen je dankbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:02
Dat zal dezelfde tekst en hetzelfde nummer zijn als voor alle andere T-mobile unlimited klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
m-ruiter227 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:29:

Heb inmiddels een mooie 4G router vanaf ali express met de laatste versie van openwrt.
Ben ik wel benieuwd welke dat is, zelf toch ook eens aan het kijken geweest voor een leuk routertje.. echter haak ik elke keer toch maar af op de ondersteunde frequentie banden :x

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bArAbAtsbB
pa2ra schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:09:
[...]

Kun jij het nummer zien waar die SMS heen gestuurd wordt om de 1 GB aanvuller aan te vragen en wat de tekst van de SMS is?

Veel 'unlimited' abonnees zullen je dankbaar zijn :)
ik kan het verzonden smsje niet terugzien! ik krijg alleen een sms van tmobile dat de bundle is uitgebreid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa2ra
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-09 23:31
bArAbAtsbB schreef op woensdag 6 september 2017 @ 09:37:
[...]

ik kan het verzonden smsje niet terugzien! ik krijg alleen een sms van tmobile dat de bundle is uitgebreid!
Hmmm. Denk dat het dan aan de kant van T-mobile automatisch geregeld wordt, zodra 5 GB bereikt is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18:09
m-ruiter227 schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:29:
De oude klanten, Tenminsten van 3 waaronder ikzelf weet ik zeker dat ze nog geen enkele nieuwe sim of verdere uitleg van hu nu verder is gekomen.

Alleen 0 euro facturen ... Het blijft een stelletje ongeregeld...
Ik wacht nog even af....

Tele2 kaartje erin en even de sms config voor remote commando's aagevuld dat als tele 2 een waarschuwing stuurt dat er nog 500mb over is hij een SMS stuurt met nog een GB.
Daarvoor een random sleep ingebouwd zodat Tele 2 nooit kan zien dat het altijd binnen 3 seconden is.

Ik denk dat ik maar een MaxxiAutoRouter Webshop opzet.... Beter optie dan voor maxximum te kiezen.
Ze hebben geen structuur iig
welke router heb je gekocht?

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkMagician
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-08-2023
Sinds 2 weken gebruik ik ook MaXXimum en wat een problemen...

Internet werkt prima 30 Mb up/down TOTDAT je een x aantal Gb hebt verbruikt. Dan valt de snelheid naar 0,20 Mb up/down met een ping van 400+ MS. Er is dus nog wel internet maar het lijkt "geknepen" door T-Mobile.

We wisselen nu naar onze mobiele telefoons en kunnen dan de dag erna weer snel internetten totdat het spel zich weer herhaalt.

Het lijkt er dus op dat na 5 Gb T-Mobile de snelheid verlaagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doane
DarkMagician schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:32:
Sinds 2 weken gebruik ik ook MaXXimum en wat een problemen...

Internet werkt prima 30 Mb up/down TOTDAT je een x aantal Gb hebt verbruikt. Dan valt de snelheid naar 0,20 Mb up/down met een ping van 400+ MS. Er is dus nog wel internet maar het lijkt "geknepen" door T-Mobile.

We wisselen nu naar onze mobiele telefoons en kunnen dan de dag erna weer snel internetten totdat het spel zich weer herhaalt.

Het lijkt er dus op dat na 5 Gb T-Mobile de snelheid verlaagt.
Dat zou 10 gb moeten zijn en het lijkt niet maar is zo dat daarna geknepen wordt.
Toen ik dit navroeg via de app-support werd gezegd dat ze monitoren wanneer de 10 gb bereik wordt en dat ze zelf de sms sturen voor extra mb's. Snelheid moet dan vanzelf weer omhoog gaan.
Ze zijn met t-mobile in gesprek om de provisioning rechtstreeks in hun systemen te mogen doen.
Dan kunnen ze het ophogen automatiseren.

Dus sowieso even appen met dat nummer dat je hebt.

Ik heb het besteld om gewoon eens te zien hoe het zou gaan. Heb goed kunnen testen.
Ik vind het een dapper initiatief, ondanks de aanloopproblemen en kinderziektes.
Bereik in huis was netjes. Ongeveer 40 mbit. Latency 27 ms.
Dit gaat imho een prima ding worden voor buitengebieden waar de snelheden brak zijn en als backupverbinding. Als ze kunnen afspreken dat hun sims niet gecapt worden, zou het zelfs nog interessanter zijn. Support via app was supervlot en zelfs in weekend. Mijn vragen werden beantwoord. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Doane schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:50:
[...]

...

Dit gaat imho een prima ding worden voor buitengebieden waar de snelheden brak zijn en als backupverbinding. Als ze kunnen afspreken dat hun sims niet gecapt worden, zou het zelfs nog interessanter zijn. Support via app was supervlot en zelfs in weekend. Mijn vragen werden beantwoord. :)
In het buitengebied zou ik altijd voor 'Internet Buitengebied' van KPN gaan: https://www.kpn.com/thuis/internet-buitengebied.htm. Voor € 39,- per maand en inmiddels zonder datalimiet. Daarnaast kun je dit pakket in het buitengebied ook kosteloos krijgen als je al betaalt voor een DSL-lijn. In dat geval krijg je voor € 34,- een DSL-lijn én een 4G-verbinding voor thuis zónder datalimiet.

• SMSfreakie
  • Niet online
moet je bij KPN wel aan bepaalde voorwaarden voldoen ;) anders kan je er nog steeds niks mee.. maar ALS je aan de voorwaarden voldoet.. is het een zeker aanrader..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Maxximum staat nu in het register van ACM: https://www.acm.nl/nl/ond...xximum&categorie=&plaats=

Goede uitleg van @Raindeer:
De problemen van dit bedrijf eindigen niet met het schenden van de voorwaarden van Tele2. Het aanbod dat ze doen is ook dat van een aanbieder van een openbare electronische communicatiedienst. De liefhebbers zullen weten wat dat betekent; Registratie bij ACM en aftapbaarheid regelen. Ik kom ze echter niet onder deze naam noch onder de naam van het moederbedrijf MarMac tegen in het register. Dat is geen honderd procent garantie, want er staan veel bedrijven onder veel namen in het register, maar het is een sterke indicator dat de club nog wel eens meer problemen zou kunnen krijgen op korte termijn.
Ik heb geen relatie met Mxxximum. Ik heb de afgelopen 15 jaar me in meerdere capaciteiten bezig gehouden met de Nederlandse Telecomwet. Vooral hoofdstuk 13, aftappen en bewaarplicht, was belangrijk voor mijn werk. In die hoedanigheid heb ik ieder verhaal wel eens gezien.

In dit geval is Maxximum een partij die zelf een contract heeft met de klant. Zij kopen Tele2 SIM-kaarten in, maar als oom agent bij Tele2 langs komt, dan krijgt deze te horen dat de klant Maxximum heet. Maxximum weet wel dat mevr. B. Boef de gebruiker van de SIM is. Het is om deze reden dat de wetgever Maxximum aanspreekt op al zijn verplichtingen die voortvloeien uit alle hoofdstukken van de Telecomwet. H

De wet en de toezichthouder interesseert het niet wiens logo op een SIM staat. De wetgever wil weten wie de klantrelatie heeft. Dat is niet Tele2/Voda/KPN/T-mobile. Het is Maxximum. Maxximum moet ook er voor zorgen dat de klant kan overstappen met behoud van nummer. Maxximum is ervoor verantwoordelijk dat de klant compensatie krijgt bij uitval van het netwerk. Maxximum moet aftapbaar zijn (of dat met haar MNO regelen). etc. etc.

We hebben vergelijkbare discussies in het verleden gehad over hosting partijen (zuivere hosting valt niet onder de wet, hosting met eigen routing etc wel) En eens in de zoveel tijd hebben we dit soort discussies opnieuw, bv met VoIP-providertjes. Na 15 jaar zijn er weinig dingen die ik niet eerder gezien heb. Deze club moet zich als de bliksem realiseren waar ze mee bezig is, want ze zijn met kinderlijke naiviteit in de wereld van de volwassenen gestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schouten32
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-08 21:10
Helaas is KPN voor mij niet mogelijk en zit te twijfelen tussen Maxximum en T-Mobile,

Zijn er inmiddels nog meer ervaringen met Maxximum? De T-Mobile oplossing met een max van 100GB p/m is toch echt te weinig

[ Voor 20% gewijzigd door schouten32 op 12-10-2017 22:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:53
Tele2 gaat nu trouwens optreden als je zelf een Tele2-simkaartje in een routertje zou stoppen:
nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Wireless_Guy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:10

The_Wireless_Guy

Finally found an icon

ThinkPadd schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:48:
Tele2 gaat nu trouwens optreden als je zelf een Tele2-simkaartje in een routertje zou stoppen:
nieuws: Tele2 gaat klanten afsluiten als zij simkaart met 06-nummer in router...
Alleen bij een simkaartje met een 06 nummer niet bij een simkaartjesmet 097 nummer.

Antenne en masten malloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze hanteren inmiddels 4G van T-Mobile, dat betekend beperkt tot 5GB. Voor bedrijven niet te gebruiken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:32:
Ze hanteren inmiddels 4G van T-Mobile, dat betekend beperkt tot 5GB. Voor bedrijven niet te gebruiken. :(
Kan je dan niet via de router een SMS sturen naar tmobile? Met de juiste tekst.. Zodat er vanzelf weer een gigabyte bij komt?
Eventueel wat automatiseren.. Want als't goed is krijgt de router ook een SMS vanuit 't mobile dat de data (bijna) op is

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
Mail van Maxximum:
Na veel gesprekken en onderhandelingen met T-Mobile hebben wij een nieuwe regeling kunnen treffen. Vanaf Maart 2018 is het bij ons echt onbeperkt. Geen 5GB beperking meer, maar echt onbeperkt gebruik maken van razendsnel 4G internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Dan ben ik benieuwd.. via T-mobile 4G voor thuis krijg je max 25/25mbit met dan wel onbeperkte data..
zouden ze deze limiet ook niet hebben? :)

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:50
SMSfreakie schreef op maandag 26 maart 2018 @ 18:11:
[...]

Dan ben ik benieuwd.. via T-mobile 4G voor thuis krijg je max 25/25mbit met dan wel onbeperkte data..
zouden ze deze limiet ook niet hebben? :)
Ze zeggen letterlijk op hun site "van 30Mbit tot 100Mbit". Lijkt er dus op dat ze dat limiet niet hebben. ;)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-08 00:50
Ik heb ze ook een mailtje gestuurd. Al is dit toch niet onbeperkt.

mail 1:

Dat klopt, we hebben vanaf Maart een nieuwe regeling. Dat houdt in dat elke gebruiker 100GB per maand te verbruiken heeft. Al onze abonnementen worden in een poul gegooid. Als een abonnement minder verbruikt dan 100GB, dan blijft er wat over. De overgebleven GB's worden gebruikt door de gebruikers die meeer dan 100GB per maand nodig hebben. U zult op deze manier niet meer zonder internet komen te zitten.
Het beste zou zijn als u rond de 100GB per maand zit, maar mocht u wat meer nodig hebben is dat geen probleem.

mijn reactie:

Maar wat als je nou 400gb verbruikt?
100gb is sowieso te weinig. Daarom kies ik niet voor tmobile. Ik wil ook niet met aanvullers werken. Dat is niet prettig. Zoek gewoon een onbeperkt abonnement zonder gezeur.

mail 2:

Dan ben ik bang dat wij niet de oplossing voor u zijn.
200GB per maand is echt max. 400GB is echt teveel.
Succes in je verdere zoektocht!
Bedankt voor je bericht.

Ik vind het dus enorm misleidend dat ze adverteren met overal onbeperkt internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Blijft dus gewoon een cowboy partij blijkt maar weer.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
Tja ze blijven toch echt nog steeds adverteren met "Onbeperkt"

ook zijn er nog steeds geen zaken zo als Algemene voorwaarden te vinden..

Denk dat deze zomer het gewoon een cheapo 4G+ toestelletje wordt aan de OpenWRT router ism Tele2 sim

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:54
De website is ook niet helemaal op orde:

https://www.maxximum.nl/internet/kantoor/

Tsja..
Pagina: 1 2 Laatste