Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Apple of Windows Laptop?;s

Pagina: 1
Acties:

• yasje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-12-2023
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Apps Maken, Music editen, af en toe video's editen(clips)
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Logic pro x, Garageband,
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
1000- 1500

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Af en toe

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Mac book pro misschien?
Ik vind het niet fijn om in windows te programmeren of muziek te gaan maken in windows.
(heb nog nooit een mac gehad, wel bekend ermee.)
Windows of toch een mac? Ik werk namelijk af en toe 12-15 uur achter elkaar en ik bne echt een leek met hardware.

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 11:44
Je geeft al aan dat je Logic pro x en Garageband wilt gaan gebruiken. Dan heb je je keuze toch al lang gemaakt, me dunkt?

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

• yasje
bjvdven schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:10:
Je geeft al aan dat je Logic pro x en Garageband wilt gaan gebruiken. Dan heb je je keuze toch al lang gemaakt, me dunkt?
Klopt, alleen wat zijn de grote verschillen tussen al die apple notebooks? pro/retina/air?
enige verschil is waarschijnlijk de scherm inches en design?

• OosterF
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10:24
yasje schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 08:58:
[...]

Klopt, alleen wat zijn de grote verschillen tussen al die apple notebooks? pro/retina/air?
enige verschil is waarschijnlijk de scherm inches en design?
De MacBook Air heeft mindere specs en vooral een minder scherm. Retina is een aanduiding van de schermen van Apple. Een Pro heeft een Retina scherm, een Air niet. Mijn advies: tik een tweedehands MacBook Pro 2015 op de kop voor een gunstige prijs.

• yasje
OosterF schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:01:
[...]

De MacBook Air heeft mindere specs en vooral een minder scherm. Retina is een aanduiding van de schermen van Apple. Een Pro heeft een Retina scherm, een Air niet. Mijn advies: tik een tweedehands MacBook Pro 2015 op de kop voor een gunstige prijs.
Bedankt voor de uitleg en bedankt voor jullie reacties! :)

Maar de specs zijn wel goed genoeg om wat ik er mee wil gaan doen?

en zijn de laptops ook in staat om uit te breiden qua geheugen en dergelijke?

[ Voor 15% gewijzigd door yasje op 27-06-2017 09:03 ]

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:39
Zoiets bijvoorbeeld?

Ik denk dat je je titel beter kan aanpassen naar 'Welke Macbook?'. :+
Zoek verder is tussen de Vraag & Aanbod, staan nog meer mooie laptopjes tussen welke lekker krachtig zijn en mooi in je budget vallen. Voor zover ik weet kan je ze alleen niet meer uitbreiden vanaf de retina modellen dus hou daar wel rekening mee.

• yasje
Electromonkey schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 09:09:
Zoiets bijvoorbeeld?

Ik denk dat je je titel beter kan aanpassen naar 'Welke Macbook?'. :+
Zoek verder is tussen de Vraag & Aanbod, staan nog meer mooie laptopjes tussen welke lekker krachtig zijn en mooi in je budget vallen. Voor zover ik weet kan je ze alleen niet meer uitbreiden vanaf de retina modellen dus hou daar wel rekening mee.
Misschien een stomme vraag, maar wat valt boven en onder de retina modellen? of kan je alleen de retina modellen niet upgrade?

• a.boogerd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-11 20:54
Het "nadeel" van de Air is dat de resolutie vrij laag is (1440 x 900 pixels). Met Logic pro x zou je hier best last van kunnen krijgen als je verwacht veel kanalen te gaat gebruiken. Qua specs zou de Air beide programma's goed kunnen handelen en de accu duur van de Air is beter dan van de andere macbooks.

Dus verwacht je veel kanalen te gaan gebruiken ga voor een hoge resolutie scherm (lees: Retina is Apples hoge resolutie schermen).

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:39
yasje schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:35:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar wat valt boven en onder de retina modellen? of kan je alleen de retina modellen niet upgrade?
Bij de modellen vanaf 2013 (Pro) en vanaf 2008 (Air) kan je er beter gewoon vanaf blijven. Het geheugen zit gesoldeerd en de SSD is echt heel erg duur om te vervangen. Nogmaals, zoek gewoon een model waarmee je lang vooruit kan. Het is echt zonde om over 3-4 jaar voor €300 een nieuwe ssd erin te stoppen terwijl je nu ook gewoon €100 meer uit kan geven voor een 512gb model.

Ik gebruik nu een eind 2016 pro en kom vanaf een 2012 Air, de retina resolutie is wel echt een must.

• yasje
Dus je zegt eigenlijk om voor een pro te gaan met 512gb ssd. Maakt de bouwjaar ook veel uit?
een een retina is zeker must. maar de Air is niet aan te raden dus?

• yasje
yasje schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 17:17:
Dus je zegt eigenlijk om voor een pro te gaan met 512gb ssd. Maakt de bouwjaar ook veel uit?
een een retina is zeker must. maar de Air is niet aan te raden dus?
de keuze is geworden: Apple MacBook Pro Retina 15,4'' MJLQ2 512 GB

Van het weekend komt die binnen.

(close)

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-11 18:37
Waar en voor hoeveel heb je hem gekocht?
Pagina: 1