Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

portable voor thuisverpleegkunde: zowel X86-software als ARM

Pagina: 1
Acties:

• metteko
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 16:43
Wat ga je met je laptop doen?
In België verandert de wetgeving ivm thuisverpleegsters en hun software. Zij moeten vanaf oktober bij elke patiënt de e-ID scannen en zorgen omschrijven. De specifieke softwareleveranciers hebben hun software klaar, maar iedereen doet het op zijn eigen manier.
Mijn vrouw werkt echter in twee verschillende groepen. Beiden gebruiken andere software: de eerste groep gebruikt een Windows-based software en de andere een mobile app.
Nu is de vraag of we dan 2 toestellen moeten gaan gebruiken of dit probleemloos gaat via een x86-processor.
De leverancier van de app blijft in het gewisse met een zeer vage algemene mail als antwoord.

3G/4G is trouwens gewenst.

Wat is je budget?
1000€ (schatting, minder van belang)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wordt enkel mobiel gebruikt. Batterijduur zeer belangrijk.
Ochtendshift van +/- 6u en avondshift van zo'n 3u

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Poindus Varipad W1 of W2 (aangeraden door de leverancier van de Windows-software) (link)
PC Dell Latitude 11 Pro 5179 Secure (aanbieding door ander bedrijf) (Windows based) (link)
HP ElitePad HealthCare Tablet (Windows based) (link)
Panasonic FZ-M1 of FZ-B2 (uiterlijk identieke tablets, maar op de ene staat Windows en op de andere Android) (link) (info op Tweakers niet meer up to date)

Ik veronderstel dat Android en Windows op 1 tablet niet zullen werken. Ik weet van het bestaan van emulators enzo, maar werken die goed (in de zin van: goed genoeg om professioneel mee te werken?)

Er is ook nog een optie om met de Iphone/Ipad te werken in samenwerking met een bluetooth eID-lezer. Maar deze zouden fragiel zijn en veel stroom slurpen. Aangezien het gewoon goed moet werken is dit mijn laatste optie (en eerder als "backup")

Iemand ervaring met thuisverpleegkunde en hun software? Hoe wordt dit in Nederland trouwens gedaan?