Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Alle documenten uit MsSQL database exporteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dubbi3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 20:39
Mijn vraag:
Ik heb een MSSQL database die voorheen gekoppeld was aan Exact Synergy. Op dit moment hebben we geen licentie meer en gebruik ik de database ook niet meer.

Echter zijn er bestanden gekoppeld in de database die ik nog wel graag in wil zien zoals PDF's, Excel files en Word documenten.

Heeft iemand enig idee hoe ik alle bestanden kan exporteren zodat ik de files weer individueel kan openen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10
- MSSQL 2012 express
- MSSM Studio 2017

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
https://docs.microsoft.co...-import-and-export-wizard
https://weblogs.asp.net/a...ilestream-sql-server-2008

Wie zou me kunnen/willen helpen?

Alle reacties

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Waar loop je tegenaan? Je geeft wel aan (dmv links) wat je geprobeerd hebt, maar niet waar je tegenaan bent gelopen. Tevens staat op je 2e link een beschrijving welke aangeeft hoe je een table en stored procedures kunt maken voor filestreams, maar uiteraard niet hoe je de specifeke data eruit haalt.
Ook heeft dit niet echt iets met servers te maken (ik zie een SQL DB op een client versie van Windows nou niet echt als server software), maar dat terzijde.

Ik zou om te beginnen eerst achterhalen in welke table de files worden opgeslagen ; van daaruit kun je dan weer kijken op welke manier deze zijn opgeslagen (meestal een filestream) waarna je deze weer zou kunnen exporteren dmv een query.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Je hebt uit mijn hoofd een blobs tabel met de documenten, maar die kan je niet zomaar openen, hiervoor zul je een frontend moeten maken die alle verschillende bestandstypes kan aanroepen en weergeven.

Je kunt nog even dit proberen : http://www.jitendrazaa.co...b-binary-from-sql-server/

[ Voor 25% gewijzigd door Breezers op 26-06-2017 19:51 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• dubbi3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 20:39
Killah_Priest schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:02:
Waar loop je tegenaan? Je geeft wel aan (dmv links) wat je geprobeerd hebt, maar niet waar je tegenaan bent gelopen. Tevens staat op je 2e link een beschrijving welke aangeeft hoe je een table en stored procedures kunt maken voor filestreams, maar uiteraard niet hoe je de specifeke data eruit haalt.
Ook heeft dit niet echt iets met servers te maken (ik zie een SQL DB op een client versie van Windows nou niet echt als server software), maar dat terzijde.

Ik zou om te beginnen eerst achterhalen in welke table de files worden opgeslagen ; van daaruit kun je dan weer kijken op welke manier deze zijn opgeslagen (meestal een filestream) waarna je deze weer zou kunnen exporteren dmv een query.
Ik ga het proberen. Ik kom zsm terug met feedback!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Je noemt hier al twee dingen. Zijn het BLOB's die documenten? Als het FILESTREAM is dan had je ooit een locatie ingesteld waar SQL Server de documenten neer kon zetten. Die map kan je dan gewoon weer openen en je documenten eruit halen.