Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 656811

Topicstarter
Hallo

ik heb een probleem.
ik heb een systeem met een intel 6600K msi m5 gaming z170 mobo. en een Corsair H100i V2 watercooler. en GTX1070

het probleem is dat ik vandaag mijn systeem opstartte en zag dat mijn cpu richting 90! graden ging
ik dacht foute boel pc uit gezet aflaten koelen. en nieuw koelpasta er op gedaan. en weer opstarten toen ik in software van de watercooler keek (Corsair link) zag ik dat de pomp op 0RPM zat dus ik wist al hoelaat het was.
ik heb fans los gekoppeld en allen pomp nog geprobeerd nog steeds zelfde en je voelde ook niet dat de pomp aan het pompen was. ik mijn koeler na winkel brengen (met het idee de pomp is kapot) zodat die hem voor garantie opgaan sturen. en van hun kon ik een Arctic liquid Freezer 120 tijdelijk lenen.

deze heb ik thuis aangekomen aangesloten volgens de boekjes enzovoort.
maar mijn cpu temp begon bij 60 graden en 10 minunten zat de tempratuur rond 90.

wat kan hier het probleem van zijn!?
ik hoop dat iemand mij kan helpen

ik heb al andere cpu fan poorten geprobeerd enzovoort heb al in bios na fan curves enzovoort gekeken stond na mijn idee gewoon goed. bios reset gedaan. en alle overclocks uit gezet enzovoorts

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-07 09:17
Heb je een overclock draaaien?
Zoja terug naar stock en dan testen

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
the squaler1 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:06:
Heb je een overclock draaaien?
Zoja terug naar stock en dan testen
ik heb alles wat met overclocken heeft te maken uit gezet zelfs in bios van die over clock settings van msi zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 660294

Fanheader op het moederbord kapot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb ik al getest kan het probleem niet zijn aangezien de fans van de IAO cooler wel gewoon draaien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

productreview: Corsair Hydro Series H60 review door keur0000

lees ff wat ik bij een H60 tegenkwam ..... echt te triest voor woorden, grote kans dat dit ook bij jouw systeem aan de hand is/was :X :X :X

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
keur0000 schreef op maandag 26 juni 2017 @ 21:12:
productreview: Corsair Hydro Series H60 review door keur0000

lees ff wat ik bij een H60 tegenkwam ..... echt te triest voor woorden, grote kans dat dit ook bij jouw systeem aan de hand is/was :X :X :X
daarom heb ook ook in eerste instantie mijn cooler naar de winkel terug gebracht met het idee dat binnen in iets niet goed zit. en nu doet die bij de leen AIO Cooler bijna het zelfde allen wat minder snel dat vind ik raar
Hoop niet dat mijn cpu kapot is want dan ben ik 200 euro veder
bedankt voor mee denken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ondertussen BIOS update gedaan. heb de pomp in aparte fan poort gedaan. heb corsair link software van me kapotte cooler er af gegooit. nog steeds geen effect
iemand nog ideeen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Anoniem: 656811 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:29:
Ik heb ondertussen BIOS update gedaan. heb de pomp in aparte fan poort gedaan. heb corsair link software van me kapotte cooler er af gegooit. nog steeds geen effect
iemand nog ideeen :'(
Van die tweede unit weet je wel zeker dat de pomp draait? Zou natuurlijk erg unlucky zijn maar toch :P
Anders gewoon even een luchtkoeler gebruiken, stock intel ding desnoods.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
HammerNL schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 14:08:
[...]

Van die tweede unit weet je wel zeker dat de pomp draait? Zou natuurlijk erg unlucky zijn maar toch :P
Anders gewoon even een luchtkoeler gebruiken, stock intel ding desnoods.
Ik weet het niet 100% zeker lijkt mijn raar dat ze een kapotte koeler verkopen wat dat was gewoon een koeler die te koop was in de winkel. maar het kan natuurlijk heel toevallig ook zo zijn.

ben op dit moment een lucht koeler aan het regelen cooler master 212 evo. en dan kijken wat er gebeurt. anders vrees ik voor het ergste en dat is waarschijnlijk dan een nieuwe mobo en/of cpu
laat wel horen hoe die cooler uitpakt

Bedankt voor meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-07 21:01
Maar in beide gevallen zit er toch ook gewoon garantie op? Of heb je via via zonder factuur gekocht?
Pagina: 1