Toon posts:

Nieuwe preceiver of receiver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is een probleem met mijn preceiver. Dit is een Loewe auro 2216PS. Wellicht is hij stuk en moet hij vervangen worden.
De pre-out is verbonden met zespolige cinch naar de subwoofer. Ook een vierkante stekkerkabel werd gebruikt, dit is een caoxiale kabelbus. Onderstaand schema. De L-link kabel wordt niet gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/fbz4le.jpg
Welke receiver of preceiver kan ik gebruiken ter vervangen van de huidige?
Ik ben niet thuis in deze materie, ik heb reeds gezocht, maar de pre-outs zijn meestal twee tulpstekkers per kanaal ipv een. Ik heb ook geen idee wat die coaxiale kabelbus doet.
De huidige loewe configuraties hebben alles ingebouwd in de subwoofer. Terug een Loewe is dus geen optie en wil ik ook niet.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:09

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2017 @ 22:16:
...maar de pre-outs zijn meestal twee tulpstekkers per kanaal ipv een.
RCA is één stekker per kanaal. Voor zes kanalen (5.1) heb je dan ook zes keer RCA nodig. Deze hoeveelheid Pre-Outs zitten veelal pas op de mid-range receivers. Lagere versies hebben geen Pre-Outs of alleen voor Front Left en Front Right. Je kan ook naar een dedicated pre/pro gaan, maar dan zit je direct in een niche markt met een aanzienlijk prijskaartje.
Ik heb ook geen idee wat die coaxiale kabelbus doet.
Dat zou ik eerst uitzoeken, die aansluiting ga je 100% niet vinden op welke receiver.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-10 20:12

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Lijkt alsof de preamp zijn voeding krijgt van de sub (door die kabel).
De kans is best aanwezig dat de sub bediend wordt door de pre-amp en dat ze niet los te gebruiken zijn.

Test het eens met eens met een andere bron zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:51

Jag

Misschien ook eens beginnen met vertellen wat er niet werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AtomicShockwave schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:31:
Lijkt alsof de preamp zijn voeding krijgt van de sub (door die kabel).
De kans is best aanwezig dat de sub bediend wordt door de pre-amp en dat ze niet los te gebruiken zijn.

Test het eens met eens met een andere bron zou ik zeggen.
De preamp heeft een aparte stroomkabel.
Jag schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:00:
Misschien ook eens beginnen met vertellen wat er niet werkt :)
Tjah, is eigenaardig.
De ganse opstelling is Loewe, ook de tv. Zodra de tv aangaat, gaat de preamp automatisch aan en het geluid stroom rijkelijk. Zet je de opstelling in standby, de volgende keer dat je de het systeem uit standby haalt, komt er geen geluid meer uit de speakers. Verzet je de input naar de ingebouwde fm tuner op dat moment, gaat het geluid loeihard en kan je het niet geluidsniveau niet verminderen. Ga je terug naar de tv input, komt er luide ruis uit de speakers. De enige oplossing is de tv uit te zetten. Nadien start alles terug netjes op, totdat je het systeem de volgende keer in standby zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Boskoop
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01-2022
Hoi,

Ik heb nu precies hetzelfde issue.
Het is al een oude post maar ik hoopte dat jij wellicht het antwoord hebt gevonden op dit probleem.

Hoor graag!!

Gr.,

Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Robin Boskoop schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:11:
Hoi,

Ik heb nu precies hetzelfde issue.
Het is al een oude post maar ik hoopte dat jij wellicht het antwoord hebt gevonden op dit probleem.

Hoor graag!!

Gr.,

Robin
Ik kocht een nieuwe loewe preceiver. Die kabel aan de sub lijkt me eigen aan loewe. Anders was het én een ander merk subwoofer én een andere prereceiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin Boskoop
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-01-2022
Dankjewel voor je snelle reactie!

Weer een Loewe Auro 2216 PS gekocht?
Zijn op internet helaas nauwelijks meer te vinden.

De aansluitingen van toen met r-link en speciale bekabeling van tv naar receiver worden niet meer verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, auro 2216ps. Ik had toen een gloednieuwe op marktplaats kunnen kopen voor 50 euro. Er is nog een ander nieuwere prereceiver die compatibel is, maar ik weet niet meer welke, is reeds te lang geleden :)
In Duitsland vind je nog veel loewe spul. Kijk eens naar ebay kleinanzeigen.

Loewe zelf kon ook eventueel herstellen, prijs was iets van 300 of 600 euro. Ik weet niet meer exact en als ze dit nu nog steeds doen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2022 16:38 ]

Pagina: 1