[fotoalbum] Thumbnails voor lange/brede plaatjes croppen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
Omdat een plaatje meer zegt dan 1000 woorden:

What do I desire?

Deze thumbnail is dus niet heel erg zinvol. Als breedte gedeeld door hoogte meer is dan 2,33 (21:9) of minder dan 1 zou het voor de thumbnail mooier zijn om het plaatje eerst naar 4:3 te croppen alvorens de thumbnail te maken. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mentalist op 26-06-2017 12:29 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Eerlijk gezegd: een dergelijke thumbnail vind ik persoonlijk wel handig. Ik bepaal er namelijk mee dat het een gevalletje TL/DR zou kunnen zijn :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
F_J_K schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:50:
Eerlijk gezegd: een dergelijke thumbnail vind ik persoonlijk wel handig. Ik bepaal er namelijk mee dat het een gevalletje TL/DR zou kunnen zijn :)
Eigenlijk is dat wel spijtig want het is wel een goede. Maar omdat je er inhoudelijk niets van kan zien bekijk je het dan niet.

Ik vind het trouwens wel treurig dat een stripje wat je in <2m kan lezen al TLDR is. De jeugd van tegenwoordig.. Als het niet in een tweet past is de aandacht alweer vervlogen. Schrrriekla vonda liep. Dieqla steemp zi zolidar ta hokt. (wat maakt het uit? niemand leest dit, de aandacht is allang vervlogen :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Mentalist schreef op maandag 26 juni 2017 @ 15:32:
Schrrriekla vonda liep. Dieqla steemp zi zolidar ta hokt. (wat maakt het uit? niemand leest dit, de aandacht is allang vervlogen :+)
Je weet best dat a) ik als user reageer en niet namens de devvers en b) ik IIRC ouder ben dan jou. Toch bedankt voor het compliment ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
F_J_K schreef op maandag 26 juni 2017 @ 17:04:
[...]

Je weet best dat a) ik als user reageer en niet namens de devvers
Dat maakt eigenlijk niet uit, ik reageer ook niet alleen op jou. Naar mijn idee is het veel breder dat mensen steeds meer alles in hapklare brokken van 2 zinnen willen hebben. En dat vind ik treurig. Natuurlijk, als het een strip/verhaal/video/watdanook is over een onderwerp wat je eigenlijk niet zo boeit of gemaakt in een stijl die je persoonlijk niet prettig zou vinden, dan is het natuurlijk veel eerder TLDR.

Het treurige eraan is imho dan ook dat zelfs als je niet kan zien waar het over gaat en je alleen maar een inschatting kan maken van het aantal plaatjes dat alleen dat voor jou al genoeg is om te bepalen dat het TLDR is. En krom is dat ik denk dat als het in een video van anderhalve minuut was gegoten je het misschien wèl had gekeken.

Je argument is desondanks valide, het kan prettig zijn dat je met het huidige formaat wel kan inschatten hoe groot een afbeelding is. Alleen over de inhoud kan je niets zeggen. Ik zou in zo'n geval liever een klein stukje van de inhoud zien om te kunnen bepalen of ik erop wil klikken, jij geeft de voorkeur aan een inschatting van het formaat.
en b) ik IIRC ouder ben dan jou. Toch bedankt voor het compliment ;)
Je bent zo oud als je je voelt. Ik, ik ben een bejaarde oude zeur. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 26-06-2017 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Mijn punt was: een thumbnail is bedoeld om een indicatie te geven van de inhoud van het figuur. Dat doet m.i. een kleine versie van het geheel beter, dan een grotere versie van een klein deel van het figuur. Maar goed, dat is misschien persoonlijk. Best kans dat anderen dat anders zien. (Op andere sites wordt "jouw" manier ook wel gebruikt).

Edit:
Mentalist schreef op maandag 26 juni 2017 @ 19:30:

Oeps, stom van mij, ik had over het woordje "kunnen" in je eerste reply heengelezen. :X Dat veranderde de toon nogal, daarom reageerde ik ook lichtelijk geïrriteerd. :X Sorry! :*
:*

[ Voor 30% gewijzigd door F_J_K op 26-06-2017 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
F_J_K schreef op maandag 26 juni 2017 @ 18:56:
Mijn punt was: een thumbnail is bedoeld om een indicatie te geven van de inhoud van het figuur. Dat doet m.i. een kleine versie van het geheel beter, dan een grotere versie van een klein deel van het figuur. Maar goed, dat is misschien persoonlijk. Best kans dat anderen dat anders zien. (Op andere sites wordt "jouw" manier ook wel gebruikt).
Dat hangt ook van de afbeelding af, voor een afbeelding met reguliere verhoudingen zoals 4:3 of 16:9 is een kleine versie imho ook beter.

Voor een strip zoals in het voorbeeld (maar ook voor b.v. een tabel) geeft de kleine versie geen enkele serieuze indicatie van de inhoud behalve het formaat. Bijvoorbeeld op Google images loop ik daar ook wel eens tegenaan, dan zie ik een verzameling van thumbnails met alleen maar gepriegel en moet ik ze allemaal aanklikken om te kunnen zien of het is wat ik zoek omdat ik uit de thumbnail niets op kan maken.

Maar ik denk dat het inderdaad persoonlijk is.

[edit]
Oeps, stom van mij, ik had over het woordje "kunnen" in je eerste reply heengelezen. :X Dat veranderde de toon nogal, daarom reageerde ik ook lichtelijk geïrriteerd. :X Sorry! :*

[ Voor 8% gewijzigd door Mentalist op 26-06-2017 19:42 ]

Pagina: 1