Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zonneboiler of iets anders op dak

Pagina: 1
Acties:
  • 550 views

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:17
Goedenavond,

Ik zie net van enige afstand dat de overburen iets hebben geplaatst op hun platte dak.

Hieronder een zeer wazige foto, maar misschien heeft iemand enig idee wat dit is.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xgo4sggfqrl8h.jpg

Helaas zijn ze niet thuis anders was ik het even gaan navragen.

[ Voor 3% gewijzigd door midget op 26-06-2017 21:33 ]

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Leuk. Raad het plaatje.... :)

Iets van een watertank?
https://www.rainharvestingsupplies.com/poly-tanks/

[ Voor 9% gewijzigd door AUijtdehaag op 26-06-2017 21:18 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• midget
Ja zou zo iets kunnen zijn, maar zo raar. Direct boven hun technische ruimte waar ook cv ketel en boiler zit.
Zat er niet bij de oplevering van de woningen en is dus afgelopen week geplaatst.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/xgo4sggfqrl8h.jpg

Scherper

[ Voor 16% gewijzigd door midget op 26-06-2017 21:33 ]

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dat is duidelijker inderdaad.
Lijkt wel een of andere buitenunit van een warmtepomp. (maar ik heb ook geen idee hoor)
Ik ken het ook niet in die vorm.
Er lijkt iets van een kap overheen te zitten.

Zolang ze er niet mee wegvliegen is het geen ramp toch?

[ Voor 25% gewijzigd door AUijtdehaag op 26-06-2017 21:48 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

• midget
Hmmm dan toch van de week maar even langslopen :)

Wilde namelijk ook een warmtepomp op ons dak laten plaatsen, maar dit is door (Techneco) afgeraden, aangezien het dak 11 meter hoog en dus niet met een ladder voor onderhoud toegankelijk is.

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-11 21:38
midget schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:48:

Wilde namelijk ook een warmtepomp op ons dak laten plaatsen, maar dit is door (Techneco) afgeraden, aangezien het dak 11 meter hoog en dus niet met een ladder voor onderhoud toegankelijk is.
lange ladder?
mijn schoorsteen zit op 10m hoogte ongeveer en ik heb gewoon een flinke ladder zodat ik de schoorsteen kan vegen...

[ Voor 13% gewijzigd door BarryH op 26-06-2017 21:57 ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• midget
11 meter + schuin zetten wordt een ladder van bijna 14 a 15 meter, hmmm nog niet over nagedacht.

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:30

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

midget schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:48:

Steiger kan toch gewoon met doorval bordessen ertussen, ladder mag deze hoogte niet hebben voor klimmen, dat is geloof ik maximaal 10 meter (regeltjes komen niet gelijk boven drijven).

Privé kan dat wel maar een bedrijf mag dat niet. Zo is een ladder ook geen werkplek, terwijl half Nederland (ik inclusief) er op staat te werken. Ja, er zijn uitzonderingen, maar als de werknemer nee zegt in het overleg met zijn werkgever dan is het nee. Klinkt gek maar dit is in sommige situatie echt zo (bijvoorbeeld tussen 5-7,5 M).

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-11 13:37
Dat is een systeem waarmee je door de muren van de buren heen kan kijken. Kost wat, maar dan heb je ook avonden plezier. Beter dan netflix.

(Ok, geen idee, leuk om weer eens een gesprek met je buren aan te knopen. Het zal geld gekost hebben, dus dan vertellen mensen er vaak graag over)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:29
Zoals de reacties ook al een beetje doen doorschemeren, heeft je topic weinig discussiewaarde.
Bel even aan en vraag de buren. Om hier een topic voor aan te maken is een beetje overbodig.
Ik sluit daarom dit topic.

[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 27-06-2017 08:53 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.