Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenbaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-07-2018
Beste tweakers,

Afgelopen weekend besloot ik eens rustig mijn PC stofvrij te maken en dus mijn PC uit elkaar te halen om dit te kunnen bewerkstelligen. Ik doe het wel vaker, want ja als je een window erin hebt moet alles natuurlijk wel netjes en stofvrij zijn.

Nu gebeurde echter het volgende; na het 'ontgrendelen' van mijn videokaart probeer ik deze er rustig uit te trekken echter komt hij was moeilijk mee. Dus ik controleer het PCI-E 'slotje' nogmaals en deze zit gewoon los. Dus ik trek maar wat harder. De kaart kwam eruit, alleen met een bijproduct. Namelijk het plastic bracket van het slot, zeg gerust het hele slot dus, kwam mee... Dus ik schrik me dood en bekijk de schade. Meerdere pinnetjes van het slot zijn verbogen. |:(

Vandaag heb ik in volste vertrouwen contact opgenomen met Megekko, waar ik het mobo gekocht heb, en die geeft aan dat dit niet onder de garantie valt en MSI het wel wil repareren maar tegen een vergoeding.

Nu ben ik ervan overtuigd dat deze schade is ontstaan door een slecht moederbord en niet door mijn onkunde... Het bord is nog geen jaar oud en heeft dus nog volledige garantie.

Wat nu te doen? Het moederbord naar MSI sturen, betalen en eigenlijk zeggen ik ben dom geweest _/-\o_
Of een andere weg inslaan, en zo ja wat voor weg. Dus graag jullie reactie hierop en wat jullie in deze situatie zouden doen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je hebt iets gesloopt door te lomp te doen en niet goed op te letten, en nu wil je garantie ? Tuurlijk is dit geen garantie. Beetje hetzelfde als een glas laten vallen en dan een nieuwe willen.

Verder snap ik niet waarom je alles uit elkaar haalt. Zet de kast buiten en pak een compressor, probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Een PCIe x16 slot er uit? Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Dat is of heel beroerde kwaliteit van MSI of zoals vorige reaguurder al schreef..... l o m p??

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat rekent MSI? Want het alternatief is (even snel gekeken): V&A aangeboden: Omni's Machtige MSI X99A RAIDER mét garantie en mogelijk kan je je oude/defecte moederbord op https://tweakers.net/aanbod/ zetten met een goede omschrijving. Vast wel iemand die er interesse in heeft?

Ik ben wel bang dat het geen gevalletje garantie wordt; ondanks dat ik jou vertrouw als je zegt dat het slotje los zou zitten, ken ik voldoende boards waar er speling in het slotje zit maar de PCIe-card echt nog muurvast zit. Soms hoor je pas/dan een dubbelklikje om de PCIe-card ook daadwerkelijk te "ontsluiten".

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 26-06-2017 17:37 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenbaas
Het is naar mijn idee dus echt geen lompheid zoals @PilatuS beweert. Ik neem toch aan dat als je hem 'ontgrendeld' aan de achterkant van het slot dat hij slot mag blijven zitten en de kaart er normaal uit komt. Als ik kijk naar waar het slot vastzat zijn de gaatjes waarin het slot vastzit ook wel aan de grote kant, maar ja het is niet mijn ontwerp dus neem aan dat ze daar over nagedacht hebben.

De reden waarom ik hem uit elkaar haal is omdat ik hem gewoon helemaal stofvrij wil hebben en toevallig geen compressor tot mijn beschikking heb, dit is een keuze lijkt me en dat iemand anders het niet doet maakt het toch niet dom/stom of lomp. @PilatuS?

@MAX3400 MSI rekent €75 in eerste instantie, dus ze moeten hem dan nog onderzoeken. Ex verzending etc. Dus heb idd bijna de neiging om te zeggen haal wel een nieuwe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

PilatuS schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:34:
Je hebt iets gesloopt door te lomp te doen en niet goed op te letten, en nu wil je garantie ? Tuurlijk is dit geen garantie. Beetje hetzelfde als een glas laten vallen en dan een nieuwe willen.

Verder snap ik niet waarom je alles uit elkaar haalt. Zet de kast buiten en pak een compressor, probleem opgelost.
Als je de TS van @Bananenbaas goed had gelezen, had je gelezen dat hij heeft meermaals heeft gecontroleerd of het klemmetje van het PCI-E slot los was, dat was het geval. Dan kom je als best een botte hork over als je vervolgens gaat staan beweren dat de TS iets gesloopt heeft, omdat hij lomp aan het doen was. Nee, sorry, jij bent degene die nu lomp reageert.

Inhoudelijk op de casus; dit is lastig te bewijzen dat het géén schade is die is ontstaan doordat jij niets fouts hebt gedaan. en daarom gooien Megekko en MSI (uiteindelijk) het op gebruik(ers)schade, iets waarvoor zij geen garantie hoeven te geven, terwijl de bewijslast van het defect bij jou ligt, iets wat in deze niet te bewijzen is denk ik. Ik denk daarom, dat het verstandiger is om er geen energie in te steken en die energie te steken in het zoeken naar een degelijke vervanging.

Als ik daarbij een tip mag geven, mijd een winkel als Megekko. Het heeft een reden dat zij altijd bij een van de goedkoperen zitten. Hun after sales is naar mijn weten namelijk ook niet echt lekker, zie ook de shopreviews in de Pricewatch. Ik geef liever 10 euro meer uit, als ik weet dat het product bij een goede winkel vandaan komt, waar service ook een rol speelt (wat het bij Megekko niet echt doet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenbaas
@CH40S Bedankt voor de reactie. Het is een bevestiging van welke kant ik al op ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-07 20:44
(jarig!)
Je hebt pech dat het na een half jaar is. Nu ligt de bewijslast bij jou dat je het niet verkeerd hebt gedaan.

Gebeurde het in de eerste 6 maanden, dan had je een punt gehad, want dan moet de winkel bewijzen dat jij onzorgvuldig was en dat het geen productiefout was (en die bewijsalst gaat ver).

Een vriend van me heeft Mycom namelijk gewoon voor de rechter gedaagd toen zijn tablet een barst kreeg in de eerste 6 maanden (van los in de tas zitten). De rechter was het ermee eens dat mycom niet kon aantonen dat het geen productiefout was. Ergo, geld terug :)__

maar in andere woorden; jij hebt pech nu denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
@CH40S
Ik denk dat de TS toch echt iets verkeerd heeft gedaan. Zoiets komt gewoon niet los als je alles op de juiste manier doet. Het is bijvoorbeeld ook heel belangrijk om de kaart volledig recht uit het slot te halen. Doe je dat scheef kan ie ook prima aan de linkerkant blijven hangen terwijl de rechterkant netjes los zit. Zoiets gaat gewoon niet kapot als je alles op de juiste manier doet.
echter komt hij was moeilijk mee, Dus ik trek maar wat harder
Dat vind ik lomp bezig zijn. Hij komt moeilijk mee. Dus zit ie ergens vast, kijk dan waarom ie moeilijk mee komt. Vervolgens is de oplossing harder trekken.

[ Voor 23% gewijzigd door PilatuS op 26-06-2017 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Kun je eens wat foto's maken? Ik vraag me echt af hoe je een slot er compleet uit kan trekken. Ik denk niet dat je dit bij een winkel of bij MSI als garantie kan claimen omdat het gewoon heel hard lijkt op userabuse. Of dat zo is laat ik in 't midden, maar je hebt de schijn wel tegen als ik 't zo lees.

Laten repareren bij MSI is misschien wel de slimste oplossing, weet je zeker dat 't bord weer goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

CH40S schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:44:
[...]
Als je de TS van @Bananenbaas goed had gelezen, had je gelezen dat hij heeft meermaals heeft gecontroleerd of het klemmetje van het PCI-E slot los was, dat was het geval. Dan kom je als best een botte hork over als je vervolgens gaat staan beweren dat de TS iets gesloopt heeft, omdat hij lomp aan het doen was. Nee, sorry, jij bent degene die nu lomp reageert.
Waarom zou je meerdere malen controleren of het slotje los was. Dat heeft namelijk totaal geen zin. Ik heb meerdere borden van Asus, MSI, Gigabyte en bij al die borden veert de vergrendeling terug. De correcte wijze is: Power kabel los, schroef/schroeven van kaart los. Kaart vastpakken, met andere hand vergrendeling los drukken en vast blijven houden (ander schiet vergrendeling terug) en kaart langzaam zonder kracht recht omhoog trekken. Daarna kan je vergrendeling weer los laten.

Wanneer je kracht moet zetten is er iets niet goed.

Overigens, bij een "K8N Neo4 Platinum" van MSI komt het wel vaker voor lees ik :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wim-Bart op 26-06-2017 17:57 ]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wim-Bart schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:54:
Waarom zou je meerdere malen controleren of het slotje los was. Dat heeft namelijk totaal geen zin. Ik heb meerdere borden van Asus, MSI, Gigabyte en bij al die borden veert de vergrendeling terug.
De highend moederborden hebben geen terugverend klemmetje / lipje, die hebben echt een soort slotje, een klik mechanisme, zo heeft mijn Gigabyte Z97X Gaming G1 dat, maar ook mijn Gigabyte Z270X Gaming G7 heeft dat zo. Mag hopen dat X99 moederborden (wat ook high end is) dat ook hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2017 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 12:19
Uhm heb je een 2e 16x slot erop zitten? Zorg dat die kromme pinnen van je kapotte slot niet tegen elkaar aankomen, je kaart in het 2e slot en gaan met die banaan?

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

CH40S schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:57:
[...]
De highend moederborden hebben geen terugverend klemmetje / lipje, die hebben echt een soort slotje, een klik mechanisme, zo heeft mijn Gigabyte Z97X Gaming G1 dat, maar ook mijn Gigabyte Z270X Gaming G7 heeft dat zo. Mag hopen dat X99 moederborden (wat ook high end is) dat ook hebben.
Zie op internet dat bij "MSI Gaming 5" boards er meer mensen last van hebben. Zelfs met Zero force komt slot gewoon los. Zelfs met compleet nieuwe. Voorbeeld: https://www.gamefaqs.com/boards/916373-pc/70467247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
CH40S schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:57:
[...]
Het bord van de TS heeft inderdaad ook zo'n klem. Die blijf inderdaad netjes open.

Blijkbaar heeft de kaart wel ergens anders vast gezeten want de TS geeft zelf ook aan dat ie harder moest trekken. Goede kans dat ie dan aan de linkerkant vastgezeten heeft. Hoe dan ook, als harder trekken nodig is doe je toch echt iets fout. Harder trekken bij zulke onderdelen kan je ook niet verstandig noemen. Vandaar mijn eerste, misschien iets wat lompe reactie, maar de TS geeft gewoon zelf aan redelijk wat kracht te hebben gebruikt. Zodra je meer kracht nodig hebt moet je stoppen om te zien waarom dit zo is, niet harder door trekken. De kaart heeft blijkbaar toch ergens vastgezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wim-Bart schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:00:
Zie op internet dat bij "MSI Gaming 5" boards er meer mensen last van hebben. Zelfs met Zero force komt slot gewoon los. Zelfs met compleet nieuwe. Voorbeeld: https://www.gamefaqs.com/boards/916373-pc/70467247
Lijkt me dat @Bananenbaas dat eventueel kan aanvoeren, maar of het helpt in zijn casus betwijfel ik.
PilatuS schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:02:
Blijkbaar heeft de kaart wel ergens anders vast gezeten want de TS geeft zelf ook aan dat ie harder moest trekken. Goede kans dat ie dan aan de linkerkant vastgezeten heeft. Hoe dan ook, als harder trekken nodig is doe je toch echt iets fout. Harder trekken bij zulke onderdelen kan je ook niet verstandig noemen. Vandaar mijn eerste, misschien iets wat lompe reactie, maar de TS geeft gewoon zelf aan redelijk wat kracht te hebben gebruikt. Zodra je meer kracht nodig hebt moet je stoppen om te zien waarom dit zo is, niet harder door trekken. De kaart heeft blijkbaar toch ergens vastgezeten.
Er zijn blijkbaar meer gebruikers van het moederbord, die zonder pardon ook een PCI-slot er af trekken. Zullen dat allemaal lompe boeren zijn dan? Check de URL die Wim-Bart geeft in de post boven je. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door CH4OS op 26-06-2017 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
CH40S schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:03:
[...]
Lijkt me dat @Bananenbaas dat eventueel kan aanvoeren, maar of het helpt in zijn casus betwijfel ik.
[...]
Er zijn blijkbaar meer gebruikers van het moederbord, die zonder pardon ook een PCI-slot er af trekken. Zullen dat allemaal lompe boeren zijn dan? Check de URL die Wim-Bart geeft in de post boven je. ;)
Die URL gaat over een compleet ander bord. Je neemt nu aan dat het slot van de TS ook los gezeten heeft en dat je er vanuit mag gaan dat alle MSI borden dit hebben, dat is nogal een flinke aanname. Verder geeft de TS gewoon zelf aan dat de kaart er niet normaal uit wou komen en dat ie daarom maar meer kracht gebruikt heeft.

De TS zegt zelf dat ie wat te lomp heeft gedaan. Dat is wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oh, ik dacht uitgaande van het bericht van Wim-Bart dat het wel dezelfde was, my bad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenbaas
@PilatuS Het slot heeft al sinds de aanschaf een beetje los gezeten. Maar ja dat heb ik wel vaker meegemaakt en dit heb ik zelf ook nog nooit eerder gehad. Het haakje op het slot kan je alleen maar losmaken en gaat daarna niet meer met een veertje terug. Het kan zijn dat hij vast is blijven zitten bij de voorkant (het kleine gedeelte van het PCI-E slot) want daar is de schade ook. In dat tussenstukje dit een bevestiging maar die is aan het plastic gedeelte blijven zitten. Maar ja als je hem eruit wil halen, en hij komt er niet uit. Zou je hem dan maar gewoon laten zitten? Dat is geen oplossing. Hetzelfde als een lek stoppen met je vinger en je vinger er dan maar gewoon niet meer uithalen...

@mach2 De pinnetjes zijn zodanig klein dat ik zonder vergrootglas eigenlijk niet kan zien of ze contact maken. Maar wil natuurlijk niet met een half bakken bord verder ;)

@Iedereen dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga hem gewoon door MSI laten repareren en zie dan wel hoe het verloopt! Geen extra energie meer erin stoppen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Bananenbaas op 26-06-2017 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

rdejongjr

Gnome

Ja dit is user abuse, het slotje wipt vaak wel iets achterover terwijl hij de kaart blijft grijpen.
Pas wanneer het ding fatsoenlijk wordt ingedrukt zal hij het achterste deel van de videokaart er uit wippen, echter wordt dit door de combinatie van kaart/kast vaak tegengewerkt en moet je hem idd blijven aandrukken om netjes los te halen. Geen slecht ontwerp, slecht bord of wat dan ook, zo werkt dat ding nu eenmaal.

Zelf enkele honderden systemen mogen bouwen meermaals tegen gekomen dat in kast x/y de videokaart er haast niet meer uit te vissen was, zat het lipje er toch nog ietsje op, 3 keer kijken en dan nog maar een keer kijken.
Stagiaires vaak zat moeten corrigeren.

Voor de rma; laat megekko duidelijk specificeren waaruit de kosten bestaan, mijn ervaring met msi is super over het algemeen, als het netjes gemeld wordt en een alsjeblieft er bij wordt er 9/10 keer een gratig vervanger geregeld, kosten maken voor heen en weer sturen/aanmelden bij msi ok maar €75 is toch knap veel. Snoepjes in de doos naar msi helpt ook.

Heb je ter vermaak/illustratie toch nog foto's?

[ Voor 4% gewijzigd door rdejongjr op 26-06-2017 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bananenbaas schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:30:
Maar ja als je hem eruit wil halen, en hij komt er niet uit. Zou je hem dan maar gewoon laten zitten? Dat is geen oplossing. Hetzelfde als een lek stoppen met je vinger en je vinger er dan maar gewoon niet meer uithalen...
Als iets niet goed gaat is meer kracht zetten nooit de oplossing. Vaak lukt het dan wel door de kaart er weer terug in te drukken en het dan opnieuw te proberen. Blijkbaar heb je de kaart er scheef uit proberen te halen zoals ik al dacht. Dan gaat ie inderdaad aan de linkerkant vastzitten. De enige oplossing is terug in het slot en dan recht er uit halen. De vergelijking met het lek vind ik nergens op slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:22
Zit daar niet zo'n haakje op dat als je hem indrukt je de kaart er aan de achterkant iets uitdrukt?

Ik gok ook op het schuin eruit trekken. Dan scharnier je het slot er redelijk makkelijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 21:08
@PilatuS Het slot heeft al sinds de aanschaf een beetje los gezeten. Maar ja dat heb ik wel vaker meegemaakt en dit heb ik zelf ook nog nooit eerder gehad. Het haakje op het slot kan je alleen maar losmaken en gaat daarna niet meer met een veertje terug. Het kan zijn dat hij vast is blijven zitten bij de voorkant (het kleine gedeelte van het PCI-E slot) want daar is de schade ook. In dat tussenstukje dit een bevestiging maar die is aan het plastic gedeelte blijven zitten. Maar ja als je hem eruit wil halen, en hij komt er niet uit. Zou je hem dan maar gewoon laten zitten? Dat is geen oplossing. Hetzelfde als een lek stoppen met je vinger en je vinger er dan maar gewoon niet meer uithalen...

@mach2 De pinnetjes zijn zodanig klein dat ik zonder vergrootglas eigenlijk niet kan zien of ze contact maken. Maar wil natuurlijk niet met een half bakken bord verder ;)

@Iedereen dank jullie wel voor jullie reacties. Ik ga hem gewoon door MSI laten repareren en zie dan wel hoe het verloopt! Geen extra energie meer erin stoppen ;)
Helaas geen uitkomst voor deze keer maar misschien wel voor een volgende keer: als een kaart klemt en je moet meer kracht gebruiken dan normaal dan kan het zijn dat je de kaart iets scheef hebt getrokken, als je hem scheef trekt dan blijft die inderdaad hangen aan het slot totdat je het forceert. Meestal helpt het door de kaart weer helemaal terug erin te drukken zodat die weer recht zit en het opnieuw te proberen.

Ik heb dit ook bij andere moederborden gehad alleen heb ik het telkens op tijd opgemerkt en de kaart eerst weer helemaal terug erin geduwd en het erna opnieuw geprobeerd wat meestal wel goed werkt.

Een PCI-E slot kan een beetje los zitten, deze wordt namelijk erin gedrukt op het moederbord en bij sommige borden zit er iets meer speling, dit is overigens zoals je hebt gemerkt niet zo heel erg en het werkt ook gewoon.

Als het bovenstaande is gebeurd dan is het helaas geen garantie meer maar een gebruikersfout.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ik heb een titelfix uitgevoerd, omdat deze op dit moment iets te algemeen was.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-07 15:19
Wim-Bart schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:00:
[...]

Of zo'n post op een random forum veel zegt betwijfel ik ook, voor zover ik kan zien zijn daar bijv. niet eens foto's gepost.

Een productiefout kan natuurlijk altijd, dus ik ga niet zeggen dat TS per definitie fout zit.

Echter heb ik zelf ook een jaar of 6 in deze business gezeten en bij fysieke is het toch 99%+ van de gevallen een gebruikers fout en geen fabrieksfout. Je wil ze de kost niet geven die garantie komen claimen met de meest lompe schades, van afgebroken sloten, sata poorten, power connectors tot hele PCB's doormidden en allemaal hadden ze "er niets raars" mee gedaan. Voorbeeld dat me altijd bijgebleven is was een klant met een CPU uit het tijdperk dat deze allemaal nog pinnen hadden. Komt in de winkel met de melding dat zijn PC traag is, wij "Ok, breng maar even langs, dan controleren we hem (in de veronderstelling dat ie het systeem meeneemt), komt ie aan in de winkel, haalt de CPU uit zijn jaszak, zo'n beetje alle pinnen plat. Wij geven aan dat we daar echt niets mee kunnen. Zegt ie "Nee, dat heb ik echt niet zelf gedaan, zo zat ie in het system, denk dat ie daarom ook wat traag was, valt wel onder garantie toch?!?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Laatst online: 04-07 17:58
... Het slot heeft al sinds de aanschaf een beetje los gezeten.
Dat was al reden om garantie te claimen lijkt mij. Ik zou in zo'n geval niet doorgaan met assembleren.
Ben wel benieuwd wat MSI voor de reparatie in rekening gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenbaas
Voor de mensen die nog benieuwd waren naar hoe het eruit zag! Hier heb ik even wat foto's

https://stack.bananenbaas.nl/s/TEfquWqwGpT07bx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07 21:33
Op het plastic zie je twee metalen klemmen zitten. Het valt me op dat die niet gesoldeerd hebben gezeten. Kijk eens op de onderkant van het bord of die bij de andere sockets wel gesoldeerd zijn.

Edit: Ik zie nu op foto's van andere MSI borden dat de klemmen daar ook niet gesoldeerd zijn. Never mind!

[ Voor 21% gewijzigd door Nijn op 03-07-2017 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Laatst online: 04:14

SuBBaSS

-has Ryzen

rdejongjr schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:35:
Snoepjes in de doos naar msi helpt ook.
:o :D
Die laten zich ook makkelijk "motiveren" (/omkopen) dan! :P

Wel vervelend probleem. Moet bekennen dat ik in eerste instantie ook dacht van "zal wel (te) lomp zijn gegaan" maar daar TS aangeeft dat het slot al eerder los leek te zitten maakt het wel iets anders.
Niet dat het het goedpraat (als ik dat zelf gemerkt zou hebben, zou ik bij het verwijderen van de kaart sowieso het slot zelf ook tegengehouden hebben, wetende dat het een zwak punt is), maar ja dat is nu natuurlijk mosterd na de maaltijd.

Probleem alleen dat het verrekte lastig is om aan te tonen zonder dat hij er al eerder melding van gemaakt had.
Nu moeten ze hem maar op z'n blauwe ogen geloven en helaas werken niet veel bedrijven op die basis.

Hopen op coulance; contact met MSI opnemen, netjes blijven en dan maar afwachten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
TERW_DAN schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:49:
Kun je eens wat foto's maken? Ik vraag me echt af hoe je een slot er compleet uit kan trekken. Ik denk niet dat je dit bij een winkel of bij MSI als garantie kan claimen omdat het gewoon heel hard lijkt op userabuse. Of dat zo is laat ik in 't midden, maar je hebt de schijn wel tegen als ik 't zo lees.

Laten repareren bij MSI is misschien wel de slimste oplossing, weet je zeker dat 't bord weer goed is.
Exact die ongefundeerde uitspraken zijn dingen waar MSI / Megekko je nu waarschijnlijk ook op gaat proberen te pakken. Men doet een aanname. Bij de verkoper zal dat niet anders zijn. Ze berekenen daar simpelweg de kans op of je verder gaat met deze zaak of dat je je verlies pakt.

Je trekt de kaart eruit, en het PCI-e slot komt los. Dat het niet zo hoort, staat vast. Hoe het komt? Dat staat niet vast. En dit is zoals al eerder gezegd nagenoeg niet te bewijzen. Gewoon hopen dat MSi het netjes oplost!

p.s. aan de foto's te zien was het afstoffen wel nodig geweest als de PCI-E het avontuur had overleefd. :D. En uiteraard zeer benieuwd naar de afloop. Het zou goed zijn als organisaties een groter besef ontwikkelen dat een goede after-sales zwaarder weegt dan de enkele tientjes die ze voor een reparatie kunnen vangen. Succes!

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-07 12:07
Jeetje, hoe kon dat gebeuren?
Als ik dat zo zie, is niet het PCI-e slot uit de solderingen getrokken, maar is het plastic van de connectorpinnen getrokken.

MSI X99A RAIDER PCI Slot Broken 1

MSI X99A RAIDER PCI Slot Broken 2

MSI X99A RAIDER PCI Slot Broken 5

Dus de kaart moet vastgezeten hebben aan het plastic toen hij eruit getrokken werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

rdejongjr

Gnome

Combinatie van kast/kaart/mobo clip blijft stevig op zijn plaats totdat hij met ferme kracht helemaal naar beneden wordt gedrukt en de achterkant van de kaart ook daadwerkelijk los komt.

Alles minder dan dat en het slot gaat mee, erg klote vooral bij grote kaarten waardoor je er moelijk bij kunt.
Daarom hadden wij op de zaak ook lange penselen liggen, dun en stevig om op de clip te drukken en als je uitschoot niet meteen een diepe kras in je moederbord.

Msi doet 9/10 keer niet moeilijk en vervangt het voor je, Asus wijs het zelfs al af bij een gebroken clipje.

[ Voor 16% gewijzigd door rdejongjr op 04-07-2017 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:22
Zo te zien is de kaart er schuin uitgetrokken. Het lijkt erop dat de pinnetjes aan de voorkant verder naar boven staan dan de achterste. Dat komt vaak door het schuin eruit trekken van de kaart.
En dan gaat het best makkelijk kapot.
Pagina: 1