Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ethernet / splitter / iets anders?

Pagina: 1
Acties:

• sirkeith
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20-11 20:33
Goedendag allemaal,

Ik heb een klein probleempje waar ikzelf niet uit kom en XS4all mij niet verder mee kan (lees: wil) helpen:
Wij hebben XS4all glasvezel, wat binnenkomt in de meterkast. Hier zit ook een Devolo op aangesloten om zo op meerdere plekken televisie te kijken zonder kabels te trekken.

Nu heb ik in de woonkamer o.a. ook een Playstation4 waar ik een bekabelde internet op wil aansluiten. Aangezien er in de woonkamer de televisie 'binnenkomt' via de Devolo (ethernet kabel naar de TV), heb ik daar dus een extra punt nodig. Hiervoor had ik de switch TP-Link TL-SG105 gekocht zodat ik de ethernetkabel vanuit de Devolo naar deze switch kon zetten, en van daaruit een ethernetkabel naar de Televisie en eentje naar de Playstation4. Nu werkt de PS4 perfect met deze opstelling, alleen de televisie niet meer :( Ik krijg 1 seconde beeld en dan valt het weg.

Nu zat ik er aan te denken om een ethernet-splitter tussen de Devolo en de switch te plaatsen, om zo toch 'direct' een ethernetkabel van de Devolo naar de televisie te krijgen. Immers, als ik direct vanuit de Devolo naar de televisie ga, werkt ook dat perfect.
Echter krijg ik dan via de splitter ook op mijn switch niet meer de volledige snelheid binnen....

Iemand die mij een betere setup kan bedenken, zonder dat ik kabels vanuit de meterkast moet gaan trekken?

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Is er een modem/router door xs4all meegeleverd? Zo ja, heeft deze een poort waar je je ethernet van de tv op aan zou moeten sluiten?

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:59

Tazzios

..

Ik ben heel benieuwd wat voor splitter je hebt (gemaakt?).
Maar ontopic:
De switch die je hebt gehaald werkt niet goed met TV door gebrekkige IMGP support.

Edit Bron:
pricewatch: TP-Link TL-SG105-10/100/1000 Mbps Desktop switch met 5 aansluitingen
Ondersteunt géén IGMP snooping icm KPN TV streams.

Koop een Netgear GS105E.

[ Voor 59% gewijzigd door Tazzios op 26-06-2017 16:32 . Reden: iets te snel ]

• sirkeith
Lekker is dat dan, voordat ik de switch kocht heb ik juist nog extra goed gekeken of dat de switch IGMP snooping had :(

Qua splitter heb ik nog niks gemaakt, maar zat ik aan een simpele splitter als volgt te denken:
Afbeeldingslocatie: https://i.stack.imgur.com/zYQ2a.jpg

Maar ik denk dat ik vanavond maar een nieuwe switch ga bestellen dan, thanks beiden.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40
hint: ethernet splitters bestaan niet ;)

wat wel soort van mogelijk is, is 2 100Mbit verbindingen over 1 kabel sturen, door voor beide verbindingen 2 aderparen te gebruiken, icm splitters aan beide kanten, maar dan heb je dus alsnog een switch nodig.

• sirkeith
Ja dat las ik dus ook al ergens, maar wat doet een splitter zoals hierboven dan?

De nieuwe switch (Netgear GS105E) heb ik maar gelijk besteld :)

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:55
sirkeith schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:13:
Ja dat las ik dus ook al ergens, maar wat doet een splitter zoals hierboven dan?

De nieuwe switch (Netgear GS105E) heb ik maar gelijk besteld :)
Mooi uitgelegd: http://eastmanreference.c...itter-a-switch-and-a-hub/

• sirkeith
Hij werkt perfect, thanks!
Pagina: 1