Einde schijf ? niet meer te formatteren

Pagina: 1
Acties:

• robj28
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:21
Goeden dag,

Ik heb een HDD die ik probeerde te formatteren eerst de oude partities verwijderd.
Echter nieuwe partitie maken lukt niet

Bij partion magic krijg ik de melding BAD DISCK en bij Windows schijf beheer gegevensfout cyclische redundantiecontrole.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/33vbvr8.png

Schijf lijkt in read only te staan, is hij hier nog uit te krijgen ?
Smart waarden zijn nog wel oke.

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Bij dit soort meldingen is er maar 1 oplossing; zo snel mogelijk je data backuppen (je had natuurlijk al een goeie backup.... :9 ?) en daarna verder prutsen. Verwacht dat het een oudje is, dus veel moeite zou ik er niet insteken.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

Croga

The Unreasonable Man

Cyclic redundancy check... Da's lang geleden dat ik die gezien heb.... Maar toendertijd wel altijd een definitief einde van de schijf.

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:56
Wat laat HD Tune of CrystalDiskInfo zien? Post eens wat SMART waarden.

• robj28
Was gelukkig de back-up schijf.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/141134m.png

Die 372 realocated sectors heeft deze schijf al meer dan 1 jaar.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:48

MsG

Forumzwerver

Je kan hem eens een long format geven en kijken wat voor waarden je dan krijgt. Maar klinkt aardig aan het doodgaan inderdaad.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• robj28
Long format had ik al geprobeerd krijg ik de melding schijf beschermd tegen schrijven.
En met WDLife Guard probeer te wissen krijg ik de melding Delete Partition error.
Als ik smart test doe geeft hij gewoon goed aan.

• robj28
Schijf is blijkbaar vergrendeld ?

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2mrtbbc.jpg

• Acid Vendetta
Er staat een ATA Master Password op blijkbaar. Die is er mogelijk wel af te krijgen ook al weet je het password niet. Die staat namelijk ergens gecodeerd op een aantal sectoren. WD had in het verleden een vaste locatie voor dat password. Geen idee of dat nu nog zo is.

De fabrikant vragen heeft geen zin overigens ;)

• robj28
Wachtwoord weet ik wel. Is gewoon balanco. Alleen hoe krijg ik hem unlocked ? Had NULL moet invoeren in plaats van leeg laten. HDD is gewist met ata secure erease commando. Master password heb ik ook kunnen uit lezen. Maar hoe krijg ik hem ontgrendeld ? Met Victoria lukt het niet.

• Acid Vendetta
Met MHDD zou je een heel eind moeten komen. Staat ook op bepaalde ultimate boot CD's. Of anders met een bootable USB stick.

Bepaalde moederborden hebben de BIOS functie voor ATA password. Als ie blanco is zou het ook vanuit de BIOS kunnen. Dat is het makkelijkste.

[ Voor 36% gewijzigd door Acid Vendetta op 27-06-2017 12:59 ]

• robj28
Ik heb nog een en ander geprobeerd. Maar het is helaas toch einde schijf.
Pagina: 1