In mijn vorige topic was ik gestrand op een Lenovo T470, een degelijke laptop met juiste spec's voor rond de € 1.300,-. Na veel research ben ik er toch achter gekomen dat het verstandig is om een laptop te kiezen met een aparte GPU. Vooral omdat ik veel gebruik ga maken van het Adobe pakket (InDesign, Illustrator, Photoshop, Lightroom), en af en toe een spel wil spelen. Voor zware spellen is mijn desktop prima.
Wat ga je met je laptop doen?
Adobe Pakket, Games, Boekhouding, Films op reis etc.
Wat is je budget?
Tussen de € 1.200,- en € 1.700,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop is voor onderweg, op kantoor en op mobiele werkplekken, vandaar dat ik graag een 14" laptop zoek.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In het verleden heb ik een Acer laptop gehad en ben ik ook zeer tevreden met mijn huidige laptop (Samsung, jaartje of 6 alweer oud). Twee jaar geleden een MSI gekocht voor mijn vader en ook die reeks is goed bevallen, alhoewel ik niet echt helemaal fan ben van het uiterlijk.
Op het forum wordt er vaak een reactie gegeven als BTO of Clevo. Ook hier heb ik naar gekeken maar kan maar weinig ervaringen en reviews vinden die echt positief zijn. Scherm is vaak van een B kwaliteit of de behuizing niet stevig genoeg en slechte koeling van CPU en GPU. Prijs is wel aantrekkelijk.
Technische voorkeuren
Dell XPS 13 is heel mooi en komt goed uit de test, vind hem misschien te duur voor wat je krijgt? Lenovo Yoga is ook mooi maar dan zit ik weer met die GPU.
Wat denken jullie?
Wat ga je met je laptop doen?
Adobe Pakket, Games, Boekhouding, Films op reis etc.
Wat is je budget?
Tussen de € 1.200,- en € 1.700,-
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop is voor onderweg, op kantoor en op mobiele werkplekken, vandaar dat ik graag een 14" laptop zoek.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
In het verleden heb ik een Acer laptop gehad en ben ik ook zeer tevreden met mijn huidige laptop (Samsung, jaartje of 6 alweer oud). Twee jaar geleden een MSI gekocht voor mijn vader en ook die reeks is goed bevallen, alhoewel ik niet echt helemaal fan ben van het uiterlijk.
Op het forum wordt er vaak een reactie gegeven als BTO of Clevo. Ook hier heb ik naar gekeken maar kan maar weinig ervaringen en reviews vinden die echt positief zijn. Scherm is vaak van een B kwaliteit of de behuizing niet stevig genoeg en slechte koeling van CPU en GPU. Prijs is wel aantrekkelijk.
Technische voorkeuren
- Windows PC
- 14" Full HD scherm (4k is onnodig op zo een klein scherm
- Mat scherm
- Aparte GPU
- Minimaal SSD met 200 gb
- DDR4 met minimaal 8gb geheugen (16gb heeft pré)
Dell XPS 13 is heel mooi en komt goed uit de test, vind hem misschien te duur voor wat je krijgt? Lenovo Yoga is ook mooi maar dan zit ik weer met die GPU.
Wat denken jullie?