• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-11 10:37
Ik zoek een?
10 inch of groter Android tablet
[b]Budget:[/b<€100 - €200

Doel:
Simpel Android tablet voor Facebook, WhatsApp, simpele spelletjes (patience, hartenjagen, etc). Wat belangrijk is is dat de Wi-Fi chip gewoon goed is, en niet veel disconnect (wat haar huidige nu doet). Ook is een hoog resolutie scherm wel fijn, want haar ogen zijn nog prima.
Ze gebruikt op het moment een Chuwi V10hd 3G, wat opzich een prima ding in, behalve dat de wifi continu uitvalt en dat ze de oplaadpoort heeft gesloopt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat zelf te kijken naar de Teclast 98 Octacore, https://m.banggood.com/Te...26102.html?rmmds=category
, de Cube iPlay 10 (https://techtablets.com/cube-iplay10/) en de Chuwi Hi10 (Pro, Plus) en de Chuwi Vi10.

Die Teclast en die Cube zien er goed uit, want het is zo te zien stock Android 6.0 (ze gebruikt nu een stock 5.x versie, dus daar kan ze makkelijk aan wennen).
Bij de Chuwi zag op dat sommigen Remix OS draaiden, waar ik minder enthousiast over was.
Is de mediatek chipet van de 6.0 tablets echter snel genoeg, en, belangrijker, is de Wi-Fi stabiel?

Ik zit voornamelijk naar Chinese tablets te kijken nu, maar als er stock Android tablets hier in Nederland gewoon te koop zijn voor een normale prijs, heeft dat in principe de voorkeur.

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-07 13:08

BeToBe

Privacy jurist

Is de Samsung Galaxy A 10.1 (2016) misschien een optie? Past binnen het budget en doet wat hij moet doen. Hij heeft dan wel geen stock Android, maar mijn beleving is dat ouderen goed met Touchwiz kunnen omgaan (of dat ook voor jouw oma geldt, dat moet je zelf natuurlijk bepalen).

Hij heeft dan wel geen 3g voor het installeren van Whatsapp, maar het activeren van SMS kan volgens mij ook door de simkaart even tijdelijk in een telefoon te stoppen.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:26
BeToBe schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:55:
Is de Samsung Galaxy A 10.1 (2016) misschien een optie? Past binnen het budget en doet wat hij moet doen. Hij heeft dan wel geen stock Android, maar mijn beleving is dat ouderen goed met Touchwiz kunnen omgaan (of dat ook voor jouw oma geldt, dat moet je zelf natuurlijk bepalen).

Hij heeft dan wel geen 3g voor het installeren van Whatsapp, maar het activeren van SMS kan volgens mij ook door de simkaart even tijdelijk in een telefoon te stoppen.
Helemaal waar, om Whatsapp op een Android tablet te installeren heb je geen simslot nodig, gewoon de sim even in een oud mobieltje doen.

Zelf heb ik geen ervaring met de door je genoemde Chinese tablets. Touchwiz is tegenwoordig niet heel veel anders meer dan stock Android, zeker als je Chrome instelt als browser. Mijn ouders waren erg snel gewend na de overstap van een Asus tablet met daarop een custom Stock Lollipop rom naar eentje van Samsung met Touchwiz Lollipop.

Enerzijds scheelt het wel serieus geld met de Chinese tablets, maar de door BeToBe genoemde Samsung Galaxy Tab A 10.1 (2016) lijkt mij echt geen verkeerde keuze. Ik vind de overstap van mijn ouders na bijna twee jaar nog altijd een verademing, geen gerommel meer voor mij met custom roms :P Daarnaast snel leverbaar, garantie in Nederland en als je even wil kunnen testen kopen bij Coolblue of een andere zaak met zulke retourvoorwaarden en terugsturen indien hij niet bevalt.

Had je deze review op Tweakers zelf al gezien waarin de Tab A vergeleken werd met twee andere tablets die dezelfde SoC als de Cube iPlay 10 hebben? reviews: Vier tablets uit de middenklasse: accuduur en behuizing maken het ve...