Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Excel dashboard

Pagina: 1
Acties:
  • 687 views

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
*Nieuwe vraag in laatste reactie*

Goedemiddag,

Ik ben een eigen gepersonaliseerde ‘dashboard’ aan het maken in Excel. Met als uiteindelijk doel om een handig dashboard te hebben waarin ik financiën, zakelijke projecten, agenda, etc. gekoppeld is. Daarnaast vind ik het ook gewoon een leuk projectje om mee te experimenteren.

Nu ben ik aangekomen bij het projectoverzicht met rapportage;
Ik heb 1 ‘blad’ met een ‘projectoverzicht’ waarin ik alle basisinformatie voor een project toevoeg. Vervolgens wil ik een tweede blad genaamd; ‘projectrapportage’. Hierin wil ik door middel van een vervolgkeuzelijst een project uit blad ‘projectoverzicht’ selecteren en vervolgens informatie kunnen toevoegen. (uren etc.)

Dit betekent dus dat als ik in de vervolgkeuzelijst alleen een ander projectnr. hoef te kiezen en de informatie daaronder volledig veranderd. Ik weet dat het mogelijk is maar weten jullie hoe?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel, vind het lastig om uit te leggen en weet daarom ook niet goed hoe ik het in google zou moeten zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door TweakTweet op 10-09-2017 18:35 ]

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Geen één vraagteken in je verhaaltje?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• TweakTweet
warhamstr schreef op maandag 26 juni 2017 @ 14:49:
Geen één vraagteken in je verhaaltje?
Nu wel! U vraagt, wij draaien!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je krijgt een lijst via gegevensvalidatie. De info vullen kan vervolgens met horizontaal / verticaal zoeken.

Met die twee a drie functies moet je al een eind komen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TweakTweet
F_J_K schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 12:33:
Je krijgt een lijst via gegevensvalidatie. De info vullen kan vervolgens met horizontaal / verticaal zoeken.

Met die twee a drie functies moet je al een eind komen.
Bedankt voor je reactie, ik heb er mee zitten klooien maar het wil niet lukken... het lijkt me opzich wel mogelijk maar ik weet zelf simpelweg niet hoe.

Ik durf het bijna niet te vragen maar is er hier een Tweaker die mij verder kan helpen door middel van een voorbeeldbestand?
Hieronder een link waar een bestand in staat met mijn wensen en een voorbeeldopstelling. Zou het super vinden als iemand mij hiermee kan helpen!
Voorbeeldbestand.xlsx

Alvast bedankt!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:44
Dat de projectnaam , startdatum en einddatum opgehaald worden is niet zo heel moeilijk en moet gemakkelijk met een paar formules op te lossen zijn. Het probleem zit hem echter in de data die je vervolgens wilt gaan invoegen. Deze data (to-do lijstje en team) kan je wel invullen maar blijft ook staan en veranderd niet mee als je een ander project selecteert. Wil je dat wel dan zul je deze data an het "databestand" moeten toevoegen, dit kan niet via een ander tabblad. Die wisselwerking gaat niet werken dus, je probeert een hele database aan te leggen in excel.

Ik denk dat er 2 oplossingen zijn.
1. Ga eens kijken naar Microsoft Access. Dit is ook een office programma wat speciaal voor dit soort dingen gemaakt is. 1 database met verschillende queries om informatie te laten zien / wijzigen.

2. zet alle informatie per project in je data-bestand. m.b.v. filters kan je op die manier gemakkelijk de juiste informatie er uit halen. Wil je het iets mooier kunnen zien kan je een draaitabel gebruiken om de data weer te geven. Nieuwe gegevens invoeren dient altijd in het databestand te gebeuren.

don't mind me

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-11 20:04
Denk inderdaad goed na over de structuur.
De 'projecttabel' is je hoofdtabel, deze tabel bevat vanzelfsprekend het projectnummer. Tabel 'uren' is een gelinkte tabel waarbij het projectnummer (deze komt dus ook voor in deze tabel) de sleutel is naar je 'projecttabel'. Er zijn immers meerdere urenregels mogelijk per project.

Daarnaast heb je een samenvatting van het geselecteerde project op je tabblad 'projectrapportage'.
De gegevens kun je presenteren op je 'projectrapportage' middels SOM.ALS en INDEX/VERGELIJKEN nadat je een projectnummer hebt geselecteerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Roodey op 11-07-2017 14:05 . Reden: Betere zinsopbouw ]

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eens met bovenstaanden. Over de basis: ik begrijp niet waar je vastloopt, je lijkt nu nog helemaal geen logica te hebben opgevoerd. Welke gegevensvalidatie probeer je / waarom past dat niet. En als er dan een project in de projectcel staat, welke verticaal zoeken-formule probeer je precies? Voor beide zijn vele voorbeelden te vinden dus ik begrijp niet helemaal waar je twijfel zit.

En inderdaad, best kans dat iets als Access handiger is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• TweakTweet
Eerste vraag is mij in Excel inderdaad niet gelukt en denk dat het ook niet gaat lukken. Inmiddels wel een andere vraag:

Zie onderstaande screenshot als voorbeeld.
Ik wil dat de cellen onder 'To-Do | Doing | Done' met een cijfer weergeven hoeveel 'projecten' To-Do, doing of done zijn. Zodat ik dus een overzicht krijg van hoeveel projecten nog aan begonnen moet worden, bezig zijn en al afgerond zijn. Is het mogelijk om dit met een formule voor elkaar te krijgen zodat hij specifieke tekst herkent in een rij met waarden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZMmEvIZcvmjLr7Us0Q7xcdNu/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door TweakTweet op 10-09-2017 18:36 ]

• Reptile209
  • Laatst online: 14:58

Reptile209

- gers -

SUMIF() of SOM.ALS() doet dat.

Zo scherp als een voetbal!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

TweakTweet schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:34:
*Nieuwe vraag in laatste reactie*

Eerste vraag is mij in Excel inderdaad niet gelukt en denk dat het ook niet gaat lukken. Inmiddels wel een andere vraag:
We doen niet aan "Het grote tweaktweets eigen vragen topic"

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.